آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

مطهری: به بهانه فتنه 88 نیروهای خوب و حر را حذف می‌کنند /نباید میدان برای افراد فرصت طلب باز شود



اخبار,اخبارسیاسی,علي مطهري


 اخبار سیاسی  - مطهری: به بهانه فتنه 88 نیروهای خوب و حر را حذف می‌کنند /نباید میدان برای افراد فرصت طلب باز شود

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: نگراني از اينكه فضاي دانشگاه‌ها به فضاي دوران اصلاحات بازگردد، بي‌جاست چراكه نه‌تنها نقدها و حتي شعار دادن‌ها خطر تلقي نمي‌شود كه بخواهد نظام را تهديد كند بلكه نشانه آزادي بيان و مايه مباهات و نقطه مثبت جمهوري اسلامي است.

 گزيده اظهارات علي مطهري به شرح زير است:
 در مجلس نسبت به حوادث سال ٨٨ حساسيت بيش از حد و ترس بي‌جايي از دانشگاه‌ها دارند كه مبادا اغتشاشاتي شود در حالي كه اين نگراني وجهي ندارد و برعكس، ‌همين حرف‌هايي كه در طول چند ماه اخير در مجلس در جريان استيضاح و راي اعتمـــــاد وزراي علـــوم زده شـد ، مي‌تواند مولد برخي حركت‌ها در دانشگاه‌ها باشد.

  آقاي فرجي دانا را كه يك فرمانده دوره جنگ بوده و سردار علي فضلي مي‌گويد افتخار من اين بوده كه در دوره‌يي از جنگ فرمانده من آقاي فرجي دانا بوده، به صورت يك فرد سكولار و فتنه‌گر جلوه دادند.

 همين طور آقاي نيلي را به اين دليل كه پس از هجوم برخي اراذل به دانشكده فني دانشگاه تهران جزو امضاكنندگان نامه تظلم به مقام رهبري بوده، مجرم و فتنه‌گر ناميدند، در حالي كه اين يك نقطه مثبت براي ايشان بوده است.

 آقاي نيلي زماني معاون فرماندهي نيروي هوايي سپاه بوده است. متاسفانه به بهانه فتنه سال ٨٨ نيروهاي خوب و حر را حذف مي‌كنيم و ميدان براي افراد فرصت‌طلب باز مي‌شود.

 ‌دولت هم برنامه‌ريزي جدي و دقيقي در دفاع از وزير مورد استيضاح خود و نيز حمايت از فرد پيشنهادي براي وزارت علوم نداشت. در واقع گرايش سياسي مجلس و سهل‌انگاري دولت در خصوص دفاع از وزارت علوم باعث بلاتكليفي اين وزارتخانه شده و اين امر به دولت و مجلس و به كل كشور آسيب زده است.

 ‌نگراني از اينكه فضاي دانشگاه‌ها به فضاي دوران اصلاحات بازگردد، نگراني بي‌جايي است. بيان نظرات و نقدها و حتي شعار دادن‌ها خطر تلقي نمي‌شود تا بخواهد نظام را تهديد كند بلكه نشانه آزادي بيان و مايه مباهات و نقطه مثبت جمهوري اسلامي است و نبايد بي‌جهت نگران بود.

 اولا دانشگاه‌ها آرام هستند و در دولت جديد از يك نشاط نسبي سياسي و علمي برخوردار شده و ثانيا هر انتقاد و اعتراضي را نبايد به معني تلاش براي براندازي و مخالفت با نظام بدانيم.

 اخبارسیاسی  - خانه ملت
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------