آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

خداحافظی دسته جمعی از جمنا/از مشکلات مالی تا سرپیچی سیاسی، پشت‌پرده چیست؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,جمنا
جمنا آمد تا مدلی مستمر و پایدار برای کارتشکیلاتی نیروهای ارزشگرا باشد و در ابتدای کار نیز با ابهت ظاهر شد ولی نیروهای شاخص آن در یکسال گذشته یکی پس از دیگری با گرفتن مسئولیت‌های اجرایی راه خود را از این مجموعه جدا می‌کنند.

 به  گزارش نامه‌نیوز؛جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی چندماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم تشکیل شد تا نبض رقابت ها را در دست گیرد اما در عمل به میدانداری در اردوگاه اصولگرایی اکتفا کرد. هر چند این مجموعه توانست تعدد نامزدهای اصولگرا را با مدیریت دستوری خود به نامزد واحد برساند اما نتیجه ای که کسب کرد شکست بود.

 

شکستی که هزینه های سنگینی در پی داشت. قالیباف به سران جمنا خروشید و پرچم نواصولگرایی علیه آنها به دست گرفت. جبهه پایداری صراحتا ادغام شدن در جمنا را منتفی اعلام کرد، جبهه پیروان خط امام و رهبری خواستاری طراحی مدل جدیدی از کار تشکیلاتی جریانی شد و جامعه روحانیت نیز سعی کرد سکوت پیشه کند و دیگر نامش در اخبار و تحلیل ها با جمنا گره نخورد.

 

چنین رویه ای ادامه یافت تا آنکه اعلام شد جمنا در قالب ساختاری جدید می خواهد احیا شود. در روزهایی که همه منتظر رونمایی از «جمنا جدید» بودند، دو خبر مشکلات مالی و استعفای لطف الله فروزنده از هیأت رئیسه و شورای مرکزی جمنا این شائبه را تقویت کرد که مباحث اعلامی با واقعیت های عملی مطابقت ندارند.

 

یحیی آل اسحاق مشکلات مالی جمنا را تأیید کرد و گفت «چون فعلا ایام انتخابات نیست که نیاز به فعالیت پررنگ باشد، قرار است با گرفتن حق عضویت مبالغی جمع شود تا خرج و مخارج ها گذران شود، برای اولین گام اخذ مبالغ هم از اعضای شورای مرکزی شروع شد.»

 

بر همین اساس برخی موضوع استعفای لطف الله فروزنده را به موضوع مشکلات مالی جمنا مرتبط کردند و برخی نیز بالاگرفتن اختلافات درونی را عامل این اتفاق دانستند اما سید محمدرضا میرتاج الدینی عضو علی البدل شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب هر دو گانه یادشده را رد کرد و گفت: این تغییر و تحولات در شورای مرکزی جمنا به میزان وقت گذاری افراد مربوط است، یعنی افرادی که کارهای اجرایی به دست گرفتند و فراغت کافی برای فعالیت سیاسی تشکیلات ندارند کنار می روند تا کسانی که فراغت دارند کارها را دنبال کنند.

 

مهدی چمران نایب رئیس جمنا نیز ضمن تأیید صحبت های میرتاج الدینی اضافه کرد: لطف‌الله فروزنده و حسین فدایی مدت‌هاست در جمنا مسئولیتی ندارند، آقای فدایی مسئولیتی در بیت رهبری گرفت آقای فروزنده نیز همراه او به آنجا رفته است. همچنین جوکار و روستاآزاد نیز دیگر در جبهه مردمی مسئولیتی ندارند.

 

در واقع چمران با این صحبت به جدایی چهار چهره شاخص از جبهه مردمی نیروهای انقلاب را رسما اعلام کرد اما این پایان ماجرا نبود احمد کریمی اصفهانی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه از حضور نیافتن سه عضو این حزب (محمدنبی حبیبی، لاله افتخاری و فاطمه رهبر) در جلسات شورای مرکزی جمنا خبر داد. همین حرف او این شائبه را در ذهن افکارعمومی تقویت کرد که موتلفه ای ها نیز از جمنا جدا شدند. البته بلافاصله محمدنبی حبیبی دبیرکل موتلفه در مقام شفاف سازی برآمد و گفت «هیچ اختلافی وجود ندارد، بنای موتلفه شرکت نکردن در جلسات جمنا نیست، هروقت از ما دعوت کنند در جلسات شرکت می‌کنیم».

 

هرچند دبیرکل موتلفه خواست وجود اختلاف ها را کتمان کند اما عضو دیگر این تشکل سیاسی اعلام کرد تا زمانی که جمنا مجوز رسمی فعالیت نگیرد، موتلفه از همکاری با آن پرهیز دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------