آخرین اخبار سیاسی

دور جدید طرح حجاب و عفاف  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

برخوردهای خیابانی در موضوع حجاب؛ بدون‌ برنامه، بی‌قاعده و فاقد تدبیر | «تذکر خاص» به آمران طرح «نور»

دور جدید طرح حجاب و عفاف در میادین و خیابان‌های مهم اغلب شهرهای بزرگ کشور چنان گسترده و پرحاشیه آغاز شد که عده‌ای آن را لشگرکشی خیابانی…

شوك حسین‌الله‌كرم به اصولگرايان



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , حسین‌الله‌كرم

 حزب‌ا... وارد عرصه انتخابات شد؛ گرچه حسين ‌ا... كرم سال‌ها پيش درباره جدايي خود از انصار حزب‌ا... به ايسنا گفته بود:«انصار حزب‌ا... در دهه ۷۰ در راستاي دفاع از ارزش‌ها و اصول ايجاد شد و بنده نيز جزو موسسان اوليه آن بودم و تا سال ۷۵ نيز با اين گروه فعاليت داشتم، ولي در سال ۷۵ از آنجايي كه انصار براي انتشار ليست انتخاباتي براي انتخابات مجلس اقدام كرد، چون بنده معتقد به ورود به رقابت‌هاي سياسي نبودم، از اين تشكل استعفا دادم.» اكنون تناقضي آشكار شكل گرفته است.

 

ورود حزب‌ا... به انتخابات شايد در نگاه اول تنها يك مطلب ژورناليستي و براي جذب مخاطب باشد، اما در واقعيت چنين نيست، زيرا‌ ا... كرم ديروز اظهاراتي داشت كه بيش از هر موضوعي ورود اين جريان به انتخابات را به ذهن متبادر مي‌كرد و البته شرطي هم مطرح كرد كه خود اين موضوع، از اتفاقات جديد در اردوگاه اصولگرايي خبر مي‌داد.

 

حسين‌ا... كرم كه از او به عنوان عضو هيات موسس جمعيت انصار حزب‌ا... ياد مي‌كنند، همراهي تشكل متبوعش با جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي را مشروط به هماهنگي اين جبهه با اعضاي «پايداري» دانست. حسين‌ا... كرم در پاسخ به پرسشي در زمينه فعاليت‌هاي جمعيت انصار حزب‌ا... براي انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم و همكاري تشكل متبوعش با جبهه تازه‌ تاسيس نيروهاي انقلاب اسلامي اظهار كرد:«فعلا براي فعاليت در زمينه انتخابات منتظر اقدامات جبهه نيروهاي مردمي انقلاب اسلامي هستيم. اگر اين تشكل با جبهه پايداري انقلاب اسلامي هماهنگ و همراه باشد، ما هم با آنها همراه مي‌شويم، اما اگر اين اتفاق رخ ندهد، كاري با جبهه نيروهاي مردمي نداريم و فعاليت‌هايمان را با جبهه پايداري هماهنگ مي‌كنيم.» آنچه‌ا... كرم بيان كرد نشان از آن دارد كه «حزب‌ا...» عزم خود براي حضور در انتخابات را جزم كرده است و علنا همراستايي خود با جبهه پايداري را به رخ ديگر اصولگراياني كشيده است كه با اين طيف مخالف هستند.

 

تعامل مثبت ا... كرم و مصباح‌يزدي

تعامل‌ا... كرم و آيت‌ا... مصباح‌يزدي كه رهبري جبهه پايداري را بر عهده دارد، مانند طيف‌هاي ديگر اصولگرايان نيست كه در تصميم‌سازي‌هاي جمعي خود براي اين جبهه جايگاهي قائل نيستند و آنها را جدا از جرگه اصولگرايان مي‌دانند.‌ا... كرم و يارانش همواره نسبت به مصباح‌يزدي اداي دين كرده و احترام زيادي براي او قائل هستند. شباهت ديگر تشكل حزب‌ا... با پايداري در اين است كه هر دو تشكل به نوعي حساب خود را از احزاب اصولگرا جدا كرده‌اند، چنان‌كه اكنون حزب موتلفه اسلامي به معرفي ميرسليم به عنوان كانديداي نهايي خود براي انتخابات پرداخته و ساير احزاب اين اردوگاه هم از تصميم مشترك براي انتخابات ارديبهشت ماه سال آينده سخن مي‌گويند، اما هيچ گروهي حاضر به اعلام همفكري و همراهي با اين دو تشكل نيست.

