آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

مجوز سرمایه گذاری در طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم در شهرستان خرامه صادر شد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور، با سرمایه گذاری در طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در شهرستان خرامه استان فارس موافقت کرد. 

به گزارش ایسنا، این تصمیم با هدف توسعه سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد اشتغال اتخاذ شد.

 

این طرح که با ظرفیت تولید سالانه 20 هزار تُن کاغذ از کربنات کلسیم اجرا خواهد شد، دارای اثرات زیست محیطی مثبت بوده و موجب جلوگیری از قطع بی­رویه درختان می شود.

 

همچنین تأمین کلیه مواد اولیه مورد نیاز این طرح از نقاط مختلف داخل کشور امکان پذیر است.

 

آیین نامه نحوه تعیین قیمت فروش و اجاره و شرایط واگذاری ساختمان ها و اراضی مازاد آموزش و پرورش تصویب شد

 

دولت در راستای ایجاد فرصتی مناسب برای بهره‌مندی از توان بخش خصوصی در امر آموزش و پرورش، کم شدن هزینه‌ها و ایجاد درآمد مالی برای وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه نحوه تعیین قیمت فروش و اجاره و شرایط واگذاری ساختمان‌ها و اراضی مربوط به قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را به تصویب رساند.

 

به موجب آیین ­نامه یاد شده، به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می ­شود، زمین و ساختمان های مازاد بر نیاز خود را مطابق قوانین و مقررات و مفاد این آیین‌نامه جهت راه‌اندازی مدارس غیردولتی به صورت اجاره یا فروش به مؤسسان مدارس مذکور واگذار کند.

 

دولت آیین نامه تشویق صادرکنندگان نمونه را اصلاح کرد

 

هیات وزیران با هدف ایجاد بستر مناسب به منظور تشویق صادرکنندگان نمونه و خنثی نمودن اثرات منفی تحریم‌ها ناشی از عدم انتقال ارز به کشور، با اصلاح آیین ­نامه تشویق صادرکنندگان نمونه موافقت کرد.

 

اساسنامه سازمان فوریت های پیش بیمارستانی اورژانس کشور تصویب شد

 

دولت به منظور ساماندهی و یکپارچه سازی فرماندهی شبکه اورژانس پیش بیمارستانی (115)، اساسنامه سازمان فوریت های پیش بیمارستانی اورژانس کشور را به تصویب رساند.

 

انتقال بدهی شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به حساب بدهی دولت

 

با تصویب هیات وزیران، بدهی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به بانک ­های تجارت و سپه ناشی از تکالیف قانونی بابت اصل و سود تسهیلات دریافتی، به بدهی دولت منتقل و سرمایه دولت در شرکت مذکور معادل مبلغ بدهی انتقال یافته، افزایش یافت.

 

دولت اساسنامه شرکت عمران و بهسازی شهری ایران را اصلاح کرد

 

هیات وزیران با هدف تسهیل اقدامات، برنامه ها و سیاست­های مربوط به حوزه بهسازی و نوسازی بافت های ناکارآمد شهری، با اصلاح اساسنامه شرکت عمران و بهسازی شهری ایران موافقت کرد.

 

واردکنندگان محموله های چوب خام ملزم به اخذ مجوز از مراجع قانونی شدند

 

دولت به منظور جلوگیری از ورود آفات و بیماری‌های نباتی از طریق واردات چوب، به عنوان یکی از تهدیدات عمده گونه‌های گیاهی و درختی جنگل های کشور، واردات محموله های چوب خام شامل گرده بینه، کاتین و چوب های گرد با قطر حداقل 8 سانتیمتر با پوست و چیپس چوب را منوط به دریافت مجوز از مراجع قانونی ذیربط کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------