آخرین اخبار سیاسی

عراقچی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه گفت: مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. باید پس از زدن ضربه نظامی وارد…

حاميان‌ محمود سرافكندگان‌ امروز



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,  محمود احمدی‌نژاد

 

محمود احمدی‌نژاد بار دیگر از سکوت و خاموشی درآمد و ارشمیدس‌وار یافتم یافتم سر داد. معجزه هزاره نامه‌ای به مقام رهبری نوشته و در آن آورده که با دستور رهبری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری و مجلس برگزار شود، رئیس قوه قضائیه هم تغییر کند! او برای این که به خیال خود نامه را منطقی جلوه دهد، به سخنان مقام رهبری در دیدار مردم تبریز اشاره کرده و نتایجی گرفته که تنها کسی می‌تواند چنین کاری انجام دهد که چیزی به نام حافظه نداشته باشد.

 

به‌جز محمود احمدی‌نژاد که نویسنده این نامه بوده، اسم‌های دیگری هم به میان می‌آید. آیت‌ا... مصباح یزدی و حمید رسایی و محمدعلی رامین از جمله این افراد هستند. آنها فراموش کرده‌اند که چه نقشی در برآمدن و به صدر نشستن او ایفا کرده‌اند. امروز تنها شیطان خواندن او کافی نیست، امروز تنها نشان دادن ناراحتی از نوشتن نامه کافی نیست. جالب این است که کسی این حرف را می‌زند که در آن دولت مسئولیت داشته است. باید به این افراد یادآوری کرد که خود شما در شکل گرفتن این پدیده به‌اصطلاح خودتان معجزه هزاره نقش داشته‌اید. خود شما با حمایت‌هایتان از او شخصیتی ساختید که امروز به خود اجازه می‌دهد برروی هر اصلی پا بگذارد و در واقع باید گفت حامیان دیروز، امروز باید سرافکنده باشند و بابت حمایت‌هایی که با چشم بسته داشته‌اند از مردم عذرخواهی کنند.

 

آیا مردم بازیچه‌اند؟

در این بین یک چیز دیگر هم از سوی حامیان دیروز فراموش شده است؛ مردم. آنها از یاد برده‌اند که مردم را بازیچه قرار دادند و به چه مشکلاتی درانداختند. مردمی که هنوز هم در مشکلاتی غرق شده‌اند که بخش زیادی از آن یادگار دولت‌های نهم و دهم است. آیا فراموش کرده‌اید که شما از کسی حمایت کردید که تنها سابقه سیاسی او شهرداری دو ساله در تهران و استانداری پرحاشیه در اردبیل تازه استان شده بود و با این کار او را به عنوان رجل سیاسی به مردم معرفی کردند؟ چه کسی از یاد می‌برد که بعد از رسیدن به ریاست جمهوری در سال 84 چگونه تندروترین لایه‌های اصولگرا، چهره او را غیرواقعی نشان دادند و کسانی در این راه تا جایی پیش رفتند که مدعی شدند رأی امام عصر(عج) به او بوده و با این سخن اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشخصه سیاست‌ورزی را از بین بردند؟ عرصه سیاست‌ورزی با پاسخگویی درآمیخته است و از همان روزی که پرونده دولت‌های نهم و دهم روی میز آمد، برای جلوگیری از طی کردن قانونی و همه‌جانبه رسیدگی به تخلف‌های طاق و جفت دولت پاکدست، چنین بی‌محابا خود را به معرکه افکنده است و در این راه تا جایی پیش می‌رود که همگان حیرت‌زده می‌مانند. اما اگر مردم ندانند، همان چهره‌های حامی که خوب می‌دانند چه اتفاقی افتاده و چرا این معجزه هزاره این‌چنین خود را به در و دیوار می‌کوبد! او در نامه خود نوشته که با دستور رهبری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری و مجلس برگزار شود، رئیس قوه قضائیه هم تغییر کند! از آنجا که دستاورد مهم احمدی‌نژاد و یارانش پس از 8 سال، پرونده‌های سنگین قضائی و آسیب‌های جدی بوده اکنون با چنین رفتاری می‌خواهد دو هدف را دنبال کند؛ مظلوم‌نمایی و خریدن وقت برای گریز از محاکمه!

