آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

پیگیری‌حمله‌خودسرها‌ به‌مطهری



اخبار,اخبارسیاسی,علی مطهری

واکنش‌ها به حمله به «علی مطهری» همچنان ادامه دارد؛ از دولتیان گرفته تا یاران مطهری در مجلس. دیروز حتی جمعی از طلاب حوزه علمیه قم هم در نامه‌ای به «حسن روحانی» خواستار برخورد جدی او با این‌دست اقدامات شدند. بیشتر معترضان به رفتارهای غیرقانونی، مسوولان استان فارس و کشوری را به دلیل ناتوانی‌در جلوگیری و کنترل رفتارهای نیروهای خودسر مقصر می‌دانند؛ ناتوانی‌ای که روز گذشته استاندار فارس را به تهران کشانده است.

احمدی روز گذشته بدون برنامه قبلی به پایتخت سفر کرد؛ سفری که قائم‌مقام وزیر‌کشور با ابراز تاسف از واقعه شیراز و حمله به علی مطهری و تاکید وزیر‌کشور بر برخورد هرچه سریع‌تر با عوامل آن و قاصران احتمالی دولتی گفته به‌این‌دلیل استاندار فارس به تهران فرا‌خوانده شده است. به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری گفت: «وزیر‌کشور از آنچه برای این نماینده مجلس در شیراز پیش آمده ابراز تاسف کرده و از معاون امنیتی و انتظامی این وزارتخانه خواسته است هرچه سریع‌تر عوامل این واقعه شناسایی شوند.»

 

او با بیان اینکه «دولت تدبیر‌و‌امید در راستای شعارهای انتخاباتی دکتر روحانی، رییس‌جمهوری، خود را متعهد به ایجاد امنیت و آزادی برای تمامی اشخاص، تشکل‌ها، شخصیت‌ها و احزابی که در درون نظام جمهوری‌اسلامی فعالیت می‌کنند می‌داند»، افزود: «وزارت‌کشور نیز در راستای انجام وظایف ذاتی خود در موضوع سیاست داخلی هیچ‌گونه اقدام غیرقانونی را نمی‌پذیرد و به گروه‌های خودسر اجازه خدشه‌دار‌کردن امنیت شهروندان را نخواهد داد.» او حمله به نماینده مردم تهران در شیراز را امری قبیح خواند و گفت: «این اتفاق در‌حالی رخ داده است که آقای مطهری سخنرانی نکرده بوده است تا محتوای صحبت‌های ایشان مورد اعتراض قرار گیرد.» قائم‌مقام وزیر‌کشور همچنین حمله و ضرب‌و‌شتم به نماینده مجلس را غیرقانونی و غیرشرعی برشمرد و افزود: «مشروعیت قوانین مجلس توسط فقهای شورای نگهبان تایید می‌شود.

 

بنابراین هر اقدام غیرقانونی در نظام جمهوری‌اسلامی، امری مذموم و غیرشرعی به‌حساب می‌آید.» امیری همچنین اعلام کرد: «تاکید وزیر‌کشور آن است که هرچه سریع‌تر با عوامل این اتفاق یا قاصرین دولتی و کسانی که در ایجاد امنیت، تعلل و مسامحه کرده‌اند برخورد قانونی صورت گیرد.» باید دید آیا پاسخ استاندار فارس به مسوولان بالادستی هم مانند موضع‌گیری او در مقابل اتفاق تلخ حمله گروه‌های فشار به علی مطهری است؟ او گفته بود: ما که گفتیم نیا!

 

روز گذشته همچنین «مجید انصاری» معاون پارلمانی رییس‌جمهوری در یادداشتی که خبرگزاری ایرنا منتشر کرد، در‌این‌باره نوشت: «بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری، آرامش در کشور حاکم شده و نیروهای امنیتی و انتظامی تلاش کرده‌اند از حقوق شهروندی مردم دفاع کنند، البته هنوز نارسایی‌هایی وجود دارد. حادثه تهاجم به آقای علی مطهری در شیراز، زنگ هشدار را به صدا درآورد و نشان داد که جریان‌های خودسر و افراطی، همچنان ظرفیت تحرک دارند.»او با اشاره به اینکه قابل‌پیش‌بینی است که جریان‌های افراطی، خشونت‌گرا و خودسر حیات سیاسی خود را در اقداماتی مانند حادثه شیراز می‌بینند، سعی کنند به بهانه‌هایی، دوباره وارد عرصه شوند.

