آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

قیمت بنزین بالاخره افزایش می‌یابد یا نه؟ /جزئیات جلسه مهم نمایندگان درباره حوادث اخیر



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست مشورتی امروز - یکشنبه -مجلس وزیران کشور و اطلاعات و فرمانده نیروی انتظامی ضمن ارایه گزارش های جداگانه از روند ناآرامی ها در کشور، ریشه ها و علل شکل گیری آن و وضعیت بازداشت شدگان بر نقش عوامل بیگانه در ایجاد و بهره برداری از حوادث اخیر تاکید کردند.

 ایرنا نوشت: جلال میرزایی با تشریح محورهای نشست مشورتی امروز مجلس افزود: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این نشستر گزارشی از روند این ناآرامی ها در کشور و همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات گزارشی از ریشه ها و علل شکل گیری آن به نمایندگان ارائه کرد.

 

وی افزود: سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی نیز در ادامه این نشست گزارشی از وضعیت افرادی که در این ناآرامی ها بازداشت شدند، میزان تحصیلات و سن آنان ارائه کرد.

 

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: در این جلسه چند نفر از نمایندگان به قید قرعه ضمن ارایه گزارش هایی در مورد این ناآرامی ها در شهرهای مختلف، نکاتی را مطرح کردند.

 

میرزایی خاطرنشان کرد: در این جلسه تاکید شد که عوامل بیگانه خصوصا آمریکا در شکل گیری و بهره برداری از این ناآرامی ها در کشور نقش اساسی داشتند اما با همت مسئولان و آگاهی مردم ایران نتوانستند کاری از پیش ببرند.

 

وی ادامه داد: مسئولان شرکت کننده در این جلسه بر برقراری امنیت و آرامش به کشور تاکید کردند.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: در این جلسه همچنین نمایندگان و مسئولان بر پیگیری و توجه به مطالبات مردم و حل مشکلات آنها تاکید کردند.

 

لازم به ذکر است قسیم عثمانی از دیگر نمایندگان مجلس نیز در گفت و گویی با ایسنا درباره تشریح جلسه امروز به ارائه گزارشی از سوی سردار سلامی اشاره کرد.

 

با پیشنهاد افزایش قیمت حامل های انرژی مخالفت شد

 

علی اصغر یوسف نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق در نشست خبری گفت: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق مجلس در بخش درآمدی لایحه بودجه سال آینده درمورد قانون هدفمندی یارانه ها در تبصره 14 در خصوص قیمت حامل های انرژی و تمرکز بدهی های دولت پس از بحث و تبادل نظر تصمیم گیری شد.

 

وی یادآور شد: در بخش درآمدی لایحه بودجه 97 نمایندگان با پیشنهاد افزایش قیمت حامل های انرژی مخالفت کردند، بنابراین پیشنهاد دولت مبنی بر 17 هزار و 400 میلیارد تومان کاهش می یابد.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس خاطرنشان کرد: اعضای این کمیسیون برای جبران این موضوع تصویب کردند دولت از محل املاک تملیکی تا سقف 10 هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد و این درآمد به سمت تولید و اشتغال برود.

 

یوسف نژاد تصریح کرد: در لایحه بودجه 97 در بخش قانون هدفمندی یارانه ها نیز دولت 37 هزار میلیارد تومان به عنوان منبع پیش بینی کرده است تا در بخش هزینه ای اختصاص یابد، در حالی که این میزان در سال گذشته 48 هزار میلیارد تومان بوده است.

 

وی همچنین گفت: اعضای کمیسیون تلفیق روز گذشته رقم پیشنهادی دولت را در بخش درآمدی تصویب کردند، دولت پیشنهاد کرده است از 23 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی و غیرنقدی، هفت هزار میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی ، سه هزار و 300 میلیارد تومان برای یارانه نان و خرید تضمینی گندم و سه هزار و 700 میلیارد تومان برای بخش سلامت اختصاص یابد.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: در حال حاضر تعداد یارانه بگیران حدود 76 میلیون نفر است و طبیعی است امکان تغییر حوزه جمعیتی یارانه بگیران وجود دارد که این موضوع در بخش هزینه ای بررسی می شود.

 

یوسف نژاد افزود: در بخش حامل های انرژی طبق پیشنهاد دولت از محل افزایش حامل های انرژی 17 هزار و 400 میلیارد تومان درآمد کسب می شود و این میزان به همراه 15 هزار میلیارد تومان دریافتی از صندوق توسعه ملی و مشارکت بانک ها به همین میزان که عددی حدود 65 هزار میلیارد تومان می شود برای تولید و اشتغال هزینه می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شد تا 110 هزار میلیارد تومان بدهی افراد به دولت و مطالبات افراد از دولت تهاتر شود و به عنوان بدهی دولت به بانک مرکزی در سرفصل خاصی ثبت و درج شود ،بدون این که پایه پولی تغییر کند که این موضوع اثرات روانی، اقتصادی و گردش پولی جدید در جامعه به وجود می آورد.

  

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: جهت گیری لایحه بودجه 97 با منطق اقتصادی و تغییر آن برای کمک به اقشار آسیب پذیر و کاهش مشکلات معیشتی مردم در دستور کار کمیسیون تلفیق مجلس است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------