آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

اظهار نظر دومقام نظامی درباره دولت حسن روحانی



اخبار,اخبار سیاسی, نیروهای مسلح

  اخبار سیاسی - دولت مورد حمایت سپاه است

  حمایت همه جانبه سپاه از دولت اعتدال شاید به مذاق برخی خوش نیاید اما این واقعیتی است که بدخواهان وحدت و آرامش کشور نمی‌توانند منکر آن شوند. سپاه برآمده از نیروهای مردمی است پس این نهاد همواره سعی دارد طبق مصلحت مردم رفتار کند و در مواقع لازم البته تذکر و اخطار را فراموش نکرده است.

پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید برخی این تصور را داشتند که سیاست‌های دولت تدبیر و امید با سپاه دارای تفاوت‌هایی است اما سخنرانی رئیس‌جمهور در جمع سپاهیان مبنی بر اینکه «تمام شهروندان بقا و استمرار حقوق شهروندی خود و جامعه اسلامی را باید در کنار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و بویژه سپاه ببیند چون جاذبه همه بزرگان کشور و همینطور زینت نظام با سپاه است و سپاه عمل و ایثار و ایستادگی‌اش زینت‌بخش نظام است» تمام این تصورات را ابطال کرد.

 

البته این رابطه یکطرفه نبود بلکه سپاه هم بارها نشان داد از دولتی که با رای مردم فعالیت خود را آغاز کرده و ادامه می‌دهد، حمایت خواهد کرد چنانکه چندی پیش سردار فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: «نیروهای مسلح پشتیبان دولت خواهند بود و ما به طور کامل از دولت تدبیر و امید حمایت می کنیم.» و حتی گفت: «بعضی اخبار بی‌ارزش و تفرقه‌انگیز هستند، بعضی‌ها هم شایعه، تهمت و بی‌مبنا هستند. من خطی و سیاسی عرض نمی‌کنم، حتی رسانه‌هایی که به نوعی به نیروهای مسلح مرتبطند خطا می‌کنند. برابر مشی و منویات رهبری حرکت نمی‌کنند باید روش‌شان را اصلاح کنند والا ما با آنها برخورد می‌کنیم.» قصه حمایت‌های سپاه و دولت از یکدیگر اما ادامه دارد.

دو مقام نظامی چه گفتند؟
روز گذشته هم جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و همچنین معاون امور بسیج ستاد کل نیروهای مسلح بار دیگر از همراهی با دولت سخن گفتند. تابناک نوشت؛ سردار سلامی در جایگاه جانشین فرمانده کل سپاه در مصاحبه‌ای گفته است: «ما و دولت مکمل یکدیگر هستیم و در چارچوب نظام یک جزء محسوب می‌شویم؛ این قدرت نظام بوده و اصلا رقابتی در کار نیست. سپاه علاقه‌مند است دستاوردهای خود در حوزه امنیت منطقه و جهان را در اختیار دولت قرار دهد، چون دولت رکنی از نظام است. در همین راستا دولت مورد حمایت سپاه است چراکه این دولت جمهوری اسلامی ایران است. علاوه بر پشتیبانی دیپلماتیک، سپاه دارای یک استعداد فوق العاده در سازندگی کشور است.

 

آن هم در شرایط تحریم که می‌تواند جایگزین بسیاری از موسسات و شرکت‌های خارجی شود که با بیرون کشیدن ارز کشور می‌خواهند در اقتصاد ملی‌مان سهم داشته باشند. این یک کمک بزرگ است که سپاه خالصانه به دولت عرضه می کند تا برای پیشرفت اقتصاد ملی کشور استفاده شود.» سردار مسعود جزایری هم دیروز در دفاع از رسانه‌های نیروهای مسلح که سردار فیروز آبادی چندی پیش خواستار پیشگیری از خطا در آنها شده بود، سخن گفت.

 

معاون امور بسیج ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: رسانه‌های نیروهای مسلح برخلاف منویات دولت عمل نمی‌‌کنند. ایسنا نوشت؛ سردار جزایری در حاشیه جشنواره جوان سرباز در جمع خبرنگاران با اشاره به تذکر سرلشکر فیروزآبادی به رسانه‌های وابسته به نیروهای مسلح گفت: همه باید توجه داشته باشیم که آنچه از طریق رسانه‌ها بیان می‌شود مطابق با واقعیت بوده و دقت و صحت لازم را داشته باشد.

 

وی افزود: متاسفانه بعد از تذکری که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دادند عده‌ای سعی کردند با مخدوش‌سازی، مسئله را وارونه جلوه دهند اما تذکری که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دادند برای بهبود شرایط و مباحث مربوط به رسانه بود. جزایری ادامه داد: برخی اینطور وانمود کردند که رسانه‌های نیروهای مسلح تلاش دارند برخلاف منویات دولت مستقر عمل کنند چنین برداشتی صحیح نیست همه باید در چارچوب نظام حرکت کنند و فلش آنها به سمت دشمن اصلی نظام یعنی آمریکا باشد.

اخبار سیاسی  - آرمان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------