آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیشنهاد یک استاد دانشگاه پس از کشف ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش: فهرست اموال ۱۰۰ روحانی مشهور و آقازاده های شان را منتشر کنید

یک استاد دانشگاه با انتشار توئیتی به حواشی ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که عصرایران روایت…

دادستان کل کشور: آن نوجوانی که در اعتراضات اخیر پرچم را پایین کشید فریب خورده بود / آقایی به او گفته بود به تو پول می دهم که پرچم را پایین بکشی



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,دادستان کل کشور

دادستان کل کشور:

آن نوجوانی که در اعتراضات اخیر پرچم را پایین کشید فریب خورده بود / آقایی به او گفته بود به تو پول می دهم که پرچم را پایین بکشی / بعد از حوادث اخیر، دشمن دوباره از فضای مجازی فرخوان می‌دهد که در دهه فجر تجمعاتی را ایجاد کنند / برداشتن روسری در خیابان، حرکت بسیار بچه‌گانه‌ای است 

دادستان کل کشور گفت: امنیت سه ضلع دارد که یک ضلع آن نیروی انتظامی ،ضلع دوم دستگاه اطلاعاتی و ضلع سوم دستگاه قضایی است و اگربین این سه ضلع هماهنگی باشد موتور کشور درست کار می کند و اگر این سه ضلع هماهنگ نباشند این موتور درست کار نمی کند . 

به گزارش انتخاب ، حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در مراسم رونمایی سامانه مجازی آموزش ضابطان اظهار کرد: شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) را تسلیت عرض می کنم.

 

وی افزود: در آستانه دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم و ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر انقلاب،یاد شهدای انقلاب را گرامی می دارم.

 

دادستان کل کشور ادامه داد: وظیفه خود می دانم هم به عنوان یک شهروند و هم به عنوان دادستان کل کشور از زحمات ارزشمند نیروی انتظامی در طول سال و همچنین حضور مقتدرانه در حوادث اخیر و اغتشاشاتی که از سوی دشمن نا بکار طرح ریزی شده بود تشکر کنم که نیروی انتظامی برنامه ریزی شده این اغتشاشات را به آرامش تبدیل کرد.

 

وی گفت: هرگز تلاش نیروی انتظامی از نظر مردم و مسئولان و رهبر انقلاب پوشیده نیست و اگر این خدمات با معنویات همراه باشد قطعا موید عندالله قرار خواهد گرفت.

 

دادستان کل کشور گفت: زمانی که کار برای خدا و همراه با معنویت و یاد خدا و هدف الهی باشد حتما مورد توجه خاص خدا هم قرار می گیرد.

 

وی افزود: باید در آموزش های نیروهای نظامی به این موضوع توجه کنند که خدمت باید همراه با معنویت باشد زیرا شما در نظامی خدمت می کنید که فرماندهی آن با یک انسان مجتهد و شخصی است که مسیر ائمه را طی کرده است.

 

دادستان کل کشور بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در خطبه فدک به نکاتی اشاره می کند که این نکات در زندگی ما بسیار سازنده است و می فرماید خداوند ایمان را برای شما پاک کننده قرار داد. یعنی ایمان برای روح انسان همان پاکی را ایجاد می کند که آب آلودگی را برطرف می کند و بعد فرمودند خداوند اطاعت از ائمه را موجب نظم قرار داد یعنی ایجاد نظم در جامعه نتیجه پیروی از ائمه است و محور وحدت جامعه به فرموده حضرت فاطمه (س) پیروی از رهبری و ائمه است.

 

وی گفت: امروز وحدت جامعه رهبری است در شرایطی که دشمن به دنبال تفرقه است و در این شرایط آن کسی که توانست تمام تفرقه ها را در دهه انقلاب رفع و خنثی کند تصمیمات ولایت مدارنه امام بود و بعد از امام راحل در این سی سال گذشته باز هم دشمن دست از دشمنی خود برنداشت و به طریق مختلف دشمنی خود را نشان داد و در این شرایط آن کسی که توانست با تصمیمات خود نقشه های دشمن را خنثی کند تصمیمات رهبر انقلاب بود.

 

دادستان کل کشور گفت:رهبر انقلاب بارها به وحدت بین مردم در سخنان خود تاکید کردند و از آن مهم تر وحدت بین افرادی است که مسئولیت امنیت کشور را برعهده دارند، امروز امنیت باعث پیشرفت علم و دانش و اقتصاد می شود اگر امنیت نباشد مردم از زندگی خود لذت نمی برند وفرهنگ جامعه به طور جدی آسیب می بیند و اقتصاد و علم پیشرفت نمی کند.

 

وی افزود: این امنیت سه ضلع دارد که یک ضلع آن نیروی انتظامی ،ضلع دوم دستگاه اطلاعاتی و ضلع سوم دستگاه قضایی است و اگربین این سه ضلع هماهنگی باشد موتور کشور درست کار می کند و اگر این سه ضلع هماهنگ نباشند این موتور درست کار نمی کند .

وی گفت: بنده به عنوان دادستان کل کشور می گویم دستگاه قضا برای حفظ امنیت کشور و همکاری با نیروی انتظامی از هیچ کاری کوتاهی نمی کند و اگر جایی اثری از ناهماهنگی دیدید حتما گوشزد کنید.

