آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

«راديو اكتيو»؟ - نه! ردگم كني بود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,فائزه هاشمی

 

9دی 95 در اذهان به عنوان یک روز تلخ ثبت شده است؛ روزی که آیت‌ا... هاشمی رحلت کرد و هنوز این نبودن برای بسیاری از یاران ایشان قابل باور نیست. فرزندان آیت‌ا... اما سعی کردند مسیر اعتدالی پدر مخدوش نشود و «وحدت» مدنظر آیت‌ا... محقق شود. دیروز فائزه هاشمی دختر کوچک آیت‌ا... با جماران از آنچه گفت که در دل نگهداشته بود اما اکنون باید بیان شود؛ از اتفاقات اخیر کشور مانند اتفاقات دی‌ماه و غیره سخن گفت و... او درپاسخ به اینکه موضع مسئولان را در قبال اعتراضات دی ماه چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: «مواضع مسئولان راجع به اعتراضات، یکسان بود و همگی این اعتراض‌ها را با کمی بالا و پایین، حق مردم دانستند.

 

اما نحوه برخورد با اعتراضات، یکسان با نظرات نبود. فائزه هاشمی گفت: «وظیفه نیروی انتظامی این است که از اعتراضات محافظت کرده و مانع به خشونت کشیده شدن آن شود. مردم باید بتوانند در چارچوبی محافظت شده به اعتراضات خود ادامه دهند و اگر اعتراض حق مردم است، باید امنیت را از طریق شیوه‌های مسالمت‌آمیز تامین کنیم. وی تاکید کرد: احساس تبعیض و بی‌عدالتی در جامعه، مشکلات اقتصادی و سایر مسائل مردم را به خیابان‌ها کشاند.

 

فائزه هاشمی در پاسخ به این سوال که اگر آیت‌ا... هاشمی در جریان اعتراضات دی‌ماه در قید حیات بودند، واکنش ایشان به این وقایع چگونه بود، گفت: رفتار آقای هاشمی، به ویژه پس از وقایع 88، جز ایستادن برای حقیقت و مهر و ملاطفت با معترضان و آسیب‌دیدگان نبود. من فکر می‌کنم نبودن آقای هاشمی در این ایام و خلأ آرامشی که ایشان به مردم می‌داد قضایا را تندتر کرد. امروز جای خالی ایشان که مردم را امیدوار می‌کرد، به شدت احساس می‌شود. فائزه هاشمی به 19 دی 95 هم اشاره داشت و درپاسخ به اینکه آیا نکته تازه‌ای درباره پرونده درگذشت آیت‌ا... وجود دارد که بخواهید مطرح کنید، گفت: خیر، خبر و حرف جدیدی در این رابطه به ما اعلام نشده است. البته بعضی‌ها اعتقاد دارند که موضوع «رادیواکتیو» رد گم کنی بوده است.وی در مورد گفت‌وگوی ملی هم توضیح داد: با شرایط فعلی، چنین امکانی وجود ندارد. به این دلیل که اگر قرار باشد گفت‌وگوی ملی شکل بگیرد، باید همه نظرات در صداوسیما به عنوان «رسانه ملی» از حیث گستردگی به صورتی کاملا آزاد مطرح شود. نه اینکه تنها یکسری آدم خاص را به تلویزیون بیاورند. گفت‌وگوی ملی نیازمند شرایطی است که اولا افراد با نگرش‌های مخالف دعوت شوند و دوما بتوانند با احساس امنیت و بدون نگرانی درباره موضوعات مختلف بحث کنند. هاشمی تاکید کرد: گفت‌وگوی ملی به‌این معنا که همه بتوانند حرف خود را بزنند و همچنین همگان بتوانند در صداوسیما اظهار نظر کنند، مفید و موثر خواهد بود.

 

وی در بخش دیگری گفت‌: «یک انتقاد که به سخنرانی 22 بهمن آقای روحانی وجود دارد، این است که ایشان اشاره کرد: «اجازه دهید تمامی اشخاص اعم از اصلاح‌طلب، اعتدالگرا و اصولگرا که از قطار انقلاب پیاده شدند و اعتقاد به قانون اساسی دارند، مجدد سوار قطار انقلاب شوند.» این جمله آقای روحانی نیز خودی و غیر خودی دارد. برای اینکه همه شهروندان باید بتوانند سوار قطار انقلاب شوند. نباید برای این قضیه شرط بگذاریم، زیرا قانون اساسی می‌گوید: «اصل بر برائت است، مگر اینکه در دادگاهی صالحه خلاف آن ثابت شود.»

 

هدف از اخراج اساتید دانشگاه

فائزه هاشمی درباره اخراج برخی اساتید از دانشگاه آزاد اظهار کرد: شنیده شده که نزدیک به 170 استاد را از این دانشگاه اخراج کردند. هدف این است افرادی که همسو نیستند، خارج شوند تا آنها بتوانند جریان فکری نزدیک به خود را جایگزین کنند. این مسأله، مشابه استخدام 4000 نفر در متروی تهران یا شبیه استخدام هزاران نیروی مازادی است که در دوره احمدی‌نژاد به ادارات دولتی تزریق و تبدیل به بحرانی برای سیستم اداری کشور شد. وی ادعا کرد:اخراج اساتیدی که پاکسازی شدند و در هیچ جای دیگر استخدام نیستند، نشان داد که صداقتی در کلام مسئولان دانشگاه برای ذکر دلیل واقعی این پاکسازی وجود ندارد. این اقدام جز پاکسازی یک جریان فکری و جایگزین کردن جریان اصولگرا در دانشگاه آزاد نیست. آقای فرهاد رهبر این سابقه را در دانشگاه تهران دارد. سابقه افراد اخراجی حداقل تا اینجا که مطرح شده، نشان می‌دهد که همه از گرایش فکری اصلاح‌طلبان هستند و این مساله خود گواه یک «تصفیه سیاسی» است.

 

فائزه‌هاشمی در واکنش به اینکه اخیرا اخباری به گوش می‌رسد که برخی دختران با چهره‌ای مبدل وارد ورزشگاه‌ها می‌شوند. همزمان اخباری مبنی بر گشایش‌هایی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها شنیده می‌شود. اگر نامه دفتر رئیس جمهور به وزارت ورزش درست باشد، اجرا نشدن آن چه دلایلی دارد، تصریح کرد: رئیس‌جمهور در ایران اختیارات محدودی دارد. رئیس جمهور حتی در حیطه اختیارات خود نیز نمی‌تواند تصمیمات خود را اجرایی کند. برخی نهادهای خاص برای رئیس جمهور و امورات مردم مانع می‌تراشند. متاسفانه تا زمانی که ما چنین سیستمی از لحاظ وجود برخی قوانین و حضور جریان‌های مداخله‌گر داریم، این وضعیت ادامه دارد. برای نمونه دیده می‌شود افرادی که مسئولیتی در کشور و به ویژه در بخش اجرایی ندارند، می‌توانند مجوز برگزاری یک کنسرت را لغو کنند.

 

یا اینکه وزارت ارشاد مجوز چاپ کتابی را منتشر می‌کند اما برخی به ناشر فشار می‌آورند. ممکن است عده‌ای با قلدری در جایی از این کارها کنند. اما این وظیفه پلیس، قوه قضائیه و به ویژه دادستان است که باید در نقش مدعی‌العموم، مدافع حقوق ملت باشند و محکم بایستند و با آنها برخورد کنند. بدون شک، موازی‌کاری‌ها و مداخله‌ها ضربه‌های مهلکی به کشور زده و این بر خلاف منافع ملی است.

 

آرمان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------