آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

تفکر "روحانی" در انتخابات بعدی رقیبی ندارد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,بهروز بنیادی

منتخب مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در مجلس دهم با بیان اینکه انتخابات در هر دوره در ایران سخت‌تر می‌شود، گفت: تفکر دکتر روحانی رقیبی در انتخابات ریاست جمهوری بعدی ندارد.

بهروز بنیادی با حضور در   ایسنا ، در ارزیابی‌اش نسبت به عملکرد مجلس نهم اظهار کرد: با تشکیل دولت یازدهم انتظار این بود تا مجلس هم در راستای تغییری که ملت با رای خود در 24 خرداد ماه سال 92 آن را نشان دادند حرکت کند و به سمت پیشرفت، آبادانی و حل مشکلات اقتصادی، ‌اجتماعی گام بردارد اما متاسفانه شاهد این بودیم که مجلس مسیر متضادی نسبت به دولت یازدهم طی کرد.

مجلس نهم نتوانست نمره قبولی از مردم بگیرد

وی ادامه داد: البته پاسخ این مساله را هم مردم در انتخابات اسفند و اردیبهشت ماه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تغییر بیش از دو سوم مجلس نهم دادند و این تغییر نشان داد که مجلس نهم نتوانست نمره قبولی از مردم بگیرد.

منتخب مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس دهم با اشاره به اینکه مجلس نهم به سمت رویارویی با دولت پیش رفت، افزود: متاسفانه فرصت مناسبی را در عمر سه ساله دولت از دست دادیم و اتفاق خاصی در کشور به جز مهار تورم که دولت همواره روی آن مانور می‌دهد نیافتد و ذائقه مردم نتوانست شیرینی برجام را به طور کامل حس کند، پس از موضوع برجام سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان نسبت به بهبود شرایط بسیار امیدوار شدند اما برخی در مجلس آنقدر مسایل را وارد درگیری‌های سیاسی کردند که متاسفانه دولت از مسیر اصلی خود خارج شد و وزرای آن هر روز درگیر سوالاتی شدند که شاید در آن زمان جایگاهی نداشت.

بنیادی با بیان اینکه دولت یازدهم توسط مجلس نهم از خیلی از اهداف خود باز ماند، گفت: امیدوارم در این چند ماه باقی‌مانده دولت یازدهم بتواند گام‌های موثری را بردارد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما مجلس دهم چقدر می‌تواند به تقویت دولت یازدهم و حتی پیروزی آن در انتخابات ریاست جمهوری آینده کمک کند، تصریح کرد: آفت اولیه ما عدم برنامه‌ریزی است، وقتی برنامه‌ریزی وجود نداشته باشد ما به مسائل روزمره دچار می‌شویم، متاسفانه کسانی که ارباب قدرت هستند و دارای رسانه، وقتی می‌بینند در مسیری که ملت انتخاب کرده دچار آسیب می‌شوند خیلی از مسائل را به دلیل انتقام‌گیری مطرح می‌کنند، به نظر من برخی مسائل که عده‌ای در رابطه با برجام مطرح می‌کنند در حقیقت نوعی انتقام‌گیری است.

کسی که در جهت رفاه مردم حرکت نکند با رای آنان بازخواست می‌شود

بنیادی با بیان اینکه در هر مرحله مشکلاتی که ایجاد می‌شود نوعی تمرین دموکراسی است، گفت: ما می‌خواهیم به مردم سالاری واقعی برسیم و باید در این راستا حرکت کنیم، همه این مسائل خواهد گذشت و تاریخ مسیر خود را ادامه خواهد داد، شما ببینید چه خاطره‌ای از دولت‌های نهم و دهم در ذهن‌ها باقی مانده است، اگر کسی در جهت رفاه و منفعت مردم حرکت نکند با رای و انتخاب مردم باز خواست می‌شود.

منتخب مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن یادآور شد: کسانی که در دولت نهم و دهم مدح رئیس جمهور سابق را می‌گفتند حالا ببینید چطور از وی اعلام برائت می‌کنند، این جبر زمان و تاریخ است، البته کسانی هم که در مخالفت و موافقت با مساله‌ای سخن می‌گویند هدف آنها باید پیش‌برد امور کشور باشد که ما مثلا در مورد برجام چنین چیزی را کمتر حس کردیم.

تفکر روحانی رقیبی در انتخابات بعدی ندارد


وی در پاسخ به این سوال که چقدر دولت یازدهم در انتخابات ریاست جمهوری بعد می‌تواند موفق عمل کند، افزود: آقای روحانی قطعا موفق می‌شوند و هیچ رقیبی هم در این راستا ندارند البته نه شخص حسن روحانی بلکه تفکر او موفق خواهد بود.

بنیادی خاطرنشان کرد: هدف برای ما نباید معطوف به افراد باشد، باید به سمتی حرکت کنیم که فردیت کنار برود و به سمت تفکر افکار گام برداریم، در انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز هیچ‌کس رقیب تفکر اعتدال، آرامش و اصلاحات نخواهد بود.

منتخب مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در پاسخ به این سوال که آیا اگر دولت در موضوع برجام نیز به اهداف مدنظرش نرسد باز هم احتمال موفقیتش در انتخابات ریاست‌جمهوری ممکن است،‌ گفت: مردم تصمیم خود را گرفته‌اند و دولت و نیروهای وزارت امور خارجه با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز حداکثر تلاش خود را انجام داده‌اند که ثمرات خوبی هم داشته است. اما در حال حاضر فضا خیلی انتخاباتی نیست، بنابراین شما هرچه از مشکلات تحریم و منافع برجام بگویید در این وادی به دست فراموشی سپرده می‌شود.

بنیادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه وزن مجلس دهم از لحاظ سیاسی وزنی متعادل است، خاطرنشان کرد: در این مجلس هیچ‌گروه خاصی برتری مطلق بر دیگر گروه‌ها ندارد چرا که این برتری در ادوار مختلف به مشی مجلس آسیب زده است، مخصوصا وقتی که یک جریان و گروه لیدرهای خوبی هم نداشته باشند و معتقد به رعایت احترام متقابل نباشند.

انتخابات در ایران هر دوره سخت‌تر می‌شود

منتخب مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن با اشاره به اینکه وقتی رقابت‌ها نزدیک است، به ثمر رساندن برخی از مسائل قطعا بهتر خواهد بود، گفت: این دوره از مجلس با حضور 220 نیروی جدید است که با نیات پاکی آمده‌اند و امیدواریم بر این نیات خود باقی بمانند، اما متاسفانه امروز احساس می‌کنیم که برخی افراد مقداری با نیت اولیه خود زاویه پیدا کرده‌اند.

بنیادی با تاکید بر اینکه انتخابات در ایران در هر دوره سخت‌تر از دوره قبل می‌شود، بیان کرد: در هر دوره بحث‌های قومی و قبیله‌ای در انتخابات کمرنگ‌تر و مسائل انسانی و آگاهی‌های مردم نیز بیشتر می‌شود، قطعا در انتخابات بعدی مردم سخت‌گیرتر خواهند بود و تنها به کسانی توجه می‌کنند که مرد عمل باشند.

منتخب مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در پاسخ به این سوال که چقدر فکر می‌کنید مجلس دهم مجلسی دولتی خواهد شد، گفت: چون ما در کشور خود حزب نداریم این یک آسیب بزرگ برای ما به شمار می‌آید در حالیکه در همه کشورهای جهان احزاب تلاش می‌کنند به پیروزی برسند و پس از آن نیز آن حزب مجلس و دولت را تشکیل می‌دهد، اما در کشور ما چون حزب وجود ندارد وقتی مجلسی تشکیل می‌شود که ناخودآگاه می‌خواهد به دولت کمک کند چنین تصوری به وجود می‌آید که این مجلس دولتی است در صورتی که در کشورهای دیگر هم همین گونه است که مجلس و دولت با یکدیگر هماهنگ باشند.

وی تصریح کرد: در این دوره از انتخابات مجلس یکی از آفت‌های که احساس می‌شود همین مساله است، اما طبق آشنایی مختصر من با برخی از همکارانمان در مجلس دهم احساس کردم در میان آنان چنین حسی وجود ندارد و اکثر این افراد دقیق و منطقی، دارای استدلال، مستقل و نقدپذیر هستند و دولت نمی‌تواند حتی به راحتی مصوبه‌ای را تصویب کند.

مردم به دنبال تغییر هستند

بنیادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ریاست مجلس دهم اظهار کرد: برآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص کننده این بود که مردم تغییراتی را می‌خواهند، مردم وقتی دو سوم مجلس سابق را تغییر دادند پس به دنبال تغییر هستند، این تغییر هم در کلان تفکر و رفتار مجلس است و شامل کانون‌های موجود در مجلس نیز می‌شود.

منتخب مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن با اشاره به اینکه ما نباید تفکری را که مردم به دنبال آن هستند در یک فرد خلاصه کنیم، خاطرنشان کرد: نباید آقای عارف و لاریجانی را در برابر هم قرار دهیم، چون با هم قابل مقایسه نیستند.

وی گفت: من معتقدم نباید از رقابت کردن بترسیم. رقابت پذیرفته شده است و نباید سرنوشت فراکسیون امید را به حضور و یا عدم حضور یک فرد در ریاست مجلس گره بزنیم. فراکسیون امید می‌تواند بازوی توانمندی برای تصمیم‌گیری‌های بزرگ باشد.

افرادی که به سیاست وارد می‌شوند "ژله‌ای" نباشند

بنیادی با اشاره به اینکه انتظار ما از رئیس مجلس این است که شان مجلس را حفظ کند، عنوان کرد: سرنوشت مجلس دهم را نباید به افراد گره بزنیم، هر کس که دوست دارد می‌تواند بیاید و خودش را در این عرصه ارائه بدهد.

منتخب مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن با اشاره به این که فکر می‌کنم سرنوشت ریاست مجلس در یک فضای سالم مشخص خواهد شد، گفت: این یک تمرین برای ماست، انتظار من این است افرادی که در عرصه فضای سیاست وارد می‌شوند ژله‌ای و خمیری نباشند و در اعتقاداتشان مستحکم و پایدار باشند.

وی با بیان اینکه رقابت لاریجانی و عارف رقابت نزدیکی خواهد بود، گفت: امیدوارم در مجلس دهم مردان ژله‌ای کم باشند، اما طبق اطلاعاتی که دارم خانم‌ها به صورت متقن با آقای عارف خواهند بود، البته پایداری خانم‌ها در تصمیماتشان بسیار بیشتر از آقایان است که این موضوع را باید به آنان تبریک گفت.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------