 

دادستان کل کشور گفت: سیاست قوه قضاییه این است که هم افزایی را با نیروهای امنیتی داشته باشد البته این همکاری باید در چارچوب وظایف باشد و ما زمانی که می بینیم دشمن با تمام توان برنامه ریزی می کند و از خارج کشور دستور می دهد و از اتوبان بی نظارت فضای مجازی افرادی را فریب می دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد:کار به جایی می رسد که انگار وظیفه رییس جمهور یک کشور مثل امریکا این است که صبح که از خواب بیدار می شود توئیت کند و از پشت پرده توطئه گران را حمایت کند و به آنها خط دهد، این نشان می دهد که در پشت پرده چه می گذرد.

 

وی گفت: اولا باید خط مردم و اعتراضات مردم را از خط دشمن جدا کرد و در این اعتراضات مردم به سرعت خط خود را از دشمن جدا کردند فقط تعداد کمی در میدان باقی ماندند.

 

دادستان کل کشور گفت:بررسی ها و تحقیقات نشان داد همین تعداد افرادی اندکی هم که درمیدان باقی ماندند فریب خورده بودند آن آقایی که پرچم را پایین کشید یک نوجوان بود و آقایی به او گفته بود که به تو پول می دهم که این پرچم را پایین بکشی و قطعا این نوجوان فریب خورده است این موارد نشان می دهد که دشمن به استیصال رسیده است.

 

وی افزود:دشمن تلاش و هزینه کرد اما حضور مردم مانند آب روی آتش بود و حضور نیروهای انتظامی بسیار خوب بود و باید توجه کرد که دشمن هرگز دست از دشمنی خود بر نمی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: بعد از این حوادث دشمن دوباره تحرکات خود را شروع کرده و از فضای مجازی دوباره فرخوان می دهد که در دهه فجر تجمعاتی را ایجاد کنند که باید هشیار بود زیرا دشمن به دنبال ایجاد آشوب است چرا که خود می داند که هیچ گاه به هدف اصلی خود نمی رسد و هیچگاه دست از توطئه های خود بر نمی دارد و اینجا است که قوه قضاییه و نیروهای انتظامی باید هوشیار باشند و مسئولیت ناجا از مسئولیت ها خطیر است و باید مقتدرانه در مقابل توطئه های دشمن ایستاد.

 

برداشتن روسری کار بچه گانه ای است

منتظری همچنین در حاشیه مراسم افتتاح سامانه مجازی ضابطین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که یکی از وکلا مدعی شده برای یکی از دخترانی که در خیابان حجاب خود را برداشته، وثیقه 500 میلیون تومانی صادر شده است، آیا این فرد بازداشت شده و موضوع صحت دارد، گفت: این مسئله را بسیار امر جزیی و غیرقابل توجه می‌دانم، چرا که اکثر به اتفاق بانوان ما یا محجبه چادری هستند یا حجاب اسلامی درستی دارند یا برخی‌ها اگر حجاب درست و کاملی ندارند، قطعا پاکدامنی و عفاف لازم را دارند و حرکتی را انجام نمی‌دهند که مورد نظر دشمن است.

 

او ادامه داد: برداشتن روسری در خیابان حرکتی بسیار بچه‌گانه است که دختر جوانی در نقطه ای که افراد زندگی طبیعی شان را می کنند و راه خود را می روند در خیابان ناگهان روسری خود را بردارد و خود را نشان دهد و برخی ماموریت داشته باشند از او فیلم بگیرند و بلافاصله در فضای مجازی منتشر کنند.

 

دادستان کل کشور تصریح کرد: انتظار ما این است؛ خانم های محترم به خصوص دختر خانم‌ها توجه داشته باشند که اگر اعتقاد به اسلام دارند، می دانند که شرع مقدس اسلام به صراحت آیه قرآن حجاب را برای زن مسلمان واجب کرده اگر هم اعتقاد به اسلام ندارند که یا مسلمان نیستند یا اعتقاد ضعیفی به مبانی اسلام دارند، کسانی که خود را ملتزم به اصول و قواعد جامعه مدنی می دانند، متوجه هستند که وقتی قانونی وضع شده و در کشور جمهوری اسلامی ایران برای خانم‌ها حجاب را لازم دانسته، وظیفه تبعیت از آن را دارند و کسی هم نباید مزاحم زندگی خصوصی افراد شود و حریم خصوصی اشخاص به هر ترتیبی که می‌خواهند زندگی کنند، محترم است اما در جامعه باید ملتزم به یک سری قواعد و ضوابط قانونی باشند.

 

منتظری گفت: کسانی که این کار را می کنند بیشتر از نادانی و فریب خوردگی است و از روی القائاتی است که از خارج کشور می شود و حرکاتی را انجام می دهند که کاملا بچه‌گانه است.

 

او با اشاره به اینکه اگر کسی مرتکب این حرکت شده و بی‌حجاب در جامعه حرکت کند به موجب قانون مرتکب جرم شده، گفت: فردی که بی‌حجابی و حرکاتی را که در شان یک بانوی مسلمان نیست، مرتکب شود از نظر قانون جرم مرتکب شده و تحت تعقیب است، البته ما اعتقاد داریم این افراد را قبل از مجازات هدایت و ارشاد کنیم تا متنبه و متوجه شوند که این حرکت صحیحی نیست و دستگاه قضایی نیز باید در چارچوب قانون حرکت کند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------