آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

روحانی: وزارت دفاع سازنده موشک های راهبردی است/ عده ای قلیل به ناحق تریبونهای بزرگ در اختیار دارند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

رییس جمهور تصریح کرد که سازنده موشک‌هایی که اخیرا پرتاب شده دولت و وزارت دفاع است و بخش اقتصادی کشور پول آنها را تأمین می‌کند. 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری کشورمان صبح امروز (سه‌شنبه) در جشنواره عمران سلامت که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاه به توجه دولت یازدهم به بخش سلامت، اظهار کرد: در دولت یازدهم از آغاز و با وجود مواجهه کشور با مشکلات مختلف از جمله وضع پیچیده اقتصاد،‌ رکود تورمی، تحریم‌ها، وضعیت محیط زیست و نگرانی‌های آن و مشکلاتی که در بخش سلامت با آن مواجه بودیم، موضوع سلامت را یکی از دستور کارهای اصلی خود قرار دادیم.

 

وی با بیان اینکه موفق شدیم تقریباً در 6 ماهه دوم سال 92 برای مسائل مهم و اساسی کشور تصمیم‌گیری کنیم، خاطرنشان کرد: برخی از تصمیمات اتخاذ شده در آن زمان به موقع و در چهارچوب‌های پیش‌بینی شده اجرا و برخی دیگر نیز با تأخیر اجرایی شدند. اما به لطف خدا موردی وجود ندارد که نتوانسته باشیم از پیچ و خم‌های مشکلات عبور کنیم.

 

رییس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات دولت در زمینه مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌های اعمالی گفت: رفع تحریم‌ها نخستین گامی بود که لازم بود آن را حل و فصل کنیم. گرچه ممکن است برخی در مقام سوال حرف‌هایی در این زمینه بزنند اما تحریم‌ها عاملی بود که حتی بخش‌های تجهیزات پزشکی، دارو و مواد اولیه داروسازی را با مشکلاتی مواجه کرده بود. فشار تحریم‌های خارجی که بی‌رحمانه‌ نسبت به مردم ایران وضع شده بود بر کشور و برخلاف ادعای دنیای غرب این فشارها نه بر دولت بلکه بر زندگی مردم وارد می‌شد.

 

روحانی اظهار کرد: زمانی که نفت تحریم می‌شود و درآمدهای کشور کاهش می‌یابد این در همه خدمات دولت تأثیر می‌گذارد. با وجود اینکه نفت و مالیات هزینه‌های دولت را تأمین می‌کند، زمانی که درآمد نفتی و رشد اقتصادی وجود ندارد، اخذ مالیات بسیار سخت و گاهی ناممکن می‌شود. به همین دلیل تصمیم ما در ابتدای دولت بر این شد که ظرف یک سال مسأله تحریم‌ها را با مذاکره حل کنیم.

 

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه من به این راه کاملاً اطمینان داشتم و می‌دانستم که می‌توانیم در این مسیر موفق شویم،‌ خاطرنشان کرد: به طور موقت در کمتر از 100 روز توانستیم به توافقی موقتی دست یابیم. برای دستیابی به توافق دائم نیز به مدت یک سال زمان پیش‌بینی کرده بودیم. با وجود اینکه این اتفاق امکان پذیر بود ولی یک سری پیچ و خم‌ها ایجاد شد که موجب طولانی‌تر شدن مذاکرات گردید.

 

روحانی گفت: موضوع اول ما در رفع تحریم‌ها این بود که ملت ایران با قدرت وحدت و پشتیبانی خود از دیپلمات‌هایشان در برابر قدرت‌های بزرگ جهان، قدرت پیروزی دارد و این قدرت را به نمایش گذاشته است.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی مخالفت‌ها با وزیر امور خارجه و دیپلمات‌های کشورمان در جریان مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: زمانی که در کشور بخواهیم در امر مهمی به پیروزی دست یابیم به حضور و موافقت مردم و همچنین حمایت و هدایت‌های رهبری و فداکاری کارگزاران نیازمند هستیم. در همین راستا چنانچه که بنا بود وزیر امور خارجه با چهارتا فحش و شعار از میدان خارج شود برجامی تحقق پیدا نمی‌کرد. گرچه برخی در سایت‌ها و روزنامه‌های خود و همچنین در مراسم 22 بهمن و در خیابان‌های تهران به وزیر امور خارجه ما توهین کردند اما آدم نباید به خاطر شعار عده‌ای از میدان خدمت خارج شود.

 

رییس جمهوری ادامه داد:‌ فحش دادن‌ها و اهانت‌های عده‌ای معدود به خاطر تلاش و کوشش مثمر ثمر برای کشور است.

