آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

نوبخت:کسری بودجه نداریم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , نوبخت
واکنش به ردافطاری رئیس‌جمهور توسط برخی هنرمندان/ ادعا نمی‌کنیم مردم مشکل ندارند

 سخنگوی دولت در نشست خبری درباره موضوعاتی همچون طرح سئوال از رئیس‌جمهور، فیلترینگ، مذاکره با اروپا برای حفظ برجام، سیاست‌های ایجاد رونق تولید و اشتغال‌زایی، اعتصاب کامیون‌داران، گلایه‌های پیمانکاران و خرید تضمینی گندم به اصحاب رسانه توضیح داد.

 

به گزارش خبرآنلاین به نقل خبرگزاری ها، محمدباقر نوبخت  صبح امروز(سه‌شنبه ۸ خرداد) در نشست خبری سخنگوی دولت گفت: هیچگاه دولت مدعی نیست که مردم مشکل ندارند، تنها چیزی که زیاد داریم مشکل است و به رغم موفقیت ها و روندهای مثبت زیاد اذعان می کنیم که مردم ما لیاقت بیشتری دارند. دشمنان سعی می کنند چشمه ما که دلارهای نفتی است بخشکانند، اما تمام تلاش ما نیز این است که مردم با مشکل کمتری مواجه شوند.

 

اهم اظهارات نوبخت به شرح زیر است:

 

*{درباره طرح سوال مجلس از رئیس جمهور}: سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص حق مجلس است و باید از آنها استفاده کنند. باید دید هدف از سوال چیست؟ برای رفع ابهامات نمایندگان رئیس جمهور به سوالات نمایندگان محترم پاسخ دادند. به وجدان عمومی مجلس ایمان دارم. نمایندگان در خصوص تحقیق و تفحص می توانند بجای ایجاد یک تیم تحقیق و تفحص، از همان دستگاه درخواست آمار کنند. دولت نهم و دهم را به یاد آورید که سوال از رئیس جمهور چه سرانجامی داشت.

 

* قدرت نظامی ما به هیچ وجه تهاجمی نیست، بلکه دفاعی و بازدارنده است. به همین دلیل است که نوع نگاه اروپایی ها و آمریکایی ها به برجام متفاوت است. اما در آمریکا هم ترامپ، همسو های زیادی بجز جان بولتون که سخنگوی سازمان منافقین است و از آنها پول می گیرد، ندارد.

 

*{درباره مطرح شدن طرح بی کفایتی رئیس‌جمهور}: در انتخابات سال گذشته مردم به آقای روحانی رای دادند و ما خود را موظف می‌دانیم به درخواست ها و مطالبات مردم احترام بگذاریم.

 

*{در خصوص بحث فیلترینگ تلگرام}: سیاست های دولت در خصوص فیلترینگ تلگرام به صراحت مشخص است. با توجه به وجود فیلترشکن ها دسترسی به تلگرام بدون محدودیت وجود دارد. فعالیت های ما در حوزه زیرساخت ها و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشخص است.

 

*{درباره گلایه ها از مدیران میانی}: تغییرات در سطح مدیریت خیلی عمیق نیست و دولت تلاش دارد بدون توجه به نگاه حزبی و جناحی افراد، مدیران را منصوب کند. حتی افرادی که دور میز بیضی هیئت دولت می نشینند نیز، کپی برابر اصل یک سند نیستند و سلایق مختلف دارند اما با دولت همکاری می کنند. دلیل اینکه گاهی رئیس‌جمهور نسبت به آن اعلام تکدر می کند، این است که خواست وی از مدیران، اجرای کامل سیاست های دولت است و سیاست های اجرایی دولت نباید قربانی نگاه های سیاسی و جناحی مدیران باشد.

 

* آقای روحانی را تاریخ تکریم خواهد کرد که با شجاعت به موضوع مذاکرات هسته ای ورود و آن را مدیریت کرد. باید کسانی را که در مذاکرات با ٦ کشور بزرگ توانستند صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای کشورمان را به اثبات برسانند، تحسین کنیم. اینها سرداران ما هستند، آیا این حق است که سرداران‌مان را تحقیر کنیم؟ الحمدالله همیشه مقام معظم رهبری با حکمت و مصلحت از آنها تجلیل کردند. همه مردم علیرغم همه مشکلات به این دولت رای دادند، در حال حاضر دیگر ضربه به دولت، ضربه به قوه مجریه نیست بلکه ضربه به نظام است.

 

*{درباره مذاکرات با اروپا در خصوص برجام}: اروپایی ها تصور غلطی درباره برنامه هسته ای کشورمان داشتند و آن را تهدیدی برای خود می دانستند. اروپا به جهت اینکه به ما نزدیک تر است، احساس خطر بیشتری نسبت به آمریکا می کند. ما قصد بدی نسبت به کسی نداریم اما به گفته مقام معظم رهبری دوران بزن و در رویی تمام شده و اگر تهدیدی علیه کشورمان وجود داشته باشد به آن پاسخ خواهیم داد.