 

مصباح یزدی چه گفت؟

دیروز آیت‌ا... مصباح یزدی که از حامیان شناخته شده احمدی‌نژاد بود، گفت: «زمینه انحراف در صدر اسلام را همان کسانی ایجاد کردند که با پیامبر قوم و خویش بودند، در جنگ‌ها حضور داشتند و با عنایت حضرت به جایگاهی رسیدند. خیال نکنیم حال که ما به برکت امام، اسلام را شناختیم کار تمام است، زیرا ممکن است در مقابل جوسازی‌ها و تبلیغات زمینه انحراف فراهم شود و همین ما می‌توانیم مسیر الهی انقلاب را تغییر دهیم.»

 

آیا می‌توان از ایشان سوال کرد که چرا رفتار کسانی را فراموش کرده‌اند که دور همان افراد را گرفتند و آنها را تشجیع کردند؟ بر خود ایشان چه باید گفت که چرا نقش خود را در برآمدن معجزه هزاره فراموش کرده‌اند؟ عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان نیز در این رابطه اظهار داشته است: «کشور امروز نه نیازمند انتخابات مجدد است چون همه انتخابات سالم و قانونی برگزار شده‌اند، از جمله انتخابات ۸۸ و ۹۶ و نه نیازمند همه‌پرسی، چون هرازگاهی مانند ۲۲ بهمن امسال همه‌پرسی به‌صورت خودجوش و مردمی نیز انجام می‌شود. ضرورت ایران امروز همت همه دلسوزان در برخورد با تکفیر، نفاق، انحراف و برهم زنندگان آرامش و امنیت کشور و شهروندان است».

 

پاسخ بقایی به آشنا

حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور در برابر طرح موضوع در نامه به رهبری واکنش تندی نشان داده است: «خدایا یاری‌اش کن تا بقایی را تجربه کند که به او بیاموزد نباید پا از گلیمش فراتر نهد و زودهنگام به انتخابات بیندیشد یا فرمان عزل صادر کند.» آشنا در توئیت دیگری خطاب به احمدی‌نژاد آورده است: «برگزاری فوری و آزاد را از کدام انتخابات آغاز کنیم؟ خوب است از انتخابات 84 شروع کنیم یا از 88 شروع کنیم؟»

 

وسایل سحر و جادو!

سید عباس صالحی ، وزیر ارشاد دولت دوازدهم نیز به نامه احمدی‌نژاد واکنش نشان داد و نوشت: «بی‌ریشگی و شارلاتانیسم دو مخاطره سیاست‌ورزی ایرانی است. از مشروطه که به رضاخان رسید و از شهید رجایی که به بدل‌سازی جعلی‌اش انجامید. از تاریخ بیشتر بیاموزیم». محمد مهاجری روزنامه‌نگار اصولگرا در واکنشی دیگر نوشت: «یکی از نزدیک‌ترین افراد به آیت‌ا... جنتی می‌گفت تا وقتی وسایل سحر و جادو از احمدی‌نژاد و باندش کشف نشد، آیت‌ا... انحراف او را باور نمی‌کرد.

 

عجب لعبتی را روی سرمان گذاشتیم و حلواحلوا کردیم؛ ما اصولگراها.» همچنین یک نماینده مجلس در تذکری به قوه قضائیه گفت: از وزیر اطلاعات و قوه قضائیه استدعا داریم که با این شخص معلوم‌الحال برخورد قاطع کنند. ایسنا نوشت؛‌ خدری یادآور شد: اگر آن روزی که او درخانه ملت و از طریق خانه ملت به مردم و نمایندگان توهین می‌کرد، مجلس در حرکت انقلابی طرح عدم کفایت او را تقدیم می‌نمود، امروز کار به اینجا کشیده نمی‌شد. وی احمدی‌نژاد را شخصی معلوم‌الحال خوانده و ادامه داده که امروز او هرکاری می‌خواهد می‌کند، اما هیچ‌یک از مسئولان و نهادهای امنیتی با او برخوردی نمی‌کنند.

 

  آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------