آخرین اخبار سیاسی

مهاجری,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید

آقای ذوالنور، نایب‌رییس مجلس و نماینده قم در اظهاراتی که پایه اصلی‌اش نقد به آقای قالیباف است، به نکته قابل اعتنایی اشاره دارد که هر چند…

ردپای حصر و پرونده فساد نزدیکان رئیس‌جمهور سابق در نطق نمایندگان /یک توصیه ویژه به حسن روحانی



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , فسادهای مالی

نماینده اصولگرای مجلس ضمن گله از وجود فسادهای مالی گسترده گفت که«برای بازگرداندن اعتماد بخشی از مردم ناامید، پس‌گرفتن اموال نامشروع به یغما رفته ضروری است.»، حیدری هم ابراز امیدواری کرد تا با شروع سال جدید،‌حصر تمام شود. 

به گزارش خبرآنلاين، حجت‌الاسلام احمد سالک نماينده مردم اصفهان در مجلس در نطق ميان دستور خود به موضوع فساد پرداخت و با اشاره اعتراضات مردم در قالب تجمع‌های مختلف،گفت: آنچه امروز در داخل کشور می‌گذرد و شاهد اعتراضات مردم از گوشه و کنار کشور به خاطر ضایع شدن بخشی از اموال مردم دیده می‌شود نیاز به اقدام جدی است. باید طبق قوانین با فساد اقتصادی، دزدیدن اموال بیت‌المال بوسيله عده‌ای معدود از افراد فاسد و غول فساد برخورد شود.

 

سالک با اشاره به مطرح شدن پرونده فساد برای نزدیکان روسای جمهور فعلی و قبلی آن را موجب ناامیدی  مردم دانست و افزود: برای جبران مافات و بازگرداندن اعتماد بخشی از مردم ناامید، اجرای اصل ۱۴۲ قانون اساسی، رسیدگی به اموال مسئولان و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و پس‌گرفتن اموال نامشروع به یغما رفته ضروری است.

 

*حيدري:رئيس جمهور براي رفع مشكلات جامعه با رهبري رايزني كند

 

غلامرضا حیدری نماينده اصلاح طلب مجلس نيز در نطق خود، به مسائل سياسي، اقتصادي و اجتماعي گريزي زد و گفت: اینجا مجلس است همان نهادی که چشم و چراغ انقلاب مشروطه بود و امام (ره) آن را در راس امور می‌دانستند. تعارفات را کنار بگذاریم؛ مردم با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و نظام سیاسی، مالی و اجتماعی از کارآمدی مطلوب برخوردار نیست، بیایید پیش از آن که فرصت‌ها از دست بروند چاره‌ای برای ایران بیندیشیم.

 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین بیان کرد: جامعه امروز ایران به مدد دسترسی به شبکه‌های اجتماعی خواستار شفافیت نهادهای مختلف و پاسخگویی مسئولان نظام است. البته از نقاط قوت دولت روحانی تقدیم به موقع لایحه بودجه و انتشار آن در افکار عمومی است که باعث شفافیت و آگاهی مردم از بودجه نهادها و ارگان های کشور شده است؛ این امر می‌تواند موجب نظارت دقیق‌تر و پرسشگر افکار عمومی و از سویی پاسخگویی مسئولان نظام شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهار کرد: اما آقای رئیس جمهور به نظر می‌رسد ضرورت برخی بودجه‌ها توجیه پذیر نباشد پس چرا نسبت به حذف آن‌ها از لایحه بودجه اقدام نکرده‌اید؟ این در حالی است که بارها تاکید شده برای پرداخت طلب اقشار زحمت کشی چون فرهنگیان و بازنشستگان پول کافی ندارید.

 

او در بخش ديگري از صحبت‌هايش به موضوع وفاق ملي پرداخت و گفت: یکی از موانع دیگر در راه تحقق وفاق ملی موضوع حصر و زندانیان سیاسی است که این روزها بارقه‌های امید برای حل آنها به چشم می‌خورد همه امیدواریم آغاز سال جدید پایانی بر موضوع حصر باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین به مساله آلودگی هوای تهران و چند کلانشهر دیگر کشور اشاره کرد وگفت: این روزها تهران و بسیاری از شهرهای کشور محتاج هوای تازه هستند ، باید فریاد محیط زیست را شنید و چاره اندیشید تا خدای نکرده شاهد بحرانی و امنیتی شدن آب و هوا نشویم. تهران به عنوان پایتخت در برخی از شاخص‌ها از سایر شهرها اعتبارات کمتری دارد .

 

حیدری در پایان گفت: از رئیس جمهور می خواهم تا برای رفع بسیاری از موانع و مشکلات جامعه با مقام معظم رهبری به عنوان سکان دار اصلی اداره کشور رایزنی و مشورت  های لازم و مستمر را داشته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------