آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

فرماندهان جدید سپاه در تهران چه کسانی هستند؟



در روزهای اخیر تغییراتی در فرماندهان دو مجموعه از مهمترین یگان‌های سپاه در تهران انجام شد و سرداران کوثری و یزدی برای فرماندهی و هدایت این یگان‌ها انتخاب شدند. 

به گزارش تسنیم، دهم و سیزدهم تیرماه امسال تغییراتی در فرماندهان دو یگان از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوجود آمد که هر دو مربوط به تهران می‌شدند و نفر از فرماندهان و مسئولان سابق لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) دوباره به تهران آمدند.

 

سردار محسن کاظمینی که تا پیش از این فرماندهی سپاه تهران بزرگ و همزمان جانشینی قرارگاه ثارالله تهران را برعهده داشت، جای خود را در قرارگاه ثارالله به سردار محمد کوثری و در سپاه محمدرسول الله(ص) به سردار محمد یزدی داد.

 

سردار اسماعیل کوثری معروف به محمد کوثری در سال 1334 در محله پیروزی تهران متولد شد. پس از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی در سال 1358 و بدنبال آغاز غائله‌های گروهک‌های تجزیه طلب در برخی استان‌های غربی کشور برای دفاع از انقلاب اسلامی وارد پادگان ولیعصر(عج) سپاه در تهران شد و به عضویت سپاه درآمد. چندی بعد برای مقابله با ضد انقلاب راهی مهاباد و نقده شد و در آنجا با شهیدان اصغر وصالی و محمد ابراهیم همت در سپاه منطقه 7 کشور که آن زمان در کرمانشاه بود آشنا شد.

 

حمله سراسری عراق به ایران که آغاز می‌شود راهی جبهه های جنوب می‌شود و با تشکیل تیپ 27 محمدرسول‌الله (ص) به این تیپ تازه تاسیس می‌پیوندد. در عملیات بیت المقدس همراه گردان مالک اشتر تیپ 27 در این عملیات شرکت می‌کند و در سال 1361 به سمت معاونت عملیات سپاه 11 قدر منصوب می‌شود.

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,فرماندهان جدید سپاه

سردار کوثری در ایام دفاع مقدس در کنار سرلشکر صفوی

پس از شهادت شهید همت در سال 62 و شهید عباس کریمی در سال 63، سردار کوثری از سوی محسن رضایی فرمانده وقت سپاه به عنوان فرمانده لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) انتخاب می‌شود و تا سال 79 به مدت 16 سال فرماندهی این لشکر را برعهده می‌گیرد. پس از این مدت و با معرفی سردار شهید حسین همدانی به عنوان فرمانده لشکر 27، سردار کوثری مدتی به عنوان جانشین قرارگاه ثارالله معرفی می‌شود و بعدا به ستادکل نیروهای مسلح می‌رود و مسئول اداره امنیت آن می‌شود.

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,فرماندهان جدید سپاه

در سال 86 از فعالیت‌های نظامی و امنیتی فاصله می‌گیرد و وارد دنیای سیاست می‌شود. در همین سال به عنوان نماینده مردم تهران در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی وارد مجلس می‌شود و به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ‌می‌رود. در سال 1390 برای دومین دوره متوالی از سوی مردم تهران برای نمایندگی مجلس انتخاب می شود و این بار نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌شود. حضور دوباره کوثری در مجلس مصادف است با موضوع پذیرش برجام.در این برهه کوثری علاوه بر نایب رئیسی کمیسیون امنیت ملی به عنوان یکی از اعضای کمیسیون برجام هم انتخاب می‌شود.

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,فرماندهان جدید سپاه

در سال 94 موفق به حضور در مجلس شورای اسلامی نمی‌شود و در سال 95 دوباره به خواستگاه اولیه خود یعنی سپاه باز می‌گردد و این مرتبه به قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) می‌رود.

 

نهایتا سردار کوثری با کوله باری از تجربیان نظامی و امنیتی در مسئولیت‌های مختلف نطامی و سیاسی،‌ در دهم تیرماه سال 96  از سوی فرمانده کل سپاه به عنوان جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران انتخاب می‌شود.

 

در روزهای اخیر یک تغییر دیگر هم در تهران انجام شد و آن هم انتصاب سردار محمد یزدی به عنوان فرمانده سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ بود.

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,فرماندهان جدید سپاه

سردار یزدی در ایام دفاع مقدس

سردار یزدی که تا پیش از این معاونت حقوقی و پارلمانی کل سپاه را بر عهده داشت، در آغازین روزهای شروع شورش‌های ضد انقلاب در استانهای غربی کشور همراه نیروهای مردمی عازم نبرد با گروهک‌های تجزیه طلب می‌شود و پس از آن در سال 60 به عضویت رسمی سپاه در می‌آید.

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,فرماندهان جدید سپاه

در ابتدای تشکیل لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) به این واحد می‌پیوندد و وارد گردان عمار آن می‌شود. در سال 63 به عنوان فرمانده گردان عمار انتخاب می‌شود و تا پایان دفاع مقدس در این سمت باقی می ماند. پس از دوران دفاع مقدس مدتی به عنوان فرمانده تیپ یکم لشکر 27 خدمت می‌کند و بعد هم معاون عملیات لشکر 27 می‌شود. پس از آن از لشکر 27  به ستاد سپاه کوچ می‌کند و در مسئولیت‌های ستادی مشغول به فعالیت می‌شود تا اینکه معاون حقوقی و پارلمانی سپاه را برعهده می‌گیرد. دست آخر هم در سیزدهم تیرماه 96 با حکم سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه، جایگزین سردار کاظمینی در سپاه تهران بزرگ می‌شود. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------