آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

تو کلکسیون تخلفاتی!



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,احمدی‌نژاد

اگر در جمله‌ای بخواهیم وضعیت این روزهای احمدی‌نژاد را به تصویر بکشیم باید در مورد رئیس‌جمهور سابق اذعان داشت که او ترمز بریده است. اگر خودرویی ترمز ببرد تا زمانی‌که مانعی پیش روی او وجود نداشته باشد این امید وجود دارد که آن اتومبیل با شرایطی خاص مثلا دنده معکوس و استفاده از ترمز دستی متوقف شود اما اگر با مانعی روبه‌رو شود، سرنگون خواهد شد. واقعیت این است‌ که احمدی‌نژاد بر سر راه خود با موانع قدرتمندی روبه‌رو شده است.

 

افرادی که برحسب جایگاهشان همانند کوهی هستند که برخورد احمدی‌نژاد آن هم با چنین سرعتی به سرنگونی احمدی‌نژاد منجر خواهد شد. او با دستان خالی و تنها با اتهامات فاقد سند علیه مقامات قضائی کشور فرافکنی می‌کند اما دستان طرف مقابی از بی‌قانونی‌ها و عملکرد خلاف عرف و منطق احمدی‌نژاد پر است. دیروز هم برای مطرح کردن خود و القای اینکه انتقادات تاثیری در رفتار او ندارد بار دیگر به حرم حضرت عبدالعظیم رفت.

 

پاسخ‌ها

محمود احمدی‌نژاد که ‌این روزها تمام‌قد به دفاع از حمیدرضا بقایی می‌پردازد و برای دفاع از او ایرادی به دستگاه پیگیر کننده پرونده او وارد می‌کند که‌ این رفتار با واکنش مقامات دادستان کل کشور، دادستان تهران، محسن رفیق دوست و حسام‌الدین آشنا روبه‌رو شده است. در این میان هرچند دادستان کل کشور و دادستان تهران او را نصیحت کرده‌اند، اما محسن رفیق دوست آب پاکی را بر دستان احمدی‌نژاد ریخت.‌ او تاکید کرد «به‌زودی خدمت احمدی‌نژاد خواهند رسید.» هرچند احمدی‌نژاد بر اساس اعلام دادستان دیوان محاسبات در چندین پرونده محکومیت قطعی‌گرفته است اما تا پیش از این اخباری مبنی بر ارسال این تخلفات به دستگاه قضائی مخابره نشده بود اکنون سخنان رفیق دوست نشان می‌دهد که محاکمه احمدی‌نژاد به دلیل مختلف از جمله رفتارهای غیر قانونی دوران ریاستش بر قوه مجریه در دستور مقامات قضائی قرار گرفته است.

 

تخریب

دادستان کل کشور در مورد حاشیه‌هایی که برخی علیه قوه قضائیه به وجود آورده‌اند، گفت: با اینکه خودم وابسته به خانواده قوه قضائیه هستم اما سعی‌کردم دفاع بیجا نکنم. متاسفانه در بین قضات و کارمندان بسیجی به معنای واقعی کم داریم و من می‌سوزم. وا... اگر قوه قضائیه با روحیه بسیجی اداره شود، وضع مان خیلی بهتر می‌شود. البته دستگاه قضا تلاش خود را می‌کند. با انبوه‌ کاری که در قوه قضائیه وجود دارد و کمبود امکانات، کار امروز دستگاه قضا، یک کار جهادگونه است. بعد هم اینگونه آقایان دستگاه قضا را تخریب می‌کنند و آقایان آنچنان برای دفاع از حقوق مردم سینه چاک می‌کنند و بد و بیراه به قوه قضائیه می‌گویند. چه خبر است؟ او با بیان اینکه نمی‌خواهم دفاع بی‌جهت از قوه قضائیه بکنم و قطعا آسیب‌ها و مشکلات و ضعف‌هایی داریم، خاطرنشان کرد: اما در مبارزه با افراد فاسد و فساد، در هیچ دستگاهی مثل قوه قضائیه برخورد نمی‌شود. آمار دارم اما فعلا نمی‌دهم.