 

انصاری با  اشاره به اهداف خودسرها، نوشته‌ است: «آنها دو هدف را دنبال می‌کنند؛ نخست تحت‌الشعاع‌قرار‌دادن موفقیت‌های دولت و دیگر ایجاد مانع در مسیر کسب موفقیت‌های بیشتر.» «انصاری» در ادامه می‌نویسد: «باید در‌نظر داشت که اگر با رفتارهای خودسرانه مانند اتفاق شیراز مقابله نشود و رفتارهای غیرقانونی تکرار شود، در کشوری با جمعیت نزدیک به ٨٠‌میلیون‌نفر دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد، حمله به آقای مطهری در آستانه روند رو‌به‌جلوی مذاکرات هسته‌ای است و یکی از انگیزه‌های مهاجمان، ابراز ناخرسندی از این وضعیت است و پیش‌بینی می‌شود با امضای احتمالی توافق هسته‌ای، ناخرسندها، تهاجم‌های مشابه بیشتری را مرتکب شوند.» او با اشاره به انتخابات مجلس در سال آینده، بخشی از این رخدادها را مربوط به آن دانسته و می‌نویسد: «باید در‌نظر داشت سال آینده، سال انتخابات مجلس است.

 

عده‌ای که به اندازه کافی مقبولیت اجتماعی ندارند، می‌پندارند که با غبارآلود‌کردن فضا، امنیتی‌کردن جامعه و متشنج‌کردن عرصه سیاست خواهند توانست رقبا را از صحنه خارج کرده و در فضای بی‌رقیب، برنده مسابقه تک‌نفره انتخابات باشند. بنابراین از هم‌اکنون دستگاه‌های اجرایی، شورای محترم نگهبان و مسوولان نظام در سطوح مختلف باید با همراهی یکدیگر جلو جریان افراطی را بگیرند.»


مسوولان استانی بازخواست شوند
«احمد توکلی»، نماینده مجلس هم دیروز با تاکید ‌بر لزوم شناسایی عاملان حمله به علی مطهری در شیراز، به ایلنا گفت: «سازمان‌های ذی‌ربط باید با جدیت موضوع رابررسی کنند و اجازه تکرار چنین اقداماتی را ندهند. برای ارعاب، در قانون مجازات سختی در نظر گرفته شده است و اگر این ارعاب در مورد نماینده مجلس انجام شده باشد، مجازات خیلی سخت‌تر خواهد بود.»

 

او با بیان اینکه صرف‌نظر از موافقت یا مخالفت من با مواضع آقای مطهری در مجلس، موضوع حمله به یک نماینده مردم باید سریعا بررسی شود، گفته‌ است: «اینکه چند‌ده‌نفر با موتور و خودرو در فرودگاه اجتماع کنند و ما تصور کنیم مسوولان امنیتی شیراز از تجمع و قصد فاسد این تجمع‌کنندگان بی‌خبر بوده‌اند، نهایت ناتوانی و عجز از انجام وظیفه آنان را نشان می‌دهد.»«علی‌اکبر صفوی»، قائم‌مقام رییس دانشگاه شیراز هم دیروز با تاکید بر این مساله که این اتفاق تازه‌ای نیست و گروه‌های فشار در جریان سخنرانی خانم الهه کولایی، جعفر توفیقی و صادق زیباکلام نیز به همین طریق عمل کردند، افزود: «تمام مجموعه‌های امنیتی شهر از آمدن جناب آقای مطهری و زمان سخنرانی اطلاع داشتند و مسوولیت حفظ امنیت ایشان برعهده آنان بوده‌ است.

 

جای تاسف است که در استان فارس قدرت مدیریت چنین برنامه ساده‌ای وجود ندارد و مسوولان استان باید نسبت به حل این مساله جدیت بیشتری داشته‌ باشند.» «صفوی» در پاسخ به این سوال که آیا مسوولان استان فارس در برابر گروهک‌های فشار، موضعی منفعلانه اتخاذ کرده‌اند، گفت: «من ترجیح می‌دهم بیشتر از این، مساله را باز نکنم و این وظیفه دوستانِ مسوول در استان است.»

 

جمعی از طلاب حوزه علمیه قم هم در نامه‌ای به «روحانی» با اشاره به اینکه امروز وزارت‌کشور و برخی از استانداران شما حتی توان اخم‌‌کردن در مقابل صاحبان زر و زور و تزویر را ندارند، نوشته‌اند: «استاندار فارس پس از ناتوانی در تامین امنیت فرزند شهید مطهری در مصاحبه‌ای عجیب‌تر رفتار خود را با بیان اینکه ممکن بود اتفاق بدتر بیفتد توجیه می‌کند.»


 اخبار سیاسی  - شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------