آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

ظریف: بی‌تفاوتی به سلاح‌های کشنده مردم کشورهای غربی را به خاک و خون کشیده است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ظریف
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در صورت پذیرش فرهنگ بی‌تفاوتی در مقابل سلاح‌های کشنده باید شاهد به خاک و خون کشیده شدن مردم در وسط شهرهای به اصطلاح متمدن غربی باشیم. 

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در رویداد بین‌المللی زنان، صلح و امنیت پایدار با اشاره به اینکه خشونت علیه زنان پدیده‌ای است که در همه جهان فارغ از مذهب، نژاد و ملیت از آن رنج می‌برند، افزود: این پدیده ریشه در خشونت طلبی و خود برتربینی دارد که در همه جوامع حاکم شده و جنگ و نابودی را به ارمغان آورده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای حل معضل کنونی باید همکاری و همفکری بین‌المللی اتفاق بیفتد، اظهار کرد: برگزاری چنین جلساتی شروع خوبی برای فکر کردن به این چالش جهانی هستند. زنان تنها قربانیان خشونت نیستند بلکه می‌توانند پیشگام مبارزه با خشونت و ساختن فکر و نگرشی مبتنی بر مشقت و رحمت باشند.

 

وزیر امور خارجه با اشاره به همزمانی روز جهانی زن و میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) تقارن این دو روز را اتفاقی مبارک دانست و تصریح کرد: این تقارن زمانی را به فال نیک می‌گیریم چرا که می‌تواند به عنوان نماد مشترکات ما و آنچه ما را به دنبال پیوند می‌دهد، باشد. در جهان امروز اگر به دنبال مشترکات و همکاری و همفکری در برخورد با معضلات مشترک باشیم، متوجه می‌شویم که بسیاری از مشکلات امروز، جهانی هستند.

 

ظریف در ادامه معضلات امروز جهانی را به ویژه در حوزه محیط زیست شرایط آب و هوایی و گرم شدن زمین دانست و ادامه داد: این مسائل مواردی هستند که با پیامدهای خطرناکی که دارند، زندگی همه ما را تهدید می‌کند.

 

وی با بیان اینکه خشونت، افراط و نفرت مشکلات جهانی هستند و مرز نمی‌شناسند، اظهار کرد: این معضلات تمام دنیا را با هم به چالش می‌کشد و نیاز به راهکارهای مشترک دارند. اگر به پدیده شوم نفرت و خشونت نگاه کنیم می‌بینیم که در منطقه ما، زنان، کودکان و نوجوانان را به اسارت گرفته است و باعث شده است تا زنان و دختران به فروش برسند. در صورتی که این پدیده‌ها را منحصر به یک منطقه بدانیم، نمی‌توانیم آثارشان را بر سراسر جهان درک کنیم.

 

وزیر امور خارجه با بیان اینکه امروزه بیش از هر زمان دیگری دنیای خشونت زده ما به دلیل توجه به منافع مالی از مسیر خود خارج شده است، تصریح کرد: شرایط کنونی جهانی و فروش سلاح باعث شده است تا جهان مصیبت زنان یمنی را نبیند و منابع کشورها به جای صرف شدن در مسیر آموزش و پیشرفت به سمت سلاح‌ها منحرف شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------