آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

کاظمی:خائن و ساده لوح خواندن رییس جمهور اهانت است /مطهری: قوه‌قضائیه به عنوان مدعی‌العموم وارد شود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , سید حمید كاظمي

‌من خواهشم اين است كه دوستان عزيز كه همكاران قضائي من هستند، با توجه به اين ماده به اين وظيفه قانوني عمل كنند.در واقع وظيفه قوه قضائيه ايجاد امنيت براي توهين شوندگان است و اين كار با تعقيب توهين كنندگان به رئيس جمهور محقق مي‌شود.

 یک نماینده مجلس دهم در رابطه با توهین به رئیس جمهور گفت: وظیفه قوه قضائیه ایجاد امنیت برای توهین شوندگان است و این کار با تعقیب توهین کنندگان محقق می‌شود.

به گزارش خبرآنلاين، سید حمید كاظمي نماينده مردم پلدختر در مجلس دهم در جلسه علني يكشنبه-24 مرداد-در تذكري گفت: با توجه به اصل سوم قانون اساسي كه مربوط به ايجاد امنيت قضايي عادلانه و تساوي عموم است. تحقق اين بند از قانون اساسي برعهده قوه قضائيه است. متأسفانه اين روزها شاهد هستيم كه برخي از اشخاص به دومين مقام رسمي كشور كه منتخب مردم است، انواع توهين‌ها را نسبت مي‌دهند. عنوان خائن و ساده لوح به رئيس جمهور مطمئنا اهانت محسوب مي‌شود.

اين نماينده مجلس دهم تأكيد كرد: متاسفانه دادستان‌ها محترم عمومي و انقلاب و دادستان ويژه  روحانيت كه وظيفه شان برقراري تساوي است، واكنشي نشان ندادند. من اين عزيزان را به مفاد 609 قانون مجازات اسلامي ارجاع ميدهم كه در موادي تأكيد كرده است كه اگر كسي با توجه به سمت يكي از روساي قواي سه گانه،‌وزرا، نمايندگان مجلس توهين كند به حبس و شلاغ و جزاي نقدي محكوم مي‌شود.

كاظمي گفت: ‌من خواهشم اين است كه دوستان عزيز كه همكاران قضائي من هستند، با توجه به اين ماده به اين وظيفه قانوني عمل كنند.در واقع وظيفه قوه قضائيه ايجاد امنيت براي توهين شوندگان است و اين كار با تعقيب توهين كنندگان به رئيس جمهور محقق مي‌شود.

مطهري در پاسخ به اين تذكر گفت: مطلب درستي فرموديد و نيازي به شاكي خصوصي نيست و قوه قضائيه به عنوان مدعي العموم مي‌تواند به اين موضوع وارد شود. اين رويه توهين به مقامات كار درستي نيست و بايد جلويش گرفته شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------