آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

پاسخ حسین کروبی به ذوالنوری:چرا نمایندگان حق اظهارنظر درباره حصر راندارند؟/پدرم پنج سال است سفرنرفته



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , حسین کروبی
حسین کروبی فرزند مهدی کروبی به سخنان امروز مجتبی ذوالنوری در گفت و گو با خبرآنلاین واکنش نشان داد و گفت: در سه سال نخستی که پدرم در خانه امن وزارت اطلاعات بود، به علت کمبود نور، دچار پوکی استخوان شده و چهار بار با همراهی ماموران حفاظت، به سفر رفت. 

او در گفت و گو با خبرآنلاین، با اشاره به اینکه پدرش در آن ایام تنها در خانه امن وزارت اطلاعات زندگی می‎کرده، ادامه داد: در آن ایام پدرم از نور آفتاب هم محروم بود. درب منزل قفل بود و فقط برای دریافت غذا درها باز می‏‎شد.

 

به گفته وی، مهدی کروبی در آن ایام با همراهی‎ نیروهای امنیتی به سرعین، زنجان، مشهد و شمال سفرهای کوتاه 3-4 روزه داشت.

حسین کروبی با اشاره به اینکه شش ماه پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی، کروبی به منزل  خودش در جماران منتقل شد، ادامه داد: از آن زمان تا کنون پدرم فقط بخاطر مسائل درمانی و عمل جراحی از منزل خارج شده و فقط به بیمارستان و دندانپزشکی رفته است. او 5 سال است که به هیچ سفری نرفته است.

 

فرزند مهدی کروبی به بخش دیگری از سخنان ذوالنوری نیز واکنش نشان داد. آنجا که او گفته بود «معنی ندارد کسی بیاید تریبون مجلس را اشغال کند که از رفع حصر بگوید. بیخود می کنند این را می گویند! قانون جایگاه این کار را مشخص کرده است، جایگاهی که حصر را ایجاد کرده باید تصمیم بگیرد. حرف دارند نباید از این تریبون بگویند!»

 

حسین کروبی با ابراز تعجب از این توصیه ذوالنور به نمایندگان گفت: ایشان چنان به نمایندگان حکم کرده‎اند که «درباره رفع حصر صحبت نکنید»، گویی همچنان در کسوت نظامی هستند و با اعضای پادگان سخن می‎گویند . شاید ایشان هنوز فکر می کنند که در پادگان قم هستند!

 

وی با اشاره به اصول 84 و 86 قانون اساسی مبنی بر اینکه «هر نماينده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلي و خارجي كشور اظهارنظر نمايد» و «نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهار نظر و رأی خود کاملاً آزادند و نمی‌توان آن‌ها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده‌اند یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده‌اند تعقیب یا توقیف کرد»، گفت: نمایندگان بر اساس این اصول قانون اساسی آزاد هستند در تمامی موارد کشور اظهار نظر کنند. بنابراین کسی نمی‎تواند آنها را از این حق خود، برحذر کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------