آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

راز یک اشتیاق



اخبار,اخبار  سیاسی,دیدا ر نمایندگان  مجلس با   بابک زنجانی

 برای دیدنش سر و دست می‌شکنند و هرروز به طریقی این اشتیاق ملاقات را ابراز می‌کنند و خواهان آنند تا هر چه زودتر به سر منزل مقصول برسند، یک روز به رئیس دستگاه قضایی نامه می‌نویسند و روز بعد رئیس مجلس را واسطه می‌کنند تا دیدارشان را پی‌گیری کند. می‌خواهند به زندان اوین بروند اما هنوز با وجود این همه تمایل مجوز گذر از درب آهنین زندان را ندارند.

 دهم تیر ماه سال جاری خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه جمعی از بهارستانی‌ها به اوین خواهند رفت اما نه به منظور قرارگیری پشت میله‌های زندان بلکه برای ملاقات با فردی که در مظان اتهام بزرگ‌ترین مفسد اقتصادی تاریخ ایران است!

 

از زمان اعلام این خبر تا به هنگام نگارش این گزارش کم‌تر روزی است که تیتر یک رسانه‌ها عاری از خبر «مطالبه نمایندگان مجلس با شعبه نخست بابک زنجانی» باشد اما همانند روز نخست انتشار این خبر درباره چندوچون و کیفیت این دیدار اطلاعاتی در دست نیست و بهارستانی‌های مایل به دیدار با بابک، تنها به این جمله بسنده می‌کنند که « اطلاعات کمی از وضعیت و روند پرونده نفتی و سایر پرونده‌های بابک در دست دارند و می‌خواهند درباره این موضوعات با وی به گفتگو بنشینند».

 

با این حال هنوز نمی دانند که روز وصال بابک چه زمان سر ‌می‌رسد و چرایی اشتیاقشان برای دیدار با مرد موبور و ریز جثه معطر به بوی نفت را در هاله‌ای ابهام قرار داده اند. واقعا چرا نمایندگان اینقدر برای ملاقات با بابک اشتیاق دارند؟ چرا؟؟


بابک مرد «حرف » نیست
بی شک دیدار با بابک و گفتگو با وی برای همگان دارای جذابیت است، چراکه می‌توان با او در باب اینکه چگونه توانسته است جزء ثروتمند ترین انسان‌های روی زمین شود، چگونه توانسته است جیب هایش را مالامال از دو میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش نفت در دولت نهم و دهم پر کند و اکنون این چرک‌های کف دست سبز رنگ همان هایی که بیت المال خوانده می‌شوند،

 

در کجا پنهان شده اند و از همه مهم تر اینکه بابک از چه کسانی دستور گرفته است و چه کسانی با وی همکاری داشته اند به گفتگو نشست اما باید اذعان کرد که بابک اگر مرد «حرف » بود که در دو سالی که از زمان دستگیری اش می‌ گذرد در بازجویی‌های متعدد و در برابر بازجو و قاضی لب می‌گشود و صدای معاون اول دولت یازدهم و رئیس کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی را در نمی آورد که گفته است « بابک زنجانی با گردن کلفتی حرف نمی زند». از همین رو این پرسش ایجاد می‌شود که این میل و اشتیاق و پیگیری‌های مداوم بهارستانی‌ها برای ملاقات با بابک زنجانی از کجا نشات می‌گیرد و نمایندگان مردم به چه انگیزه‌ای خواهان ملاقات با بابک هستند اصلا چرا باید بابک در برابر نمایندگان مردم از میزان و محل دارایی‌هایش پرده بردارد؟


بی تردید هرچه بهارستانی‌ها بر پنهانی بودن چند و چون این دیدار اصرار بورزند بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها را نسبت به این مسئله گرم تر می‌کنند.


دیدار با بابک، هر طور شده
با این حال امیر عباس سلطانی، حسین دهدشتی، مهدی موسوی نژاد و موسی احمدی از اعضاء کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی خواهان دیدار با وی هستند و بر این امر اصرار می‌ورزند، چراکه روز دوشنبه طی نامه‌ای به رئیس قوه ی قضائیه این خواسته خود را مطرح نمودند و در آن نامه اعلام داشتند: «پیرو درخواست‌های قبلی در خصوص ملاقات با متهم پرونده فروش نفت(آقای بابک زنجانی) و به استناد مواد 76 تا 84 و 86 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران درباره وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس و با توجه به اینکه رسیدگی پرونده مذکور در بدو امور در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس بوده و بارها هم جهت اطلاع از روند و پیگیری پرونده از دستگاه قضایی دعوت به عمل آمده لذا خواهشمند است دستور فرمایید به منظور تحقیقات تکمیلی جهت ملاقات با نامبرده توسط اینجانبان هماهنگی لازم صورت گیرد».

