آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

اصول‌گرایان و کابینه دوازدهم،یاللعجب!



در کجای دنیا، رییس جمهور از مخالفان سرسخت خود در کابینه استفاده می‌کند. آنهم رییس جمهوری که رای اکثریت مردم را به خود اختصاص داده است.

 این روز‌ها برخی از تحلیل‌گران و فعالان سیاسی به رییس جمهور روحانی پیشنهاد می‌کنند در دولت دوازدهم از اصول‌گرایان استفاده کند. آن‌ها بر این باور هستند روحانی باید دولت ائتلافی را تشکیل دهد.

 

قبل از ورود به بحث بهتر است سوالی را مطرح کنیم. اصول‌گرایان چه کسانی هستند؟

در ادبیات سیاسی امروز ایران، جریان محافظه کار یا اصول‌گرایان کسانی هستند که در دایره مخالفان روحانی تعریف می‌شوند. کسانی که در طول چهار سال دولت یازدهم و انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم تمام تلاش خود را انجام دادند تا روحانی را ناکارآمد نشان دهند و زمینه تک دوره‌ای بودن او را فراهم کنند.

 

آن‌ها در طول ۴ سال دلواپس تمام فعالیت‌های روحانی بودند. محافظه کاران در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با تمام قوا وارد صحنه شدند تا روحانی را شکست دهند. حدود ۱۰ چهره سر‌شناس اصول‌گرا در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند که در ‌‌نهایت سه نفر آن‌ها یعنی سید ابراهیم رییسی، محمد باقر قالیباف و مصطفی می‌رسلیم از سد شورای نگهبان عبور کردند و وارد کارزار انتخابات شدند.

 

در جریان مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری نیز این جریان، رییس جمهور روحانی را «دروغ گو» و «ناکارآمد» معرفی کرد که هیچ دستاوردی برای کشور نداشته است.

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,اصول‌گرایان

در روز انتخاب اما مردم از بین حسن روحانی و محافظه‌کاران، رای خود را به صندوق روحانی ریختند تا بگویند خواستار ادامه تفکر اعتدال در کشور هستند.

 

حالا که اصول‌گرایان را شناختیم به بحث اصلی این نوشتار وارد می‌شویم. رییس جمهور روحانی باید در کابینه خود از کسانی استفاده کند که با او همفکر و همسو باشند. وزرای روحانی باید همانگونه به برجام نگاه کنند که رییس جمهور نگاه می‌کند. آن‌ها به مسئله احزاب و آزادی‌های مدنی همانگونه نگاه کنند که روحانی نگاه می‌کند.

 

نمی‌شود وزیری را وارد کابینه کرد که تلاش کرده است روحانی رییس جمهور نشود. بر چه اساسی فردی که در طول ۴ سال تمام سازهایی که زده است برخلاف ساز دولت بوده است، باید به کابیه راه پیدا کند؟

 

روحانی احتیاج به کسانی دارد که گیوه‌های خود را بکشند و برای موفقیت دولت دوازدهم تلاش کنند. روحانی «هم دل» می‌خواند. اصول‌گرایان با روحانی هم دل نیستند. آن‌ها می‌خواهند برای ادامه حیات سیاسی خود سهمی در دولت آینده داشته باشند.

 

محافظه کاران از صحنه سیاسی کشور با رای مردم کنار گذاشته شده‌اند و حالا می‌خواهند به وسیله کابینه روحانی به صحنه برگردند.

 

در کجای دنیا، رییس جمهور از مخالفان سرسخت خود در کابینه استفاده می‌کند. آنهم رییس جمهوری که رای اکثریت مردم را به خود اختصاص داده است.

 

دولت دوازدهم دولت اصلاح طلبان هم نیست. دولت دوازدهم دولت کسانی که است که مثل روحانی فکر می‌کنند. اصلاح طلبانی که مثل روحانی فکر نمی‌کنند هم نباید به دولت دوازهم راه پیدا کنند.

 

دولت دوازدهم، دولت چیدن میوه برجام و سیاست خارجی و داخلی روحانی است. این چیدن میوه احتیاج به افرادی دارد که همه به یک روش در باغبانی اعتقاد دارند.

 

 

 اخبارسیاسی  -  عصر ایران/ مصطفی داننده 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------