 

اپوزیسیون

حجت‌الاسلام منتظری تاکید کرد: آقای محترمی که ۸ سال مدیریت کشور را عهده‌دار بودی و امروز به صورت اپوزیسیون قوه قضائیه درآمدی، اگر انتقاد درستی دارید بفرمایید. اینکه جمعی را دور خود جمع کنید و بد و بیراه به قوه بگویید و انواع اهانت‌ها و جسارت‌ها و تهمت‌ها و دروغ را بزنید، راه اصلاح است؟ حجت‌الاسلام منتظری اظهار کرد: کسی که ۸ سال مدیریت عالی کشور را عهده‌دار بوده است؛ خصوصا در چهار سال دوم مدیریتش یک کلکسیونی از قانون‌گریزی و عمل خلاف قانون و عدم ابلاغ قوانین مصوب که بیش از ۴۰ قانون را ابلاغ نکرد و رئیس مجلس اعلام کرد، است.

 

شناسنامه

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه شناسنامه ‌این فرداز مقابله با رهبری مشحون است، گفت: قهر کردن و ۱۱ روز خانه‌نشینی کردن و رها کردن دولت، بوسه بر تابوت یک کافر ملحد زدن مادر چاوز را در بغل گرفتن و بوسه بر گونه‌هایش گذاشتن و اهانت به مراجع تقلید و دروغ گفتن، جابه‌جایی اعتبارات و بودجه‌ها، چنین آدمی با شناسنامه‌این چنینی امروز در عرصه مقابله با قوه قضائیه، اهانت‌ها و جسارت‌ها و توهین‌ها عمل می‌کند. این دفاع از حقوق مردم است؟

 

سکوت قوه قضائیه

منتظری گفت: دلمان می‌سوزد؛ وا... از بابت نصیحت می‌گویم که ‌این راهش نیست مگر اینکه اهداف دیگری داشته باشند. آقایان منزوی هستند و می‌خواهند خود را از انزوا در بیاورند. او با تاکید بر اینکه سکوت قوه قضائیه به معنی عجز از برخورد نیست، گفت: قطعا و مسلما اگر شرایط فراهم شود، قوه قضائیه در برابر این حرکات که هیچ نفعی برای مردم و ملت ندارد برخورد می‌کند. ما می‌خواهیم با تدبیر حل شود. ما منتظریم خودشان سرعقل بیایند و بفهمند که‌این روش صحیح نیست. اگر سینه خود را باز کنم، آن قدر مطالب درباره ‌این مسائل دارم که نمی‌توانم بگویم زیرا حربه به دست دشمن می‌دهیم. شما ببینید دشمن چگونه از این حرکات و برنامه‌ها علیه مردم و مقام معظم رهبری و انقلاب استفاده می‌کند. ما چاقو تیز کنیم و بدهیم دست این و آن؟

 

جای تأسف

همچنین دادستان تهران نیز با تصریح به ‌این که اهمیت دستگاه قضائی و جایگاه منحصر به فرد آن به لحاظ ویژگی «استقلال»، موجب شده است این رکن از نظام مورد تهاجم دشمنان هم در داخل و هم در خارج قرار گیرد، جعفری دولت آبادی در خصوص هجمه‌های داخلی اظهار داشت: هیچ کس منکر برخی مشکلات و نقیصه‌ها در دستگاه قضائی نیست اما این که شخصی که خود مدتی مسؤولیت داشته، به خاطر چند متهم، سعی در شکستن اقتدار دستگاه قضائی نماید، جای تأمل و تأسف دارد.