 

این نمایندگان که گویی تاب انتظار پاسخ از جانب دستگاه قضایی را نداشته اند پی گیری نامه شان را به علی لاریجانی رئیس قوه مقننه سپردند تا شاید از طریق وی بتوانند به آرزوی دیرینه دیدار با بابک دست یابند که در همین خصوص امیر عباس سلطانی رئیس کمیته پی گیری پرونده بابک زنجانی روز گذشته گفته است:« ما اقدامات لازم و درخواست‌های قانونی را برای انجام دیدار با بابک زنجانی در زندان انجام داده‌ایم و پیگیر درخواست‌های خود در این زمینه خواهیم بود. اعضای کمیته دیدار با بابک زنجانی در آینده دیداری با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مطالبات و تقاضای به حق خود خواهند داشت و دیدار با وی را از طریق رئیس مجلس پیگیری خواهند کرد».


از طرف دیگر سخنگوی قوه قضائیه در یک نشست خبری در خصوص تقاضای ملاقات این نمایندگان با بابک اعلام کرده بود که:« نمایندگان مجلس بنا بر مقتضیات مسئولیتشان حق چنین دیداری را ندارند» اما باز هم سلطانی رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک بر این خواسته خود اصرار ورزید و بیان کرد:« نمایندگان به واسطه وظایف نظارتی خود حق چنین ملاقات‌هایی را دارند که سه اصل از قانون اساسی به‌طور صریح به این موضوع اشاره می‌کند و در این میان اینکه بخواهیم نمایندگان را با رییس جمهور مقایسه کنیم، درست نیست.»


چرایی یک دیدار این 4 نفر به هیچ طریقی حاضر به صحبت از هدف دیدارشان با بابک نیستند از همین رو «آفتاب یزد» بر آن شد تا علت اصلی دیدار این بهارستانی‌ها را جویا شود و به اصرار آنها برای ملاقات با بابک پی ببرد.


عابد فتاحی نماینده مردم اردبیل در باره اصرار ملاقات سلطانی، احمدی، دهدشتی و موسوی نژاد با بابک زنجانی به خبرنگار «آفتاب یزد» گفت: وضعیت این چهار نماینده مشخص است و درباره هدفشان از این دیدار و هم چنین اصرارشان، سکوت می‌کنم.


وی ادامه داد: آنچه اکنون مهم است این است که چرا رسیدگی به پرونده بابک زنجانی این قدر طولانی شده است نکند دیدار نمایندگان با وی به خاطر وقت خریدن برای او و به تعویق انداختن رسیدگی به پرونده‌اش باشد؟!


ابراهیم نکو از دیگر نمایندگان مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی نیز در این باره اظهار داشت: من فکر می‌کنم کسی که حاضر نشده است به طور شفاف به دستگاه قضائی پاسخ دهد و نسبت به اقدامات خود جوابگو باشد چگونه می‌خواهد در برابر کسانی که از ابزارهای قانونی و اصول فنی برای گرفتن اقرار و اطلاعات برخوردار نیستند جواب دهد.


وی افزود: قطعا بابک زنجانی در برابر آنها در نقش یک طلبکار ظاهر می‌شود. زنجانی فردی است با تجربه و فنون گریز از واقعیت‌ها و سفسطه را به خوبی می‌داند. بدین وسیله خواهد توانست موضوع و مسائلی را با نمایندگان در میان بگذارد و بعد از آن هم نمایندگان حتی او را به عنوان طلبکار معرفی کنند نه بدهکار!


این نمانیده مجلس اضافه کرد: نمایندگانی که برای ملاقات با زنجانی این قدر به تب و تاب افتاده‌اند و بر این موضوع اصرار می‌ورزند باید این مسائل را در نظر بگیرند. اما اینکه چرا می‌خواهند به اوین بروند هم برای خودش موضوعی است به این علت که نمایندگان در جایگاه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون قرار دارند و باید به گونه‌ای عمل کنند که زنجانی شک و شبهات دیگری را مطرح نکند که دوباره مطالعه و رسیدگی پرونده‌اش در پروسه تحقیق و تفحص قرار بگیرد و مسیر قانونی مطالعه پرونده اش طولانی شود و به تعویق افتد و مسلما زنجانی با دیدن نمایندگان فرصت را غنیمت می‌شمارد و مسائلی را مطرح خواهد کرد که این مسائل در نهایت از سوی نمایندگانی که به دیدار او رفته‌اند به عنوان خریدن وقت برایش تلقی شود و این نمایندگان با این فرصت و وقت ایجاد شده، دستش را باز می‌گذارند تا به نفع خودش اقدامات دیگری را انجام دهد.