 

*{درباره انتقادات به عملکرد دولت توسط هنرمندان و رد دعوت افطاری رئیس‌جمهور توسط برخی از آنها}: ما تمام تلاش مان را کردیم که مشکلات کشور حل شود. چه کاری را دولت انجام نداده است؟ چه کسی دوست دارد که سفره مردم پربارتر نباشد؟ به ما بگویند چه کاری را باید انجام می دادیم که انجام ندادیم؟ آیا سفره های مردم اردیبهشت ماه پارسال رنگین تر بود و امسال خالی تر شده است؟بیشترین بودجه دولت، بودجه رفاهی است به طوری که بیش از ٩٧ هزار میلیارد بودجه رفاهی، ٥٧ هزار میلیارد تومان آموزشی، ٥١ هزار میلیارد تومان بودجه دفاعی و ٢٦ هزار میلیارد تومان بودجه سلامت است. به گفته آقای فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کمکی که این دولت به رفاه محرومین کرد، هیچ دولتی انجام نداده است. از انسان های فهیم و تحصیل کرده انتظار می رود قضاوت درست انجام دهند، شاید بهترین وضعیت دولت در شعر "شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هائل، کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها" باشد. نخبگان به دولت کمک فکری و برنامه‌ای کنند و دولت راغب است که از همه آحاد ملت نظرخواهی کند.

 

*{سیاست های دولت برای رونق تولید و اشتغال}: یکی از سیاست‌های دولت در حمایت از کالای ایرانی، نظام جدید ارزی است که باعث کاهش قاچاق کالا می شود. همچنین ١٢ برنامه برای تقویت اشتغال از طریق تقویت تولید ملی بوسیله برنامه‌هایی مانند ساخت مسکن در نظر داریم. تا امروز بیش از ٢٨ هزار میلیارد تومان به طرح های عمرانی بودجه تخصیص داده شده است و مصمم هستیم که در فصل کار طرح های عمرانی‌مان را سرعت ببخشیم.

 

*{درباره اعتصاب کامیون‌داران با بیان اینکه نمایندگان وزارت راه و شهرسازی دیداری با اعتصاب کنندگان انجام دادند}: طبق آخرین آماری که اعلام شد، روز گذشته ٥٥ هزار بارنامه صادرشده بود و همکاران نیز با کامیون داران به توافقاتی رسیده بودند که در حال انجام است. تلاش دولت این است که از کارگران حمایت لازم را داشته باشد. کارفرمایان نیز مشکلاتی دارند و نباید آنها را عناصر مقابل کارگر برشمرد. دولت سعی می کند نسبت به کارفرمایان جنبه حمایت را داشته باشد، اما اجازه نخواهد داد مطالبات کارگران نیز تضییع شود.

 

*{درباره گلایه های پیمانکاران برای تسویه مطالباتشان}: سر رسید مطالبات پیمانکاران یک روز زودتر از تاریخ اوراق شان پرداخت خواهد شد. سازمان برنامه و بودجه به خزانه ابلاغ کرده است که برای پرداخت مبلغ این اوراق منتظر حکم این سازمان نباشد.

 

*بر اساس سیاست های جدید ارزی، همه واردات کشور از طریق ثبت سفارش انجام می‌شود. براساس آخرین گزارش‌ها تا تاریخ ٦ خردادماه ١٩ میلیارد و ٧٧٤ میلیون دلار برای ١٨٢ هزار و ٢١٦ قلم کالا ثبت سفارش شده است. از این مبلغ ١ میلیارد و ٤٨٠ میلیون دلار برای کالاهای اساسی، ٢ میلیارد و ١٩٠ میلیون دلار برای کالاهای مصرفی، ١١ میلیارد و ٦٦٣ میلیون دلار برای کالاهای واسطه ای، ٣ میلیارد و ٥٩٣ میلیون دلار برای کالاهای سرمایه ای و ٨٤٨ میلیون دلار نیز برای سایر کالاها تخصیص داده شده است.

 

* خرید تضمینی گندم در حال انجام است و تا تاریخ ٦ خردادماه، یک میلیون و ٦٣٥ هزارتن گندم به ارزش ٢ هزار و ١٧٠ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که از این مبلغ ١١٠٠ میلیارد تومان پرداخت شده و ١٠٧٠ میلیارد تومان دیگر باقی مانده است و تلاش می کنیم در کمترین زمان ممکن آن را پرداخت کنیم.

 

*{درباره برداشت دولت از صندوق توسعه ملی}: ما اجازه برداشت ریالی از صندوق توسعه ملی بدون اجازه مجلس شورای اسلامی و یا اذن رهبری نداریم. اگر منابع کفاف مصارف را ندهد، بر اساس قانون اجازه برداشت از حساب ذخیره ارزی را داریم. امسال کسری بودجه نخواهیم داشت اما بودجه ٣٨٦ هزار میلیاردی که توسط مجلس تصویب شده است، محقق نخواهد شد لذا با مکانیزم تخصیص، آن را مدیریت خواهیم کرد.

 

* یکی از پرداخت های سنگینی که در سال جاری خواهیم داشت، پاداش بازنشستگی کارکنان دولت است که حدود ٥ هزار میلیارد تومان آن مربوط به فرهنگیان خواهد بود. برنامه‌ریزی کرده‌ایم ظرف چندماه آینده همه این پرداخت ها صورت گیرد و در خردادماه میزان افزایش حقوق که به دلیل اختلاف تفسیر بین دولت و مجلس در دو ماه گذشته پرداخت نشده بود، توزیع شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------