آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

شکایت از مطهری برای حصر پذیرفته نشد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مطهری

این شکایت حاوی شکایتی دیگر از صداوسیما بود که چرا این موضوعات را پخش کرده چون طبق بند 6 مصوبه 298 شورای امنیت نباید این موضوع پخش می‌شد.جمالی ادامه داد: در نهایت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان صحبت‌های آقای مطهری را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد. 

 سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت در جلسه این هیات، شکایت از علی مطهری نایب رییس مجلس بررسی شد و صحبت های علی مطهری خلاف وظایف نمایندگی تشخیص داده نشد.

 

محمدجواد جمالی در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: در این جلسه شکایت از علی مطهری نماینده تهران را بررسی کردیم، شکایت مبنی بر این بود که علی مطهری در یکی از برنامه‌های تلویزیونی درباره مساله حصر صحبت‌هایی کرده که نباید به آن ورود می کرد.

 

وی افزود: این شکایت حاوی شکایتی دیگر از صداوسیما بود که چرا این موضوعات را پخش کرده چون طبق بند 6 مصوبه 298 شورای امنیت نباید این موضوع پخش می‌شد.جمالی ادامه داد: در نهایت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان صحبت‌های آقای مطهری را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.

 

وی افزود: شکایت اسماعیل جبارزاده استاندار سابق آذربایجان شرقی و نماینده اسبق تبریز از یکی از نمایندگان فعلی مجلس مربوط به منطقه آذربایجان مطرح شد، جبارزاده در شکایت خود به این موضوع اشاره داشته که این نماینده در مصاحبه‌ای مطالبی را مطرح کرده که مصداق افتراست. سخنگوی هیات نظارت بررفتار نمایندگان مجلس اظهار داشت: قرار شد در جلسه بعدی از نماینده و آقای جبارزاده دعوت کنیم تا توضیحات‌ خود را ارائه کنند.

 

جمالی ادامه داد: دو پرونده شکایت از آقای کریمی قدوسی نماینده مشهد نیز در جلسه امروز بررسی شد، شکایت نخست مربوط به معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان به دلیل سخنرانی کریمی قدوسی بود.

 

وی تاکیدکرد: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، صحبت‌های آقای کریمی قدوسی را مغایر با وظایف نمایندگی تشخیص نداد. وی افزود: شکایت دیگر از کریمی قدوسی مربوط به سرپرست امور دعاوی و قراردادهای ریاست‌جمهوری بود، این شکایت ناظر به این بود که آقای کریمی قدوسی در سخنرانی خود در مسجد امام علی صحبت از برجام‌های مختلف داشته است. جمالی ادامه داد: هیات نظارت در این باره نیز صحبت‌های این نماینده را مغایر با وظایف و شئون نمایندگی تشخیص نداد.

 

وی در مورد رسیدگی هیات نظارت به برخورد هاجر چنارانی نماینده نیشابور با معاون استاندار خراسان رضوی، گفت: هیات نظارت از خانم چنارانی برای حضور در جلسه امروز جهت استماع توضیحات‌شان دعوت کرد که به دلیل سفر وی به ترکیه به دلیل حضور در بین‌المجالس آسیایی، چنارانی به جلسه نیامدند و قرار شد این موضوع در جلسه بعدی مورد بررسی قرار گیرد. وی در مورد وضعیت پرونده شکایت نیروی انتظامی از حمدالله کریمی نماینده بیجار گفت: این اتفاق مربوط به مردادماه است که به دنبال آن نیروی انتظامی از آقای کریمی شکایتی را مطرح کرد که به دادگاه ارجاع شد.

 

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: دادگاه نیز این موضوع را به هیات رییسه مجلس اعلام کرد، هفته گذشته نیروی انتظامی این شکایت را به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال کرد که متن شکایت در جلسه با آقای کریمی قرائت شد و وی توضیحاتی ارائه کرد. جمالی ادامه داد: بنا شد در جلسه دیگری با حضور برخی از اعضای هیات رییسه، هیات نظارت و نیروی انتظامی این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

 

 اخبار  سیاسی  -  ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------