 

روحانی با بیان اینکه فکر می‌کنید اگر کسی بخواهد در کشور تحولی ایجاد کند آمریکایی‌ها،‌ اسرائیلی‌ها و برخی کشورهای معاند منطقه او را آزار نمی‌دهند؟ اظهار کرد: ما باید خود را برای همه سختی‌ها آماده کنیم. برای ما هدف نهایی کشور، ملت ایران، منافع ملی و نظام جمهوری اسلامی ایران است. ما در منطقه و خارج از آن دشمنانی داریم که باید در مقابله با آنها با یکدیگر حرکت کنیم و دست به دست یکدیگر دهیم.

 

رییس جمهوری تأکید کرد: نباید در برابر عده‌ای قلیل که متأسفانه بلندگوهای بزرگ را به ناحق در اختیار دارند بترسیم؛ چرا که ما ملتی بزرگ و ایثارگر هستیم و توانسته‌ایم نه تنها در برابر مشکلات روی پای خود بایستیم بلکه به ملت‌های منطقه نیز کمک کنیم.

 

وی در ادامه صحبت‌های خود به حمایت‌های همه جانبه دولت جمهوری اسلامی ایران از دولت‌های عراق و سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: در سخت‌ترین شرایط اقتصادی دولت ایران به ملت عراق کمک کرد؛ این کمک فقط به معنای فداکاری جانی نیست، گرچه که عده‌ای با جان فداکاری می‌کنند و باید از آنها قدردانی کنیم اما چه کسی حقوق این افراد و سلاح‌های آنها و همچنین پول تأمین تمام اسلحه‌های مورد نیاز عراق برای مبارزه با داعش و تأمین پول مورد نیاز مردم سوریه را در شرایط تحریم اقتصادی تأمین کرده است؟

 

رئیس دولت تدبیر و امید همچنین با اشاره به حمله موشکی اخیر نیروهای نظامی کشورمان به برخی پایگاه‌های تروریستی داعش در سوریه،‌ افزود: ما می‌شنویم که موشکی از خاکمان حرکت کرده و مرکزی از مراکز تروریستی را هدف قرار داده است؛ آنهایی که این موشک را پرتاب کرده‌اند، تلاش و فداکاری‌هایی کرده‌اند اما سازنده موشک‌ها دولت و وزارت دفاع است و بخش اقتصادی کشور را نیز پول آنها را تأمین می‌کند.

 

روحانی با تأکید بر اینکه کار بزرگی در زمینه تجهیز نیروهای نظامی به سلاح‌های راهبردی انجام شده است، خاطرنشان کرد: همانطور که وزیر دفاع اعلام کرده‌اند سلاح‌های راهبردی ساخته شده در دولت یازدهم حدود 80 درصد کل میزان قبلی است، منتها ما در برخی بخش‌ها نیاز نمی‌بینیم که زیاد به مردم توضیح دهیم.

 

 روحانی در ادامه مراسم جشنواره جشنواره عمران سلامت که با حضور وزرای بهداشت،‌ درمان و ‌آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین جمعی از استانداران، روسای بیمارستان‌ها و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه مسائل مهم بهداشتی و زیست محیطی از جمله مهمترین دستور کارهای دولت یازدهم بود، تأکید کرد: نباید بگذاریم مردم مریض شوند؛ در همین راستا نخستین برنامه‌ریزی بخش سلامت کشور باید در این زمینه باشد تا چطور تعداد بیماران را کاهش دهیم.

 

وی با اشاره به نقش دستگاه‌های مختلف در زمینه تأمین سلامت مردم ،گفت:‌ تأمین سلامت جسم و روح مردم تنها بر عهده وزارت بهداشت نیست، بلکه بسیاری از ارگان‌های دیگر از جمله سازمان استاندارد، وزارتخانه‌های صنعت و کشاورزی و سایر دستگاه‌ها در این زمینه مسئول هستند.

 

رییس جمهور همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تمرکز دولت بر حل موضوع دریاچه ارومیه و دلایل در اولویت قرار گرفتن این دریاچه نسبت به دیگر منابع زیست محیطی خاطرنشان کرد: چنانچه که دولت یازدهم برای دریاچه ارومیه اقدامی انجام نداده بود و مانند دولت قبل نسبت به وضعیت این منبع زیست محیطی بی‌تفاوت بود بیش از یک سال قبل این دریاچه به طور کامل خشک شده بود و بعد از آن نیز هر طوفانی که در آن رخ می‌داد تبدیل به طوفان نمک می‌شد و 14 میلیون نفر از مردم مناطق غرب کشور را تحت تأثیر قرار می‌داد و محصولات کشاورزی از بین می‌رفت و مردم مجبور به مهاجرت می‌شدند.

 

روحانی همچنین به اجرای طرح تحول سلامت از ابتدای سال 93 اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از تصمیمات مهم دولت یازدهم در زمستان سال 92 طرح تحول سلامت بود که این طرح در شرایط سختی و تحریم از اوایل سال 93 اجرایی شد. در آن روزها ما با کاهش بی‌سابقه قیمت نفت مواجه بودیم و شرایط به گونه‌ای بود که قیمت نفت از 120 دلار با یکباره کاهش چشمگیری مواجه شد و همه کشورهای صادرکننده نفت از جمله عربستان دچار مشکلاتی شدند. اما دولت یازدهم با وجود همه مشکلات نه تنها که از منابع صندوق توسعه استفاده نکرد بلکه توانست 40 میلیارد دلار نیز به سرمایه این صندوق بیافزاید.

