آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

کمالوندی خبر داد: پیشرفت‌ها در زمینه آب سنگین 20 فروردین رونمایی می‌شود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , بهروز کمالوندی
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت که بخشی از پیشرفت‌ها در زمینه آب سنگین بیستم فروردین ماه رونمایی خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، بهروز کمالوندی اظهار کرد: ما در زمینه آب سنگین پیشرفت‌های خوبی داشتیم که بخشی از آن 20 فروردین به مردم عرضه می‌شود البته الان کمافی‌السابق تولید خوبی در زمینه آب سنگین داریم و به آمریکا و روسیه هم صادر کرده بودیم که دو کشور مهم دنیا هستند و به تعدادی از کشورهای دیگر هم مقادیر کمی صادر کردیم و در حال مذاکره هستیم که مقادیر بیشتری را صادر کنیم.

 

وی افزود: بنا بر این است که در آینده از آب سنگین به عنوان ماده اولیه برای محصولات دیگر استفاده کنیم که بخشی از آن بیستم فروردین ماه رونمایی می‌شود.

 

کمالوندی در گفت‌وگو با رادیو  ادامه داد: ما دو یا سه اولویت اساسی داریم که یکی از آنها توسعه نیروگاهی و افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها از هزار مگاوات است. صحبت‌هایی هم در زمینه نیروگاه‌های کوچک صورت گرفته که یک اولویت در جهت تولید انرژی و احتمالا استفاده از آب‌شیرین‌کن است.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: اولویت دیگر ما به توسعه کاربرد پرتوها بر می‌گردد که استفاده پزشکی دارد بخصوص که در این زمینه به لحاظ کمیت مشکلی نداریم و کیفیت هم خوب است ولی می‌خواهیم کیفیت اول دنیا را داشته باشیم. مثلا کارهایی مثل GMP یا FDG کارهای درجه اول دنیاست و اگر کسی GMP انجام می‌دهد و تولید ایزوتوپ از این مسیر را دارد وقتی با کشورهای پیشرفته دنیا صحبت می‌کنیم، می‌گویند این درجه اول تولید به لحاظ کیفیت است و این هدف ماست.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته در علوم، صنایع و تکنولوژی جدید به خصوص کوانتوم آقای دکتر صالحی شخصا نظرشان این است که حتما سازمان روی آن کار کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------