آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

پایان مطالعه پرونده جیسون رضائیان توسط وکلا



اخبار,اخبار سیاسی,جیسیون رضائیان

وکیل مدافع جیسون رضائیان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست از پایان مطالعه پرونده موکلش خبر داد و گفت: منتظر تعیین وقت دادگاه هستیم.

لیلا احسن درباره آخرین وضعیت پرونده جیسون رضائیان و اینکه آیا مطالعه پرونده پایان یافته است یا خیر، به تسنیم گفت: مطالعه پرونده مدتهاست تمام شده و منتظر تعیین وقت از سوی دادگاه هستیم.

به گزارش   تسنیم، جیسیون رضائیان خبرنگار واشنگتن‌پست به‌همراه همسرش و دو نفر دیگر، 31 تیر ماه سال 93 در تهران دستگیر شدند.

اژه‌ای: اتهام خبرنگاران واشنگتن پست امنیتی است
13 مرداد ماه سال گذشته حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران درباره بازداشت خبرنگاران روزنامه واشنگتن‌پست گفت: سه نفر در این رابطه بازداشت شدند که یکی از آنها در همان روزهای اول با قرار آزاد شد.

معاون اول قوه قضاییه همچنین در نشست خبری 27 مرداد ماه 93 در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در برخی رسانه‌ها عنوان شده که اتهام خبرنگار واشنگتن پست جاسوسی است، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: به‌لحاظ قانونی بنده از بیان جزئیات پرونده و اتهامات متهمان معذورم و مسلماً قاضی اتهامات را به خود متهم اعلام می‌کند. قبلاً هم گفتم سه نفر در رابطه با این موضوع بازداشت شده‌اند و مسائل آنها مالی نیست و امنیتی است و اکنون پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد.

به گزارش تسنیم، 14 مهر سال گذشته برخی منابع خبری از آزادی یگانه صالحی همسر جیسون رضائیان خبرنگار و روزنامه‌نگار واشنگتن پست خبر دادند که معاون اول قوه قضاییه همان روز در نشست خبری خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری در این خصوص گفت: در رابطه با خبر آزادی که شما می‌گویید اطلاعی ندارم اما از همان مجموعه‌ای که در روزهای اول بازداشت شدند ابتدا یک نفر و مدتی بعد نفر دیگری آزاد شد.

ارسال پرونده جیسون رضائیان به دادگاه
24 دی 93 عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در مطلبی که روی پایگاه اطلاع رسانی دادستانی انتشار یافت، درباره این پرونده اعلام کرد: پرونده جیسون رضائیان با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است.

وی با اعلام این مطلب افزود: به‌خلاف ادعاهای برخی مجامع حقوق بشری در خصوص تضییع حقوق متهمان در ملاقات با خانواده‌های خود، مادر جیسون رضائیان که اخیراً برای دیدار فرزندش به ایران سفر کرده بود، دو نوبت با نامبرده ملاقات کرد. مادر متهم مذکور همچنین ملاقات کوتاهی با بازپرس پرونده فرزندش داشت.

بر اساس این گزارش، پرونده جیسون رضائیان برای رسیدگی در اختیار شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به‌ریاست قاضی صلواتی قرار گرفته است.

پرونده خبرنگار واشنگتن پست برای مطالعه در اختیار وکلا است
24 فروردین ماه امسال حجت الاسلام محسنی‌اژه‌ای سخنگو و معاون اول قوه قضاییه در هفتادوهفتمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر آخرین وضعیت پرونده خبرنگار واشنگتن پست و اینکه آیا زمان محاکمه متهمان این پرونده تعیین شده است، گفت: پرونده در دست مطالعه وکلا است و زمانی که مطالعه وکلا تمام شود روز دادگاه مشخص خواهد شد.  البته این پرونده صفحات زیادی دارد و در صحبتی که با قاضی داشتم از او خواستم به وکلا بگوید وقت بیشتری را برای مطالعه پرونده بگذارند تا مطالعه آن زودتر به اتمام برسد، به‌طور قطع پس از پایان مطالعه پرونده توسط وکلای دادگاه شروع می‌شود.

بر اساس این گزارش، طبق کیفرخواستی که دادستانی تهران دراین‌باره صادر کرده، اتهام خبرنگار واشنگتن پست،‌ جاسوسی از طریق جمع‌آوری تصمیمات کشور در خصوص مسائل سیاست داخلی و خارجی و همکاری با دول متخاصم است.


اخبار  سیاسی  - تسنیم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------