آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

منتجب‌نیا عامل اختلاف در حزب اعتماد ملی بود؟/ حزب اعتمادملی در انتظار نظر وزارت کشور است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , منتجب‌نیا
روزنامه حزب کارگزاران سازندگی در شماره امروز خود "رسول منتجب‌نیا" را محور اختلافات و اتفاقات اخیر کنگره حزب اعتماد ملی دانست.

 تسنیم نوشت:کنگره سراسری حزب اعتماد ملی پس از وقفه‌ای ده ساله به منظور تطبیق اساسنامه حزب با قانون جدید احزاب و انتخاب اعضای شورای مرکزی روز جمعه (4 خرداد) برگزار شد. در این کنگره که با درگیری و تنش میان برخی اعضای حزب اعتماد ملی همراه بود، طرفداران قائم مقام کنونی حزب در تلاش بودند تا اعضای هیئت رئیسه‌ای که کار تطبیق اساسنامه و انتخاب شورای مرکزی را بر عهده داشت، عوض کنند اما این اقدام آنها با ممانعت نزدیکان الیاس حضرتی رئیس شورای اجرایی حزب مواجه و جلسه به ضرب‌وشتم منتهی شد.

 

حجت الاسلام بیگدلی عضو شورای مرکزی اعتماد ملی در تشریح جزئیات درگیری کنگره این حزب گفت: برخی از کسانی که می‌خواستند کار‌های غیرقانونی کنند، افرادی را داخل سالن آورده‌ بودند که این افراد همراه‌ با اقدام‌های غیرقانونی‌ آورندگان آن‌ها به‌ محل برگزاری کنگره، شروع به شلوغ‌‌کاری کردند.

 

وی درباره درگیری‌ یک نفر با وی که در فیلم منتشرشده از درگیری‌های کنگره مشهود‌ است، می‌گوید: من با کسی درگیری نداشتم، ولی آقای محمد‌جلیلیان از اعضای حزب با پایه میکروفون به من حمله کرد و آقای زبردست و برخی افراد مانع حمله وی شدند، و گرنه چه‌بسا‌ با توجه به سنگینی پایه فلزی میکروفون حادثه ناگواری اتفاق می‌افتاد. دوستان شاهد ماجرا که از صحنه‌ فیلم‌برداری هم کرده‌اند درصدد اقدام قضایی علیه آقای جلیلیان‌ بودند که من اجازه ندادم.

 

روزنامه کارگزاران ارگان حزب کارگزاران سازندگی در شماره امروز خود (6 خرداد) در گزارشی با حمله به رسول منتجب‌نیا، او را محور اختلافات اخیر در کنگره حزب اعتماد معرفی کرد و نوشت "منتجب نیا تاکنون سه مرتبه از قائم مقامی حزب استعفا داده و با خواست و نامه دبیرکل در حصر اکنون به فعالیت خود در این حزب ادامه می‌دهد. اگر چه پس از استعفای سوم منتجب نیا، کروبی در حکمی اختیارات اجرایی حزب را به الیاس حضرتی واگذار کرد اما پیش از برگزاری کنگره نیز اختلافات در حزب اعتماد ملی به رسانه‌ها کشیده شده بود. به ویژه اختلاف درباره شورای عالی سیاست‌گذاری که منتجب نیا از منتقدان سرسخت آن است.

 

کارگزاران با بیان اینکه به نظر می‌رسد نظرات منتجب نیا در کنگره گذشته حزب اعتماد ملی بر‌آورده نشده و طیفی که در مقابل آنها قرار دارد، توانسته خواسته‌های خود را به کرسی بنشاند، معتقد است بیانیه‌ای که شامگاه شنبه از سوی طیف منتجب نیا منتشر شده بیانگر بر‌آورده نشدن خواسته‌های این طیف بوده است. چراکه این طیف در بیانیه خود از وزارت کشور خواسته بود تا به انتخابات شورای مرکزی این حزب ورود کند.

 

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی از جمله منتقدان شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان بود و نسبت به نحوه بستن لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم و شورای شهر اعتراض داشت.

 

اعتمادملی در انتظار نظر وزارت کشور

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: اگر وزارت کشور نتایج انتخابات شورای مرکزی را تایید کند، اعضا در سمت خود ابقا می‌شوند.

 

اسماعیل گرامی مقدم با بیان اینکه در انتخابات اخیر شورای مرکزی حزب، اعضای کنونی شورا با رای مجمع عمومی در سمت خود ابقا شدند، اظهار داشت: صورت جلسه و گزارش نماینده وزرات کشور از انتخاباتی که در کنگره روز جمعه (4 خرداد) برگزار شد، به وزارت کشور ارسال شد و منتظر تایید نتایج انتخابات حزب از سوی این وزارتخانه هستیم.

 

وی افزود: حزب اعتماد ملی به هر تصمیمی که وزارت کشور در قبال انتخابات شورای مرکزی اتخاذ کند، تمکین می‌کند.

 

سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره درگیری‌ها، حواشی روز کنگره حزب اعتماد‌ملی و اعتراض جدی عده‌ای به نتایج انتخابات گفت‌: همکاران ما از مراحل مختلف رای‌گیری فیلم و تصویر تهیه کردند و تمامی این مستندات به وزارت کشور ارسال شده است. از نظر ما انتخابات با سلامت کامل برگزار شد. در صورتی که وزارت کشور به هر دلیلی به روند برگزاری انتخابات و نتایج آن ایراد وارد کرده و آن را باطل کند، با برگزاری کنگره‌‌ای دیگر، انتخابات جدیدی برای معرفی شورای مرکزی برگزار می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------