آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

کمالوندی: تحقیقات و ساخت پیشران های هسته ای به صورت جدی پیگیری می شود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , کمالوندی

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: تحقیقات و ساخت پیشران های هسته ای با برنامه پیش بینی شده و منابعی که دیده شده است به صورت جدی پیگیری می شود. 

بهروز کمالوندی روز دوشنبه در گفت وگویی درباره آخرین وضعیت تحقیقات در مورد پیشران های هسته ای و ساخت راکتورهای کوچک برای برق هسته ای افزود: در مورد پیشران گزارشی به وزارت امورخارجه فرستادیم که قرار است به زودی وزارت امورخارجه در قالب گزارش های سه ماه آن را به مجلس ارائه دهد.

 

وی ادامه داد: در آن گزارش ها اشاره کردیم که بر اساس اظهاریه پروتکلی کد اصلاحی 3.1 کشور عضو آژانس در زمانی که تصمیم می گیرد یک کار هسته ای را که در آن مواد هسته ای به کار می رود و در حوزه چرخه سوخت است را انجام دهد باید آن را به آژانس اطلاع دهد.

کمالوندی ادامه داد: این کار انجام شده و این موضوع در گزارش سه ماهه ما هم آمده که به مجلس نیز ارایه خواهد شد و به آژانس هم کتبی اطلاع داده ایم و کار را در این زمینه شروع کردیم و به موازات پیشرفت هایی که هست اطلاع و گزارش می دهیم.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی یادآور شد: البته باید این را بدانیم که بحث پیشران های هسته ای یک موضوعی برای الان، یک ماه و شش ماه نیست و سالها زمان می برد اما مهم این است که این کار به صورت جدی و برنامه ریزی شده دنبال شود.

 

وی تاکید کرد: این کار با برنامه پیش بینی شده و منابعی که دیده شده به صورت جدی پیگیری می شود و در مواقع لزوم برای عموم اطلاع رسانی خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------