آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

در دوماه اخیر، احکام شرعی چقدر فرق کرده؟! / باز هم راهیپمایی و انتخابات در پیش هست ها!

برخورد دوگانه با مقوله بی حجابی سالهاست که سوژه رسانه هاست. در مناسبتهایی مانند۲۲ بهمن،روز قدس و انتخابات معمولا از حضور زنان بدحجاب و حتی…

سخنگوی قوه قضاییه:قضات متخلف مجازات و قضات شایسته تشویق می شوند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , سخنگوی قوه قضاییه
سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر حفظ آبرو و حیثیت افراد در برخورد با فساد، گفت: قضات متخلف، مجازات و قضات شایسته تشویق می شوند. 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در صد و بیست و چهارمین نشست خبری درباره عملکرد قضات افزود: افراد متخلف همیشه باید مورد مجازات قرار گیرند، اما انسان در کنار افرادی که می خواهد تنبیه کند، افراد دارای خدمت مفید، صادق و پرتلاش را هم باید پاداش دهد.

 

وی اضافه کرد: قضات سالیان سال از وقت شخصی خود، وقف و ایثار می کنند پرونده را به منزل می برند و ساعت ها وقت صرف می کنند و احکام متقنی هم دارند.

 

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: دادسرای انتظامی قضات، افرادی را که خدمات شایسته و بیش از حد موظفی تلاش کردند شناسایی و به رییس قوه معرفی می کند تا مورد تشویق قرار گیرند؛ می تواند این تشویق ها مادی و هم معنوی باشد.

 

به گفته وی، مرکز حفاظت قوه قضاییه هر وقت به افراد بسیار شایسته و خوب رسید، اینها را برای تشویق معرفی می کنند؛ پیش تر این کار سالی یک تا دوبار انجام می گرفت الان چنین نیست و هرجا موردی مشاهده شد مورد تشویق قرار می گیرند و اگر افرادی که خدای ناکرده شیطان گولشان زد مجازات می شوند و مجازات شان بیش از بقیه افراد است.

 

محسنی اژه ای با بیان اینکه براین باوریم که در همه دستگاه ها باید با فساد مبارزه شود، گفت: اگر با فساد مبارزه شود، زحمات و تلاش های تلاش گران بی نتیجه نمی ماند.در دولت ممکن است هزاران کارمند خدوم باشد و یک نَفَر می تواند آنان را مخدوش کند و در قوه قضاییه هم هزاران قاضی مخلص، جهادگر و پاکدست داریم و اگر یک فساد را ببینیم بویژه اگر مالی باشد، حیثیت و زحمات سایر همکاران را خدشه دار می کند.

 

وی اضافه کرد: اگر جرم قضات اثبات شد این افراد به مردم معرفی می شوند و ممکن است برخی همکاران بگویند به حیثیت قضات خدشه وارد می شود؛ باید تعداد متخلفان و به آنانی که هشدار داده شد و توجه نکردند باید مشخص شود.

 

**کیفرخواست حادثه قطار تهران مشهد صادر نشده است

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده حادثه قطار تهران مشهد گفت: همانطور که استحضار دارید تعدادی در این حادثه مجروح و تعدادی هم کشته شدند و هر وقت انسان یادش می آید، متاثر می شود.

 

وی ادامه داد: برای افراد مصدوم، نظر نهائی پزشک باید بیاید که آیا این مصدوم خوب می شود یا نه و بیمه چقدر است؟ پرونده هنوز منجر به کیفرخواست نشده اما درعین حال معطل هم نمانده است.

 

محسنی اژه ای گفت: افرادی که به مباشرت متهم بودند، شناسایی شد و پرونده افرادی که مسئولیت هایی داشته اند و مسبب حادثه بودند، برای رسیدگی به تهران آمده است. تعداد مباشر، مسبب و معاون این حادثه مشخص نیست.

 

** علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه تجدیدنظر بقایی

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به پرسشی درخصوص اظهارات وکیل بقایی درباره علنی بودن دادگاه تجدیدنظر این متهم و اجازه ورود ندادن به خبرنگاران ، گفت: از ناحیه قاضی چنین چیزی اعلام نشده است.

 

وی افزود: اینجا موضوعی مطرح است که اصولا در دادگاه تجدیدنظر بحث علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه وجود دارد یا نه که در قانون هم شفافیت لازم در این باره وجود ندارد.

 

** باقر نمازی آزاد نشده است

محسنی اژه ای درباره شایعه آزادی باقر نمازی فرد دو تابعیتی ایران و امریکا، گفت: ایشان آزاد نشده است.

 

وی ادامه داد: او هم مانند بقیه محکومان به مرخصی سه روزه رفت و بعد تقاضا کرد با توجه به نیازشان برای مراجعه به پزشک و ادامه دادن روند درمان، سه روز دیگر مرخصی اش تمدید شد.

