آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

قالیباف: مردم حتما از مسئولان بی‌عرضه دست برمی‌دارند/ مخالف زالو صفتان 4درصدی هستیم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,   قالیباف
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «مردم سختی‌ها را بخاطر اسلام تحمل می‌کنند»، گفت: مردم ما از اسلام و انقلاب دست برنمی‌دارند اما حتما از مسئولان بی عرضه دست بر می‌دارند. 

محمدباقر قالیباف عصر چهارشنبه به دعوت پایگاه مقاومت بسیج ارشاد بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد ارشاد امرآباد ورامین، درسخنانی گفت: آن چیزی که باعث پیروزی انقلاب شد وحدت کلمه و وحدت جامعه، نقش رهبری حضرت امام(ره)و اعتماد مردم به ولایت و حضور مردم در صحنه بود. تنها ملتی که با شعار نه شرقی، نه غربی بدون اتکا به قدرت شوروی آن زمان و آمریکا در آن مقطع به پیروزی رسید ملت ما بود.

 

وی افزود: رمز تداوم انقلاب هم در همین 3 اصل است؛ مردم، وحدت، رهبری و البته یک عامل چهارم هم اضافه می‌کنم چون تا زمان پیروزی انقلاب قدرت در دست انقلاب نبود اما بعد از پیروزی انقلاب قدرت دست مردم و انقلاب افتاد. پس عامل کارآمدی دولت در انقلاب اسلامی را هم باید اضافه کنیم. دولت به معنای عام نه خاص یعنی قوه مجریه، مقننه و قضاییه؛ یعنی کارکرد و عملکرد همه دستگاه‌ها.

 

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: خواسته‌هایی که در سال 57 داشتیم استقلال، آزادی، جمهوری و اسلامی بود. امروز واقعا به لحاظ استقلال نظام اسلامی کشور ما اگر نگوییم بی نظیر، اما حتما جزو کشورهای کم نظیر است و کشور ما امروز عزت خود را حفظ کرده است.

 

قالیباف با تاکید بر مبارزه با ظلم، گفت: آزادی که امروز در نظام اسلامی ماست، از افتخاراتی است که به برکت انقلاب نصیب کشورمان شد. اگر هم اشکالاتی هست نباید بر عظمت این نظام سایه بیاندازد.

 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما از اسلام سیاسی که امام فرمودند فهمیدیم که وقتی نظام اسلامی بر قدرت نشست و مدیریت جامعه را به دست گرفت هم باید در ساحت دنیای جامعه تلاش کند و هم در ساحت آخرت جامعه. یعنی اینها از هم قابل تفکیک نیستند.

 

وی بابیان اینکه «انقلاب اسلامی دو رکن مردم و اسلام را دارد که هیچ یک قابل جدا شدن نیستند»، تاکید کرد: ما مدیران باید هم برای رفاه جامعه و هم برای سعادت جامعه کار کنیم.

 

قالیباف با اشاره به لزوم ضرورت کارآمدی مدیران، ادامه داد: نمی‌توان به مردم گفت که همه سختی‌ها را بخاطر ما تحمل کنید بلکه مردم سختی‌ها را بخاطر اسلام تحمل می‌کنند و البته حاضرند برای اینکه به عزت‌شان خدشه‌ای وارد نشود هر سختی را تحمل کنند.

 

وی گفت: نباید ناتوانی‌های خود در حل مشکلات بر گردن دشمنان خارجی بیاندازیم و عذر بدتر از گناه بیاوریم، تداوم انقلاب در وحدت، ولایت، مردم و کارآمدی دولت‌هاست. ما امروز در بخش کارآمدی دچار اشکال هستیم که کار روزمره ما به گونه ای شده که باعث می‌شویم مردمی که در ساقط کردن رژیم پهلوی، مدیریت هشت سال دفاع مقدس، کسب استقلال و آزادی، رفع تهدیدات خارجی و حمایت از انقلاب توانایی‌شان را نشان دادند با ناکارآمدی و نالایقی و بی توجهی ما مدیران دلزده و دل شکسته شوند. البته به معنای این نیست که مردم ما از اسلام و انقلاب برمی دارند اما حتما دست از مسوولان بی عرضه بر می‌دارند.

 

شهردار سابق تهران، یادآور شد: هرکسی با هر گرایش و سلیقه‌ای حتی آنهایی که ممکن است بگویند انقلابی نیستیم اما وطنشان، امنیت مردم و امنیت خودشان را که دوست دارند. نیروهای انقلابی باید تلاش کنند و خوب کار کنند و کارخوب کنند. یعنی تلاش مبتنی بر کار کارشناسی و خرد جمعی تا به جامعه ضرر نزنند.

 

قالیباف با بیان اینکه «اگر خوب کار کنیم و در مسیر درست حرکت کنیم، از این راه حتما تولید ثروت می شود»، گفت: اتفاقا باید دست آن ثروتمندی که از راه تلاش ثروت به دست آورده را بوسید و از آن تشکر کرد.

 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما مخالف زالو صفتان 4درصدی هستیم که برای 96 درصدی‌ها مشکل ایجاد می‌کنند. آنها بدون تلاش به ثروت می‌رسند. با دور زدن قانون، با سفارش آقازاده‌ها و یا با نسبت‌های فامیلی که دارند. ما با این ثروتمندان مخالفیم چون آنها همان‌هایی هستند که کارگران را بیکار و تولید را مختل می‌کنند.

 

وی در ادامه سخنرانی با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد تا در حوزه اقتصادی مشکلات را حل کرد، افزود: اولویت امروز کشور حل مسائل اقتصادی است. نظرسنجی‌ها این را می‌گویند. مردم این را می‌گویند. اگر نمی‌توانیم این مشکلات را حل کنیم و با پخش دلار سر کوچه می‌خواهیم اقتصاد ملی را اداره کنیم، دست‌کم به یافته‌های علمی، به نظرسنجی‌ها، به صدای مردم احترام بگذاریم و اولویت‌ها را مطابق میل‌مان تغییر ندهیم.

 

قالیباف تاکید کرد: اگر مشکل را نمی‌توانید حل کنید حداقل بی انصافی نکنید و در اولویت قرار داشتن بحث‌های اقتصادی را رد نکنید. ما مسئولان مکلفیم به خواست مردم احترام بگذاریم.

 

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان با بیان اینکه «نیازمند وحدت در موضوع اقتصاد هستیم»، گفت: وقتی اقتصاد مشکل اول مردم می‌شود همه مکلفیم با هر گرایش و سلیقه‌ای دست به دست هم دهیم تا مشکل مردم حل شود. البته مسئولیت بر گردن آنهایی است که در مسند قدرت هستند. آنها باید تلاش اصلی را صورت دهند.

 

  انتخاب  

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------