آخرین اخبار سیاسی

پزشکیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دریافتی ناچیز کارمندان دولت بستر اشاعه فساد اداری است/ FATF داخلی می‌تواند مانع بروز فساد شود

وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات می‌گوید: وقتی چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد افراد برای گرفتن و دادن مبالغی تحت عنوان «شیرینی» توجیه پیدا…

محسن هاشمی‌رفسنجانی: نتوانستیم از احزاب آنطور که در دنیای پیشرفته استفاده می‌شود، استفاده کنیم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , محسن هاشمی‌

فرزند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: در سال‌های اخیر شاهد فعالیت‌ جبهه‌های فراوانی هستیم که اثرگذار هم بوده و در چند سال اخیر جبهه اصلاحات توانسته فعالیت ویژه‌ای انجام بدهد. 

 به گزارش ایسنا، محسن هاشمی رفسنجانی در پنجمین کنگره حزب همبستگی ایران اسلامی با بیان اینکه در ایران احزاب مثل کشورهای توسعه یافته غربی و شرقی سابقه طولانی ندارند، اظهار کرد: عمر حزب در ایران به حدود یکصد سال پیش بعد از نهصت مشروطیت برمی‌گردد و نگاه به تاریخ معاصر ایران نشان می‌دهد که عمده احزابی که شکل گرفتند نگرش ایدئولوژیکی و سوسیالیستی داشتند و معمولا نتوانستند فعالیت‌های خود را آنطور که باید مانند آن‌روز سازماندهی کنند و تاثیرگذاری بالایی در سیاست ایران داشته باشند.

 

وی افزود: بعد از انقلاب نیز این وضعیت حاکم است و نتوانستیم از احزاب آنطور که در دنیای پیشرفته استفاده می‌شود، استفاده کنیم.

 

رئیس شورای شهر تهران گفت: در سال‌های اخیر شاهد فعالیت‌ جبهه‌های فراوانی هستیم که اثرگذار هم بوده و در چند سال اخیر جبهه اصلاحات توانسته فعالیت ویژه‌ای انجام بدهد. می‌شود گفت سایه خود را در بعد سیاست بر حاکمیت کشور انداخته ولی به دلیل روابط و مسائل موجود در کشور هنوز نتوانسته آنطور که مردم می‌خواهند فعالیت‌هایی را انجام دهد و مدیریت اجرایی کشور را بر عهده بگیرد.

 

وی گفت: احزاب در زمان ورود به کار سعی می‌کنند مسائل خود را مطرح کنند و حزبی وارد مسایل اجرایی شوند که همین می‌تواند باعث اختلافاتی شود که باید ساز و کار ویژه‌ای برای اینگونه مسائل دیده شود تا احزاب پرقدرت‌تر وارد عرصه سیاسی کشور شوند.

 

وی گفت: مشروعیت حکومت‌ها اصولا با حضور مردم شکل می‌گیرد و تداوم این مشروعیت نیاز به کارآمدی دارد و برای اینکه مسئولیت پذیری بتواند مورد مقبول مردم واقع شود باید گروهی مسئولیت را بر عهده بگیرند. هیچ وقت مردم نتوانستند از یک حزب ویژه آن مسئولیت و کارآمدی را ببینند و لذا هنوز آن اعتماد بارزی که باید به احزاب داشته باشند را ندارند.

 

محسن هاشمی خاطرنشان کرد: تعیین حق سرنوشت برای مردم با رای دادن در انتخابات شکل می‌گیرد و باید احزاب بتوانند لیست حزبی خود را ارایه کنند و می‌توان گفت حزبی نداریم که بتواند یک لیست را برنده کند. کار احزاب در کشور ما پیچیده‌تر است؛ چرا که باید نقش دین را هم در مسائل حزبی خود در نظر بگیرند.

 

فرزند آیت‌الله هاشمی اظهار کرد: در رابطه با رشد اقتصادی و سیاسی با هم هنوز احزاب نتوانستند آنطور که باید و شاید کاری کنند تا بیشتر به سمت حزب‌داری و برداشت درست پیش بروند.

 

وی افزود: احزاب باید عدالت اقتصادی در کشور را در برنامه‌های خود قرار دهند که مورد رضایت مردم قرار بگیرد و درباره سیاست بین‌الملل هم باید فعال باشند.

 

محسن هاشمی بیان کرد: در کشور ما چند چیز در اختیار احزاب نیست که یکی از آنها سیاست خارجی است یا سیاست‌های امنیتی و دفاعی که احزاب نتوانسته‌اند در آن فعالیت شایانی داشته باشند.

 

وی در پایان گفت: کشور ظرفیت‌هایی دارد که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------