 

مطرح کردن خود

جعفری دولت آبادی سکوت قوه قضائیه در مقابل چنین ادعاهایی را به منزله بدون پاسخ بودن آن‌ها ندانست و اظهار داشت: برخی دوست دارند به هر طریق که شده خود را مطرح نمایند اما امروز که به کیان دستگاه قضائی حمله کرده‌اند، تاکید می‌نمایم که دستگاه قضائی در خط مقدم مبارزه با فساد بوده و همواره سعی بر این داشته‌ایم که از خط انصاف خارج نشویم، اما تسلیم فشارهای وارده از سوی عده‌ای با هدف حمایت از افراد متخلف یا جریان‌های فکری انحرافی، فرقه‌گرایی و جناحی‌گری نخواهیم شد و اگر تصور کرده‌اند که با چنین هجمه‌هایی بر قوه قضائیه، قضات قلم‌ها را زمین می‌گذارند، اشتباه کرده‌اند.

 

جعفری دولت‌آبادی این که شخصی ادعا کرده است هشتاد میلیون نفر نزدیکان وی هستند را نوعی توهم خواند و با اشاره به‌ این که مردم داوران منصفی هستند، افزود: با این اقدامات سخیف، مردم به تدریج درمی‌یابند که چه کسانی همراه انقلاب و پشتیبان کشورند و چه کسانی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. مردم خدمت‌گزاران خود را به خوبی می‌شناسند و چنین گزافه‌هایی تأثیری بر عزم دستگاه قضائی در مقابله با مفسدان نخواهد داشت.

 

تکمیل پرونده

یک فعال سیاسی هم درباره سکوت اصولگرایان در قبال رفتار احمدی‌نژاد و یارانش گفت: اصولگرایان رئیس دولت‌های نهم و دهم را از رفتارهایی که در پیش گرفته است نهی و مذمت می‌کنند و ان‌شاءا... به زودی خدمتش خواهند رسید. محسن رفیق‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اظهارات رئیس دولت‌های نهم و دهم و بست‌نشینی او و یارانش گفت: من از اول احمدی‌نژاد را قبول نداشتم او تعادل ندارد. او خاطرنشان کرد: بزرگترین مشخصه احمدی‌نژاد این است که به ولایت مومن نیست و با این رفتار و اعمال به دنبال اسم و رسم است. این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به‌این سوال که چرا اصولگرایان در برابر رفتارهای احمدی‌نژاد سکوت کرده‌اند، گفت: اکثر اصولگرایان در برابر احمدی‌نژاد سکوت نکرده‌اند و او را از این رفتارها نهی و مذمت می‌کنند. رفیق‌دوست تاکید کرد: ان‌شاءا... به زودی خدمتش خواهند رسید و قوه قضائیه در حال تکمیل پرونده است.

 

واکنش آشنا

مشاور رئیس‌جمهور نیز در واکنش به اظهارات اخیر احمدی‌نژاد و سکوت اصولگرایان در قبال این رفتار در کانال تلگرامی خود نوشت: باید مراقب فتنه‌انگیزی‌های آتی بود. آشنا در واکنش به اظهارات اخیر احمدی‌نژاد و سکوت اصولگرایان در قبال این رفتار در کانال خود آورده است: «او» نیامده بر شانه‌های «آنها» پا نهاد و نردبان قدرت را با سرعت تمام پیمود. اکنون وقت آن رسیده که «آنها» لب بگشایند و از رازهای سر به مهر چگونگی قدرت‌یابی و دولت‌داری در زمان «او» سخن بگویند. هنوز برای مهار «او» دیر نشده است. اما باید مراقب فتنه‌انگیزی‌های آتی بود.

 

سکوت سیاسیون

محمدعلی ابطحی معاون پارلمانی دولت اصلاحات در تلگرامش نوشت:‌ اصولگرایان و اصلاح‌طلبان درمورد کارهای اين روزهاي احمدی‌نژاد سکوت کرده‌اند. اصلاحاتی‌ها شاید با فلسفه «ز هر طرف شود کشته سود اسلام است» و اصولگراها برای خجالت‌زدگی از روی کار آوردنش، اما گمان می‌کنم آیندگان، هردو جناح را ملامت کنند.

 

 

اخبار سیاسی  -  آرمان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------