 

وی با اشاره به موارد مصرف بودجه جاری کشور گفت: بخش بزرگی از بودجه جاری کشور مربوط به رفاه و کمک به اقشار محروم جامعه است همچنین دومین بخش پرهزینه این بودجه مربوط به آموزش، ‌بهداشت و بخش دفاع می‌باشد. در همین راستا با وجود اینکه درآمدهای دولت با کاهش چشمگیری مواجه بود دولت توانست با وجود همه مشکلات طرح تحول سلامت را ادامه دهد و نگذاشت که این طرح متوقف شود.

 

رییس دولت تدبیر و امید با تأکید بر اینکه بحث طرح تحول سلامت صرفاً بحث پول و اراده دولت نیست به نقش پزشکان، پرستاران، ‌مسئولان بیمارستانی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمینه تحقق این طرح اشاره و اظهار کرد: تلاش نیروی انسانی یکی از دلایل تحقق موفق اجرای طرح تحول سلامت بود. همچنین چنانچه وزیر بهداشت که جزء پرکارترین و پرسفرترین وزرای دولت محسوب می‌شود، تلاش مضاعفی در این زمینه نمی‌کرد، طرح تحول به طور کامل به ثمر نمی‌رسید.

 

روحانی با اشاره به تحقق وعده ایجاد 21 هزار تخت بیمارستانی از سوی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: زمانی که در ابتدای دولت آقای قاضی‌زاده هاشمی وعده ایجاد21 هزار تخت بیمارستانی را می‌دادند، کار بسیار سختی در نظر می‌آمد اما این وزارتخانه با کمک وزارت راه و شهرسازی و همچنین خیرین، ‌علما، استانداران و مردم با تلاش خود توانست به این وعده تحقق بخشد.

 

وی با تأکید بر اینکه دولت راه تحول سلامت را ادامه خواهد داد، گفت: سلامت به عنوان یک اصل مهم برای دولت یازدهم مطرح بود و برای دولت دوازدهم نیز مطرح خواهد بود. از همه آنهایی که برای تحقق این امر مهم به دولت یازدهم کمک کردند می‌خواهم که با آمادگی اخلاص و انرژی بیشتر خود را برای خدمت در دولت دوازدهم آماده کند.

 

رئیس دولت تدبیر و امید در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه باید برای اجرای و استمرار طرح تحول سلامت از خیرین و همچنین NGOها استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: باید اقدامات زیادی برای اینکه جامعه‌ای سالم و پرنشاط داشته باشیم صورت بگیرد البته اگر برخی بگذارند مردم نشاط داشته باشند.

 

روحانی با اشاره به اقداماتی که برخی نسبت به مأیوس کردن جامعه انجام می‌دهند، افزود: باید برای این دوستان کار فرهنگی بگذاریم و بگوییم که نشاط حرام نیست. نشاط مردم،‌ فعال بودن و امیدوار بودن آنها به آینده کشور اتفاقی بسیار خوب است. این در حالی است که برخی جزء وظایفشان است که هر روز صبح که بیدار می‌شوند جزء وظایف خود می‌دانند که مقداری بذر یأس را در روزنامه، رسانه و سایت‌های خود می‌پاشند.

 

وی با طرح این پرسش که چرا کنار هم نباشیم و وحدت نداشته باشیم و مردم نشاط نداشته باشند و لبخند در صورت مردم ما را خوشحال نکند، ادامه داد:‌ همواره احتمال ایجاد مشکلاتی در آینده وجود دارد و ما از آینده اطلاعی نداریم اما باید با اطمینان و امیدواری راهمان را ادامه دهیم و مردم را مأیوس نکنیم؛ چرا که امید، نشاط و سلامت جسم مردم می‌تواند جامعه‌ای سالم بسازد تا بتوانیم به اهداف بلند خود دست یابیم.

 

روحانی تصریح کرد: هرچه می‌خواهند بگویند گوش مردم به بعضی سخنان و حرف‌های غیر دقیق نباید بدهکار باشد؛ چرا که امروز شرایط کشور از دیروز بهتر است و فردا نیز از امروز بهتر خواهد بود.

 

رییس جمهوری در پایان با تأکید بر اینکه طرح تحول سلامت زنده است و راه خود را ادامه خواهد داد، اظهار کرد: دولت دوازدهم با همه تلاش و با کمک همه مردم این راه را ادامه خواهد داد و ما شاهد جامعه‌ای پرنشاط‌تر و سالم‌تر در ایران سربلند خواهیم بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------