نکو ادامه داد: به نظرم شان نمایندگان اولی‌ تراز این است که به دیدار یک فردی که حواشی فراوانی دارد بروند و در آنجا قطعا شاهد عوام فریبی از جانب وی خواهند بود که برازنده جایگاه نمایندگی نیست.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: نمایندگان اگر واقعا خواهان به دست آوردن اطلاعات نسبت به اقدامات زنجانی هستند می‌توانستند از اشخاص صاحب فن در حوزه قضا و کسانی که به طور مستقیم در جریان پرونده وی هستند اطلاعاتی به دست بیاورند، لذا رفتن نمایندگان به دیدار شخصی که در مظان اتهام بزرگ‌ترین اختلاس‌ها و دزدی‌هاست هیچ ضرورتی ندارد و چه بسا اینکه می‌تواند لطماتی را به جایگاه مقدس نمایندگی وارد کند و این اتفاق در نزد مردم چیز خوبی نخواهد بود چرا که افراد دیگری هم در زندان‌ها با موضوعات مشابه حضور دارند که طبیعتا آنها هم چنین انتظاری را از نمایندگان خواهند داشت البته این صحبتم به این معنا نیست که نمایندگان حق ورود به چنین مسائلی را ندارند بلکه نوع حرکت آنها یعنی رفتن و ملاقات با بابک زنجانی اشتباه است.


وی در خصوص اصرار این 4 نماینده برای دیدار با زنجانی خاطرنشان کرد: من احتمال می‌دهم که این اصرار به دلیل این است که می‌خواهند از ملاقات زنجانی برداشت‌های بیرونی کسب کنند و در جامعه اینگونه مطرح کنند که این نمایندگان از شجاعت لازم و کافی برای دفاع از حق یک زندانی برخوردار هستند هم چنین اینگونه مطرح کنند که خواهان دانستن جزئیات بیشتری از پرونده بابک هستند اما چیزی که حاصل نخواهد شد همین مواردی است که گفتم یعنی نه جایگاه نمایندگان ارتقا پیدا خواهد کرد نه اطلاعاتی فراتر از آن چیزی که گفته شده به دست خواهد آمد. البته آنها این احتمال را هم داده‌اند که حق بابک زنجانی تضییع شده است و سعی می‌کنند با رفتن به اوین از حق و حقوق او دفاع کنند و اطلاعات نادرستی را که زنجانی برای دفاع از خودش به آنها می‌دهد را در جامعه منعکس کنند و جایگاه دیگری را برای اوتعریف کنند.


نکو تاکید کرد: در این بازدید حتما مسائلی رامطرح می‌کند و نمایندگان در افکار عمومی آنها را درست جلوه می‌دهند. این کار به مثابه تشویش اذهان عمومی است و به جایگاه دستگاه قضائی هم آسیب خواهد رساند و موجب اختلاف و دوگانگی می‌شود.


این نماینده مجلس اضافه کرد: آنچه مشخص است این است که بابک زنجانی در بهترین وضعیت روحی روانی به سر می‌برد و تحت فشار نیست و اتفاقا از نامه ای هم که به نمایندگان مجلس و دولت نوشته بود این‌طور برآمد که وی بیشتر در قامت یک طلبکار ظاهر شده است تا شخصی که تا توانسته از بیت‌المال برده است.


نکو در پایان سخنانش در پاسخ به این سوال که آیا اصرار نمایندگان برای ملاقات با بابک در اسرع وقت با زمان دادگاهش در یازدهم مهرماه ارتباط دارد گفت: قطعا این دو موضوع با هم مرتبط است نمایندگان با حضورشان در اوین اطلاعاتی را کسب خواهند کرد که دادگاه یازدهم مرداد را تحت الشعاع قرار خواهند داد .


فرصت مغتنم بابک
آنچه مبرهن است این است که بابک زنجانی هم بی میل به این دیدار نیست چرا که در حدود دوازده روز پیش نامه‌ای به نمایندگان مجلس و دولت نوشت و در آن اظهار داشت که بیش از آن که بدهکار باشد طلبکار است و عملکردش را خدمتی دانست که در زمان تحریم به کشور کرده بود و همچنین گفت:
« اگر بازداشت صورت نمی‌گرفت یا به نحو مقتضی او می‌توانست بیرون از زندان باشد، شاید در استرداد پول‌ها قدم‌های موثرتری برداشته می‌شد.» بدین ترتیب مردم ایران می‌بایست چیزی هم به کسی که در مظان اتهام بزرگ ترین مفسد اقتصادی تاریخ ایران، به صورت دستی بدهند! دادگاه بابک بنا به گفته سخنگوی قوه قضائیه یازدهم مهرماه برگزار خواهد شد و چه فرصتی مغتنم تر از این که نمایندگان مردم به دیدارش بروند و او با ترفند‌های خود به آنچه می‌خواهد برسد.

 

اخبار سیاسی - آفتاب  یزد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------