آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

برخورد دوگانه با احمدي‌نژاد،چرا؟



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , احمدي‌نژاد

 

«امام با احمدی‌نژاد‌ی که ‌می‌گوید همه دزدند چه‌می‌کرد؟» این پرسش این روزها در ذهن بسیاری از دلسوزان کشور به‌ویژه آنانی که شناخت و رابطه نزدیک‌تری با مشی و مرام امام خمینی(ره) داشتند، وجود دارد چرا که بنیانگذار انقلاب اسلامی بارها در اظهارات و نامه‌های خود به تقبیح رفتارهایی می‌پرداخت که سبب بی‌اعتمادی جامعه به مسئولان می‌شد.

 

با رجوع به نظریات امام خمینی(ره) نمی‌توان نسبتی میان آن با رفتارهای احمدی‌نژاد یافت. در اذهان بسیاری هست که بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند: «شما که در شهربانى کاشان هستید، آن هم که در شهربانى قم است، آن هم که رئیس شهربانى کل است، آن هم که رئیس ارتش کل است، آن هم که رئیس ژاندارمرى کل است، آن هم که رئیس دولت است، اینها توجه داشته باشند که آنکه مى‏تواند اینها را نگه‏ دارد و حفظ کند ملت است. ملت مى‏تواند این قدرت‌ها را حفظ کند.

 

اگر ملت پشتیبان این جمعیت شد، اینها همه کارى مى‏توانند بکنند و اگر ملت یک وقتى نارضایتى پیدا کرد، اگر امروز صحبت نکنند، چند روز دیگر صدایشان درمى‏آید؛ چند وقت دیگر صدایشان در مى‏آید. آن روزى که ملت صدایش در بیاید، دیگر نمى‏تواند یک قدرتى با آن مقابله بکند.» آیا آنچه احمدی‌نژاد انجام داد با دیدگاه امام خمینی همخوانی دارد؟ دیروز هم نایب رئیس مجلس به همین موضوع اشاره کرد و پرسید امام با احمدی‌نژاد که می‌گوید همه دزدند چه می‌کرد.

 

انتقاد از سکوت

پزشکیان در واکنش به ‌اینکه با رفتار دوگانه مواجه هستیم، به خبرآنلاین گفت: «کاش دوگانه بود. بستگی به جایگاه دارد، سه گانه است، چهارگانه است.

 

به اوضاع نگاه می‌کنیم و براساس آن تصمیم می‌گیریم. مثلا در مورد احمدی‌نژاد اینطور است که قبلا تخلف می‌کرد، دروغ می‌گفت همه سکوت می‌کردند و الان به صورت دیگری برخورد می‌کنند.» نایب رئیس مجلس ادامه داد: «احمدی‌نژاد که یک مثال ساده و روشن است، از اول هم وقتی ایشان می‌خواست صحبت کند من در ذهنم بود که اگر حضرت امام زنده بود چه می‌کرد با این آدمی که دور اول راحت گفت 28 سال در این مملکت خوردند و بردند و دزدیدند. معنی این حرف این بود که تمام آدم‌هایی که رئیس‌جمهور و وزیر و مسئول شده بودند دزد بودند و حضرت امام هم به‌ این دزدها هیچ نمی‌گفت. اصلا برای من قابل قبول نبود که آدمی پشت تریبون چنین حرفی بزند بعد اجازه بدهند ادامه بدهد.

 

ادامه داد، الان هم همان حرف‌ها را تکرار می‌کند.» وی افزود: «وقتی از قانون می‌گوید، بین در مسائلی مثل هدفمندی یارانه‌ها یا بحث بهداشت و درمان، خلاف عمل کرد. برنامه قانون چهارم که مجلس تصویب و شورای نگهبان تایید کرده بود را کنار گذاشت گفت قبول ندارم. هیچ کس نگفت تو چه کاره‌ای که قانون را قبول نداری؟ همه با او کنار آمدند. اصلا مگر می‌تواند یک رئیس‌جمهور قانون را زیر پا بگذارد؟ اصلا رئیس‌جمهور شده قانون را اجرا کند نه‌اینکه بگوید این قانون را قبول ندارم. ولی هیچ به او نگفتند. همان دور اول نگفتند. حالا یک مشکلی پیدا شده می‌گویند این آدم فلان است. این همان آدم است و هیچ فرقی نکرده.»

 

آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------