آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

ناصری: در برابر فساد نهادینه باید از نظارت افکار عمومی استفاده کرد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,عبدالله ناصری

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: زمانیکه فساد سیستماتیک و نهادینه شده باشد، نهادهای نظارتی و کنترلی نیز نقش خود را از دست می‌دهند، بنابراین وقتی فساد نهادینه می‌شود هیچ راهی جز استفاده از نظارت افکار عمومی وجود ندارد. 

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اظهارات رییس قوه قضاییه مبنی بر انتشار اسامی و عکس قضات متخلف، اظهار کرد: وقتی رییس قوه قضاییه این حرف را می‌زند یعنی نهادهای نظارتی داخل قوه قضاییه کارایی لازم را ندارند و به نظر می‌رسد فساد در قوه قضاییه نیز ساختاری و نهادینه شده است. اعلام این موضع رییس قوه قضاییه که خبر خوبی بود، هشداری اجتماعی برای قضاتی که آلوده به فساد هستند، ایجاد می‌کند.

 

وی ادامه داد: از این پس مطالبه افکار عمومی، رسانه‌ها و فضای مجازی  از رییس قوه قضاییه برای معرفی قضات متخلف شکل گرفته و این خواسته را از رییس قوه قضاییه خواهند داشت که متخلفان را معرفی کنند. البته معتقدم فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کم و بیش اطلاعاتی از این افراد متخلف را دارند و می‌توانند آن را در اختیار رییس قوه قضاییه بگذارند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه وقتی ساختار اداری و اجرایی و نظام بازرسی و کنترلی توانایی خود را از دست می‌دهند یا خود آنها نیز دچار آلودگی می‌شوند،‌ راه‌حل استفاده از افکار عمومی است، تصریح کرد: افکار عمومی می‌توانند نظارت قوی بر مسایل مختلف کشور داشته باشند به طور مثال حکم سعید طوسی صادر شد ولی جامعه نسبت به آن قانع نشد و اگر این پرونده به لحاظ قضایی مختومه شده است اما افکار عمومی این فرد را رها نمی‌کنند. در سایر مسائل نیز افکار عمومی می‌تواند نقش نظارتی داشته باشد.

 

ناصری در پایان با بیان اینکه زمانیکه  فساد نهادینه می‌شود هیچ راهی بهتر از استفاده از نظارت افکار عمومی وجود ندارد، بیان کرد: وقتی ساختار قضایی و اداری فاسد و آلوده  و فساد نهادینه می‌شود، دستگاه‌های نظارتی را نیز در بر می‌گیرد. در فساد سیستماتیک هیچ چیزی سر جای خودش نیست و هیچ نهادی نمی‌تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. اکنون مسئولان نظام،‌ روسای قوا و نمایندگان مجلس از لفظ فساد سیستماتیک استفاده می‌کنند،‌ یعنی حتی درون نهادهای نظارتی و کنترلی نیز آلودگی و فساد وجود دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------