آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

رهبر انقلاب: روحانیت تاریخچه‌ و سنّت کهن خود را حفظ کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , رهبر انقلاب

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: حالا که علما و روحانیّت، به یک موقعیّتی در عالم سیاست دست پیدا کرده‌اند، نباید آن‌چه را تاریخچه‌ ما و سنّت کهن ما است از دست بدهیم.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای درس خارج روز دوشنبه مورخ دوم بهمن‌ماه، به ذکر حدیثی از امام‌ صادق(ع)، درباره خصوصیات جناب سلمان فارسی پرداختند، که نظر به این‌که این حدیث می‌تواند الگویی اخلاقی و رفتاری برای نیروهای مؤمن و انقلابی باشد، خط حزب‌الله برای اولین‌بار آن را  منتشر کرده است:

 

«عَن مَنصورِ بنِ بَزرَج، قال: قُلتُ لِأَبی عَبدِاللّهِ الصّادِق(ع): ما أَکثَرَ ما أَسمَعُ مِنکَ یا سَیِّدی ذِکرَ سَلمانَ الفارسی» راوی می‌گوید چقدر من زیاد می‌شنوم از شما که نام سلمان را می‌برید و از او یاد می‌کنید...[حضرت فرمود] می‌دانی چرا؟... سه خصوصیّت در سلمان بود که این موجب می‌شود که من او را زیاد یاد کنم:

 

1- میل امیرالمؤمنین را بر میلِ خود غلبه می‌داد

از این معلوم می‌شود که بیش از یک بار چنین چیزی اتّفاق افتاده که حضرت چیزی را اراده کردند، سلمان چیز دیگری در دل خود و در ذهن خود می‌خواسته است ولیکن میل و هوای #امیرالمؤمنین را  -«هَوی» یعنی میل- بر میل خود ترجیح داده است.

 

2- فقرا را دوست می‌داشت

 بعضی‌ها از طبقه‌ مستضعف جامعه اصلاً بدشان می‌آید؛ حاضر نیستند طرف آن‌ها بروند، نگاه بکنند به آن‌ها! خودشان را برتر از آن‌ها می‌دانند؛ او نه؛ فقرا را دوست می‌داشت، آن‌ها را بر اهل ثروت ترجیح می‌داد... این‌ها درس است دیگر. ما طلبه‌ها، ما جامعه‌ روحانیت و علمی، یکی از خصوصیّات‌مان از اوّل همین بوده است که با ضعفا و طبقه‌ ضِعاف نزدیک بوده‌ایم؛ این خیلی امتیاز بزرگی است... این خیلی چیز مهمّی است؛ این را باید نگه بداریم. حالا که علما و روحانیّت، به یک موقعیّتی در عالم سیاست دست پیدا کرده‌اند، نباید آن‌چه را تاریخچه‌ ما و سنّت کهن ما است از دست بدهیم.

 

3- جناب سلمان علم را دوست می‌داشت، علما را دوست می‌داشت

این سه خصوصیّت در این بزرگوار، موجب می‌شود که امام صادقِ با آن جلالت و عظمت، نسبت به او گرایش پیدا کند، محبّت -یا تجلیل و تعظیم- نسبت به او بکند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------