آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه

چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد. به گزارش…

صوفی: مردم کمبودها را قبول می‌کنند اما بی عدالتی را تاب نمی‌آورند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , صوفی

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: همه مسوولان باید نسبت به فسادهای اداری و اقتصادی نهادها حساس باشند. 

علی صوفی در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با ضرورت مبارزه با فسادهای اداری و اقتصادی در نظام جمهوری اسلامی ایران و گزارش شهردار تهران از برخی از تخلفات مسوولان شهری گذشته اظهار کرد: طبعا برای ارائه چنین گزارشی لازم بود تا مدتی آقای نجفی و دوستانشان اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنند. گزارشی که در شهرداری تهران باید ارائه می‌شد، باید براساس اطلاعات کارشناسانه و با تحقیق و تفحص کامل می‌بود.

 

وی ادامه داد: اگر هرکدام از ادعاهای شهردار تهران نسبت به مدیران شهری گذشته خلاف باشد، اعتراضات و انکاراتی در پی خواهد داشت، بنابراین مدت زمانی که طول کشید تا شهردار فعلی تهران این لیست با اسناد محکم تهیه کند، کمی زیاد شد. البته الان هم نمی‌دانم که این اسناد چقدر عمق و گستردگی دارند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب سپس اظهار کرد: پیش از این نیز موضوعاتی همچون املاک نجومی و طرح تحقیق و تفحص از شهرداری در ارتباط با فسادهای مالی و اقتصادی این نهاد مطرح شده بود، اما متاسفانه بررسی این طرح‌ها در مجلس پا نگرفت و بحث واگذاری املاک نجومی هم ابتر می‌ماند.

 

صوفی در راستای همین موضوع خاطرنشان کرد: باید ببینیم آقای نجفی و همکارانشان در شورای شهر تهران تا چه اندازه حریف صاحبان این پرونده‌ها هستند و از سوی دیگر تا چه اندازه می‌توانند از بروز مجدد چنین رفتارهایی در سیستم مدیریتی خود جلوگیری کنند.

 

وی با اشاره به اعتراضات مردمی نسبت به فساد ساختاریافته در برخی نهادهای مدیریتی گفت: مردم طی سال‌های گذشته نشان دادند که کمبودها را قبول می‌کنند اما بی عدالتی را تاب نمی‌آورند. این اوج بی‌عدالتی است که عده‌ای از طریق ضد و بندها اموال عمومی را برای خود کنار بگذارند. بنابراین  ضروری است تا مسوولان وقت بگذارند و موضوعات اینچنینی را پیگیری کنند؛ چراکه ممکن است با نارضایتی‌های مردمی روبه‌رو شوند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: نه فقط شهرداری و شورای شهر تهران، بلکه همه دستگاه‌های نظارتی و مسوولان موظف هستند که با سرعت با تخلفات موجود برخورد کنند. برای مردم سوال است که چرا تحقیق و تفحص از شهرداری در مجلس رای نمی‌آورد، چرا در انتخابات گذشته برای انتخاب شهردار برخی اعضا به گونه‌ای رفتار کردند که شائبه رفت و آمد رشوه‌ها مطرح شد؟

 

صوفی افزود: قوانینی مثل اموالتان را از کجا آورده‌اید تصویب می‌شود اما اجرایی نمی‌شود؛ بعد می‌بینیم کسی که تنها چهار سال نماینده مردم بوده است، در پایان دوره کاری‌اش، زندگی مالی‌اش را متحول کرده است یا باز می‌بینیم اموال کسانی که اختلاس می‌کنند به راحتی از کشور خارج می‌شود و خودشان هم فرار می‌کنند. اوایل انقلاب روحیه مبارزه با فساد در مسوولان وجود داشت، اما الان قلیل صدایی از مسوولان در این راستا می‌شنویم. گاهی آقایان صادقی و مطهری حرف‌هایی می‌زنند اما بقیه ساکت نشسته‌اند. اگر مسوولان دیگر هم چنین ساکت بمانند و عدم پاسخگویی به یک رویه عمومی توسط آنها تبدیل شود، سرمایه اجتماعی کشور را از دست می‌دهد.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان گفت: 8 سال دفاع مقدس و تلاش برای پیروزی و استقرار انقلاب اسلامی حاصل سرمایه اجتماعی بود که در این جامعه وجود داشت، اما الان شکاف طبقاتی میان مردم و مسوولان جای این سرمایه را گرفته است.  کسانی که ثروت‌های نجومی دارند جزو بازاریان نیستند، بلکه با پیگیری ساده‌ای متوجه می‌شویم دستی در حاکمیت داشته‌اند. باید به مسوولان گفت که اگر جلوی این روند نادرست گرفته نشود، همه از آن آسیب خواهند دید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------