آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

قوای‌ سه‌گانه در صورت نداشتن اذن رهبری امکان دریافت سود از سپرده‌های خود را ندارند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,قوای‌ سه‌گانه
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷، گفت که براساس مصوبه مجلس دستگاه‌ها و قوای سه گانه امکان دریافت سود از سپرده‌های خود را ندارند مگر اینکه اذن رهبری داشته باشند. 

علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه مجلس در مورد ممنوعیت دریافت سود از سپرده‌های قوای سه‌گانه و انتقاد برخی نمایندگان به این مصوبه گفت: در مصوبه اولیه کمیسیون تلفیق ممنوعیت دریافت سود از سپرده‌های قوا پیش بینی شده بود اما بعد از طرح این بحث در صحن علنی دستگاه‌های دارای اذن رهبری از شمول آن مستثنی شدند.

 

وی افزود: در  مصوبه مجلس پیش بینی شده که دستگاههای ذیل ماده ۲۹ قانون برنامه ششم و ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل همه دستگاه‌ها اعم از سه قوه، نهادهای عمومی غیردولتی و دانشگاه ها می شود، اولا از این به بعد نتوانند از سپرده های خود سود دریافت کنند دوم اینکه اگر براساس قانون یا اساسنامه‌شان سود می گیرند مثل بیمه مرکزی یا صندوق نوآوری این پول به حساب خزانه برود و مجددا به خودشان بازگردد.

 

وی با بیان اینکه این مصوبه نوعی شفاف سازی انضباط بودجه‌ای و پاسخگویی دستگاه‌هاست، گفت: کمیسیون تلفیق در مصوبه خود این حکم کلی را برای همه دستگاه‌ها و نه فقط قوه قضائیه قرار داد اما در صحن علنی مجلس یکی از نمایندگان اخطار قانون اساسی داد و مجلس هم به آن رای داد بر این اساس دستگاه‌هایی با اذن رهبری از این مصوبه مستثنی شدند.

 

یوسف‌نژاد در پایان در پاسخ به این سوال که آیا قوه قضائیه مشمول ممنوعیت دریافت سود از سپرده خود می شود؟ گفت: اگر قوه قضائیه اذن رهبری را داشته باشد، مشمول این مصوبه نمی شود و در غیر این صورت اگر اذن رهبری نداشته باشد، امکان دریافت سود از سپرده های خود را نخواهد داشت.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------