 

دور جديد مخالفت‌ا... كرم با اصولگرايان

براي بررسي مشي سياسي حزب‌ا... بايد كمي به عقب بازگشت. موسسان انصار حزب‌ا... ۱۸ نفر بودند كه به سه گروه تقسيم مي‌شدند. گروه وابسته به ذوالقدر كه تعدادشان ۷ نفر بود. هفت نفر هم از طرف عبداللهي معرفي شدند و چهار نفر هم با‌ ا... كرم بودند. حزب‌ا... در درون خود هم با مشكلاتي مواجه بود. در ارديبهشت سال ۹۳ بود كه ميان حميد استاد، مسئول حزب‌ا... مشهد و علي اكبر محتشم دبيركل حزب‌ا... تهران اختلافاتي بر سر پذيرش ليدري‌ا... كرم پيش آمد، چنان‌كه محتشم به ايسنا گفته بود: «چون خودشان اين نام را به‌ثبت رساندند، به دنبال انحصارگرايي بودند و معتقدند هركس كه مي‌خواهد با آنها كار كند بايد تحت نظرشان فعاليت كند. ما با آقايان‌ا...‌‌كرم و ده‌نمكي هماهنگ بوديم، اگر بخواهم حزب‌ا... را به يك تيم تشبيه كنيم، از ابتدا ‌ا...‌كرم را به عنوان ليدر اين تيم قبول داشته و داريم.» پيش از اظهارات حميد استاد، «عبدالمجيد محتشم»

 

دبيركل انصار حزب‌ا... درباره رابطه خود با ‌ا...‌كرم گفته‌ بود:«او اكنون كارهاي ديگري دارد. اختلاف فكري باعث جدايي نشد. ما يك تفكر بسته‌بندي‌شده و متمايزي نداشتيم. حزب‌اللهي آن چيزي است كه رهبري، امام (ره) و قرآن مي‌گويد. ما سر بحث ولايت با اصول انقلاب جمع شديم و كساني كه بودند و رفتند نيز اين را مي‌گويند و خلاف اين را نگفتند و اينها جزو امهات مشترك ما بوده است. تضميني وجود ندارد كه ما در آينده كج نرويم، ولي تا به حال بحمدا... كساني كه رفته و مانده‌اند، تعارض فكري نداشتند حداقل خود من چيزي غيراز اين نديدم، مثلا آقاي‌ا...‌كرم ديگر در جمع ما نيست، ولي دغدغه‌هاي ما را دارد.»

 

آغاز اختلافات البته به سال ۸۲ باز مي‌گردد كه ‌ا... كرم حمله به كوی طرشت را كار انصار حزب‌ا... دانسته و خواستارعذرخواهي اين گروه شده بود. او در سال ۸۴ هم گفت: «انصار در خرداد ۸۲ مرتكب اشتباه در تحليل خود از وضعيت موجود شدند و با عملكردي نادرست در مقابل بخشي از نيروهاي اراذل و اوباش در اطراف كوي تهران وارد درگيري شدند.» فعاليت‌هاي اين جريان در دولت نهم رو به افول رفت و در دولت دهم سعي كردند تا فعاليت‌هاي خود را معطوف به بخش فرهنگي كنند.

 

اما ‌ا..‌.كرم در همان سال ۸۲ با «طرح نوسازي معنوي حزب‌ا...» به سياست بازگشت و كمتر شخصي است كه نداند براي پيروزي احمدي‌نژاد در سال ۸۴ چه تلاش‌هايي كرد. در ابتداي سال۸۶ هم به زاگرب رفت تا مسئوليتي را كه بر عهده داشت به انجام برساند. نكته قابل تامل آنجا بود كه او زمستان همان سال بازگشت و مخالفت‌هايش در مدت حضورش درايران با اصولگرايان را علني كرد و باز هم به زاگرب بازگشت. اكنون هم به نظر مي‌رسد‌ا... كرم شمشیر خود در مخالفت با اصولگرايان را از رو كشيده است و درصدد ائتلاف با جبهه پايداري و آيت‌ا... مصباح‌يزدي است.

 

 اخبار  سیاسی  -  آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------