آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

مطهری : بهتر بود برای ارجاع تبصره هدفمندی یارانه به کمیسیون تلفیق رای‌گیری می‌شد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , مطهری
نایب رئیس مجلس گفت که بهتر بود برای ارجاع تبصره ۱۴ لایحه بودجه مربوط به هدفمندی یارانه‌ها به کمیسیون تلفیق از مجلس رای‌گیری صورت می گرفت.

به گزارش ایسنا، علی مطهری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در پاسخ به تذکر دهقانی نماینده طرقبه در انتقاد از عدم رای‌گیری از مجلس برای ارجاع تبصره ۱۴ به کمیسیون تلفیق گفت: بنده نیز با نظر شما موافقم بهتر بود که از مجلس رای‌گیری صورت می گرفت.

 

وی در عین حال گفت: ظاهرا رئیس کمیسیون تلفیق گفته که به دنبال ارائه متن جدید به مجلس است به همین دلیل این تبصره به کمیسیون تلفیق ارجاع شده است.

 

محمد دهقانی نماینده چناران در توضیح تذکر خود گفت: اگر قرار باشد بند یا تبصره‌ای از صحن مجلس به کمیسیون تلفیق ارجاع شود باید رای گیری صورت گیرد. متاسفانه هفته گذشته رئیس مجلس بدون رای گیری مواردی را به کمیسیون تلفیق ارجاع داد. این اتفاق روز گذشته درباره تبصره ۱۴ نیز تکرار شد. تقاضای ما از هیئت رئیسه و کسانی که به رئیس مجلس مشورت می دهند آن است که این موارد قانونی را تذکر دهند که کار غیرقانونی صورت نگیرد.

 

وی افزود: براساس آیین نامه بعد از ارائه گزارش به مجلس دیگر کمیسیون نمی تواند در مورد آن گزارش تغییراتی را انجام دهد. اگر قرار به بازگشت یا ارجاع به کمیسیون هم باشد باید رای گیری صورت گیرد.

 

دهقانی خطاب به مطهری گفت: آقای مطهری تقاضا دارم که عبارت بهتر بود رای‌گیری شود را استفاده نکنید چون این کار غیرقانونی بوده و باید قانون رعایت شود نه اینکه بگویید «بهتر بود».

 

مطهری در پاسخ به این صحبت دهقانی گفت: گاهی برخلاف آیین نامه کار به صورت دوستانه انجام می شود ولی به هر حال بنده فرمایش شما را تایید می کنم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------