 

** همه افرادی که دیماه دستگیر شده اند با اغتشاشات مرتبط نیستند

سخنگوی قوه قضاییه ممکن است افرادی در آن زمان شناسایی نشده بودند و فرار کردند و یا اینکه تعمدا او را دستگیر کردند تا بیشتر کارهای او را دنبال کنند و بعد از دی ماه دستگیر شده اند. افرادی هم در فضای مجازی فعال بودند و جرمی مرتکب شده اند و ممکن است منتسب به فرد یا جناحی باشد اما دلیل بر این نیست که انجام کار مجرمانه اش به آن جناح مربوط است و تا زمانی که این مسایل پایان نیابد در حد حدس و گمان است.

 

**صدور ١٢٠ کیفرخواست در تهران برای اغتشاشات اخیر

محسنی اژه ای با بیان اینکه ٢٤٦ نفر در حال حاضر بابت اغتشاشات اخیر بازداشت هستند ، گفت: البته در اغتشاشات اخیر برخی از این افراد ارتباط مستقیم نداشتند.

 

وی ادامه داد: در تهران ٤ نفر بازداشت هستند؛ ١٢٠ کیفرخواست در تهران صادر شد و در استان ها اتهامی که از ناحیه دادسرا اعلام شد، کیفرخواست صادر شد یا در حال صادر شدن است.

 

** درباره بازداشت شدگان کشف حجاب اخیر

معاون اول قوه قضاییه درباره وضعیت دختران جوانی که اخیرا بدلیل کشف حجاب بازداشت شده اند، گفت: افرادی بصورت تشکیلاتی و با دستور گرفتن از خارج، این کار را انجام داده اند و هدف شان صرفا بحث حجاب نیست که این افراد به تناسب جرم و تشکیلاتی بودن شان با آنان برخورد می شود ؛ اگر جرم این افراد ثابت شود برای خود و خانواده هایشان سخت می شود.

وی با بیان اینکه بیشتر این افراد مواد صنعتی زده بودند و فریب خوردند و از کارشان پشیمان هستند، گفت: این افراد طبیعی است نه قرارشان سنگین است و نه سخت گیری به آنان می شود؛ بویژه افرادی که جوان و مجرد هستند می خواهند ادامه تحصیل دهند و در آینده ممکن است با مشکل مواجه شوند.

 

محسنی اژه ای اضافه کرد: این افراد هم احساس می شود فریب خوردند و همبا صرف مواد صنعتی دست به این اقدامات زدند که از خانواده ها می خواهیم مراقب فرزندانشان باشند.

 

** ٢ میلیارد و ٦٦٠ میلیون یورو مجموع بدهی بابک زنجانی

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه نه تنها همه بدهی مه آفرید امیرخسروی استیفا شد بلکه ٧٠٠ میلیارد تومان جزای نقدی هم از اموالش دریافت شد، درباره بدهی بابک زنجانی گفت: بابک زنجانی یک میلیارد و ٤٢٧ میلیون و ٥٠٠ هزار یورو باید بابت نفت به شرکت نفت می داد که نداد.

 

وی ادامه داد: یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون یورو هم پولی بود که به او داده بودند تا به پیمانکاران پرداخت کند و او ٦٥٠ میلیارد یورو بابت حواله ای که کرده بود، پرداخت کرد. دکل در خارج از کشور ٧٩ میلیون و ٥٠٠ هزار دلار قیمت داشت که به شرکت نفت داد. ٦٠٠ و خورده ای میلیون یورو، نفت به شرکت خارجی فروخت طلبکار است و علیه خریدار طرح دعواست که باید دید به جایی می رسد یا نه.

اژه ای اضافه کرد: ١٦ هزار و ٥٤٠ میلیارد و ٧٥٣ میلیون ریال از اموال داخل کشور او شناسایی شده است؛ اما او دو ادعا دارد یکی اینکه همه اینها کل طلب من نمی شود و از طرفی این مدت پول من دستش مانده است.

 

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه تا کنون ٦ جلسه دادگاه برای پرونده دکل نفتی برگزار شد ، اظهارکرد: وقت پایان دادگاه را با توجه به میزان دفاع نمی شود، بیان کرد.

 

**آلودگی هوا

محسنی اژه ای درباره اینکه آیا دستگاه قضاییه در موضوعات آلودگی هوا ورود می کند یا نه، گفت: قوه قضاییه درباره آلودگی هوا و موضوعات تخصصی، نمی تواند از اول ورود کند و تا زمانی که گزارشات از مرجع رسمی تخصصی روشن نشود، قوه قضاییه نمی تواند برای برخورد با قضیه وارد شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------