آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

ظریف: دوران تلخ سیاه‌نمایی از ایران به پایان رسیده است



اخبار,اخبارسیاسی, محمد جواد ظریف

وزیر امور خارجه کشورمان که در مراسم روز ملی صادرات شرکت کرده بود، بر این مساله تاکید کرد که دوران تلخ سیاه نمایی از ایران به نقطه پایانی رسیده است.

  محمد جواد ظریف که با تشویق فراوان حاضران در جایگاه سخنرانان حاضر شده بود، از مردم و دعاهای آنها برای تیم مذاکره کننده تشکر کرد و گفت:‌ امروز شرایط جدیدی در برابر کشور داریم. شرایطی که یک دوران تلخ سیاه نمایی از ایران را نقطه پایانی گذاشته.

ظریف ادامه داد: این دوران دورانی بود که از ایران یک تهدید امنیتی ساخته و فضاسازی شکل داده بودند که کار، گفت‌وگو ، تعامل و حتی رفت و آمد با ایران دارای هزینه بود و اصطلاح شوم هزینه‌ی حیثیتی همکاری با ایران مطرح می‌شد. امروز این تلاش رنگ باخته و بر ماست از این شرایط بهترین استفاده را بکنیم.

ظریف تأکید کرد: در دوران تحریم و سیاه‌نمایی آنچه باعث شد ایران نتواند در صحنه‌های جهانی حضور داشته باشد و با مشکل روبرو شود یک فضای روانی بود. بیش از اینکه قانون، مقررات و یا تحریم باشد یک فضای روانی بود که علیه این مردم به ناحق ایجاد کرده بودند و امروز این فضا در خارج فرو ریخته است.

وی افزود: امیدوارم موافقان و مخالفان برجام اجازه بدهند این فضا در داخل کشور هم شکل بگیرد. همه دنیا قبول کرده‌اند که ایران با عزت، سربلند، افتخار و مقاومت توانسته کارش را پیش ببرد. خود ما هم باورمان شد که می‌توانیم در کشورهای مهم دنیا مذاکره کنیم و به نتیجه برسیم؛ امروز وقت بهره‌برداری است.

ظریف خاطرنشان کرد: من این مسأله را در کمیسیون برجام هم مطرح کردم و یک بار دیگر هم به دوستانی که نمی‌خواهند به آینده نگاه کنند می‌گویم اگر نمره برجام 5، 10، 15، 50 و یا 90 است اگر از آن استفاده نکنیم و ناامیدی را در دل مردم تزریق کنیم یقیناً نمره‌اش صفر خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان که در همایش روز ملی صادرات سخن می‌گفت به نقش صادرکنندگان و کارآفرینان نیز اشاره کرد و گفت: بهترین کسانی که می‌توانند برای مردم آینده بهتری بسازند و رفاه ایجاد کنند بخش کارآفرینان هستند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم کس دیگری بر این کشور تحریم وارد نکند باید این فضای روانی را تبدیل به واقعیتی کنیم که دیگران چنان اقتصادشان با ما گره بخورد که نتوانند این کار را انجام دهند. چنین کاری با اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر است.

ظریف به صادرکنندگان و کارآفرینان تعهد داد که وزارت امور خارجه هر کاری که بتواند در این راستا انجام خواهد داد و عنوان کرد: به این منظور در نیمه اول آبان ماه شماری از سفرای کشورهای مختلف‌مان با هدف تبدیل فضای روانی پسابرجام به واقعیت به ایران خواهند آمد و ما یک روز تمام در خدمت تیم اقتصادی دولت خواهیم بود. در روزهای بعد از این همایش نیز سفرای ما آمادگی دارند تا فعالان اقتصادی جلسه بگذارند و حضور فعالی داشته باشند.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: از کارآفرینان تقاضا می‌کنم ما را راهنمایی کنند چرا که تخصص ما این نیست. متأسفانه به دلیل شرایط امنیتی در طول سه دهه گذشته تخصص ما بیشتر گرایش سیاسی- امنیتی دارد. شما باید به ما یاد بدهید که چطور می‌توان از منافع اقتصادی کشور استفاه و از آنها دفاع کرد.

ظریف همچنین تأکید کرد: ما ملاک و میزان ارزیابی سفرا در کشورهای مختلف را این گذاشته‌ایم که چقدر می‌توانند به صادرات کمک کنند. از شما هم طلب کمک می‌کنیم و اطمینان می‌دهیم هر کاری که بتوانیم انجام دهیم در خدمت شما هستیم.

ظریف سخنان خود را با آرزوی شادی و سربلندی برای ملت بزرگ ایران پایان داد.

اخبار سیاسی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------