آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

محسنی اژه‌ای: عده‌ای قانون شکن و فرقه‌گرا در خیابان پاسداران فاجعه آفریدند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سخنگوی قوه قضاییه
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به حادثه خیابان گلستان هفتم منطقه پاسداران گفت: با کمال تاسف عده‌ای قانون شکن و فرقه گرا و افرادی که تظاهر به دیانت می کنند آمدند و در خیابان پاسداران فاجعه آفریدند، در بین مردم ایجاد نگرانی و ترس کردند و مردم از کسب و کارشان بازماندند. 

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصد و بیست و پنجمین نشست خبری‌اش اظهار کرد: حادثه اخیر سقوط هواپیما همه مردم و کشور ما را داغدار کرد و شصت و چند نفر از عزیزان را از دست دادیم.

 

وی ادامه داد: با تلاش همه مسولان به لحاظ شرایط مکانی و جوی نتوانسته‌اند همه اجساد را تا به امروز پیدا کند.

 

معاون اول قوه قضاییه در ادامه گفت: با کمال تاسف عده‌ای قانون شکن و فرقه گرا و افرادی که تظاهر به دیانت می کنند آمدند و در خیابان پاسداران فاجعه آفریدند، در بین مردم ایجاد نگرانی و ترس کردند و مردم از کسب و کارشان بازماندند. تعرض مستقیم به پاسداران امنیت شد و تعدادی از ماموران نیروی انتظامی در اثر شرارت داعش گونه این مجرمین شهید شدند که تسلیت می گویم.

 

محسنی اژه‌ای گفت: درخواست این بود که قوه قضاییه با مجرمین برخورد کند که این کار با سرعت جلو می رود و افرادی که نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر کرده بازداشت هستند و تعدادی قاضی و بازپرس به این موضوع اختصاص یافته‌اند.

 

وی یادآور شد: بعد از ظهر 30 بهمن حادثه رخ داد، چهارشنبه گذشته کیفرخواست پرونده یکی از این افراد که واضح بود و اعتراف داشت صادر شد و پنج شنبه به دادگاه ارسال شد و در کمترین زمان ممکن محاکمه وی شروع می شود.

 

وی بیان کرد: هر پرونده‌ای که تشکیل می شود ممکن است در ذهن مردم این باشد که زمانی که جرم روشن است پس جنایت مشخص است و  یک روز هم نباید معطل باشد، در صورتی که  باید بگویم مقررات آیین دادرسی داریم و یکسری محدودیت هایی هست که دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر الزام دارند زمان هایی را رعایت کنند و این موضوع  دست قاضی نیست که حتی اگر محرز باشد همان روز بتواند پرونده را به دادگاه بفرستد و مقرراتی وجود دارد که بازپرس ملزم به رعایت است و اگر رعایت نکند خاطی است.

 

محسنی اژه ای ادامه داد: در چنین اتهاماتی گرفتن وکیل الزامی است و اگر محکوم علیه وکیلی دارد باید معرفی کند وگرنه باید وکیل تسخیری بگیرد. در این فرایند قانون زمان قرار داده که باید حداقل ها را رعایت کرد. اگر در دادگاه بدوی اعتراص نشد حکم قطعی می شود و در غیر این صورت به  تجدیدنظر می رود.

 

وی تاکید کرد: ما نهایت تلاشمان را می کنیم که رعایت شود و از انصاف و حق دور نشود و نه فقط در مورد این فردی که افرادی را شهید کرده بلکه تمام کسانی که در این جرم و جنایات شرکت و مباشرت داشتند، تحت تعقیب قرار گرفته یا می گیرند و محاکمه می شوند. افرادی که در صحنه بودند مسبب بودند ولو به علت سببیت شناسایی و تحت تعقیب هستند. در این حادثه در روز اول تعدادی دستگیر می شوند و بعدا تحقیق می شود و کسانی که ضرورت نداشته باشد تعدادی از آنها ازاد می شوند. اگر به قرار مجرمیت برسد تعداد آنها را دقیق می گویم؛ زیرا کسانی که آزاد می شوند یا بی گناه‌اند و یا گناهکار، ولی الزاما ضرورت ندارد در زندان باقی بمانند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------