آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

احمدی‌نژادِ مدل سال ۹۷؛ یک روز نامه‌نگاری یک روز بست‌نشینی



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , احمدی‌نژادِ
مرد رفته از پاستور به ناکجاآباد می‌رود | تحصن‌های بی‌سرانجام در امامزاده‌ها

 محمود احمدی‎نژاد داد اسحاق جهانگیری را هم درآورد؛ تا آنجا که او از تریبون رسمی به رییس دولت‌های نهم و دهم هشدار ‎دهد و بگوید: «به خودت بیا».

 

 محمود احمدی نژاد سال 97 را به دلیل حوادث روزهای آخر سال 96 پرهیاهو آغاز کرد. در آخرین روزهای سال، به یکباره دور و بر خود را آنقدری خالی دید که گویی چاره را بازهم در جنجال سازی دید، نبود بقایی و مشایی طاقت او را طاق کرد تا برای چندمین بار به سمت نامه نگاری‎ها و تهدیدات خود برود.

 

23 و 26 اسفندماه، دو روزی که حمید بقایی برای اجرای حکم و اسفندیار رحیم مشایی به منظور پاسخگویی به اتهاماتش راهی اوین شدند، رییس دولت‌های نهم و دهم همان ناله‌های همیشگی را سر داد. جدل او با دستگاه قضایی ایران که با بازگشایی پرونده تخلفات معاون اجرایی‌اش وارد مرحله جدیدی شده بود، با این اتفاق می توانست جان دوباره‌ای به خود بگیرد، که گرفت.

 

آغاز سال کاری جدید با فیلمی یازده دقیقه‌ای

در همان روزها هرچند احمدی‌نژاد در سومین مرقومه خود به رهبری انقلاب، مسائل اجتماعی و اقتصادی را مورد تاکید قرار داد اما می شد حدس زد که موتور خود را برای روزهای بعد از تعطیلات نوروزی آماده روشن کردن می‌سازد. با پایان گرفتن تعطیلات سیزده روزه سال جدید، محمود احمدی نژاد باز هم روی همان پله اول قرار گرفت. ابتدا کانال تلگرامی او خبر از بست‎نشینی دوباره یاران و طرفدارانش اینبار در مرقد امامزاده صالح تهران را داد و در ادامه هم، اعلام شد که شخص محمود احمدی نژاد هم در این مراسم شرکت خواهد کرد.

 

احمدی نژاد اما پیش از اینکه بست نشینی را آغاز کند، با انتشار فیلمی یازده دقیقه ای از خود، باز هم قوه قضاییه را آماج حملات قرار داد:«آن ها فكر مي كنند مسئول محدود كردن آزادي هاي مردم هستند. فكر مي كنند بايد به جاي مردم تصميم بگيرند. مي بينيد. به خودشان حق مي دهند كه هر كس با آن ها مخالفت بكند به ترتيبي او را از صحنه حذف كنند.»

 

احمدی نژاد که همواره در برابر انتقاد از قوه قضاییه متهم است که چرا در برابر حوادث پس از انتخابات سال 88 سکوت کرد و هیچگاه در دفاع از حقوق زندانیان لب تر نکرد، اینبار به دفاع از بازداشت شدگان اعتراض دی ماه گذشته برخاست و گفت: يك جوان دانشجو، 20 ساله، دختر يا پسر يك جمله اي گفته عليه دو گروه يا دو جناح كشور. گفته است آقا برويد دنبال كارتان ما شما را قبول نداريم. اينها را دستگير كرده و برده اند با عناوين سنگين.»

 

بقایی و مشایی هیچ تخلفی ندارند!

اما رییس دولتهای نهم و دهم این مقدمه چینی ها را کرده بود تا به دو یار عزیزش برسد. «آقاي بقايي و آقاي مشايي دو انسان پاك، شجاع، خدوم و نوكر مردم و انقلابي هستند. زندگي شان براي مردم بوده است. هيچ تخلفي ندارند. خب شما مي خواهيد برخورد كنيد؟ مي گويند تخلفات مالي! كدام تخلفات مالي؟ يك سند هست؟ خير. شب عيد كه همه را آزاد مي‌كنند شما بازداشت مي كنيد. مقامات قضايي خودشان مي روند مرخصي و تفريح و مسافرت و بعد جوان مردم را مي‌فرستند انفرادي و تحت بازجويی‌هاي آنچناني.»

 

بازگشت رحیمی به حلقه احمدی نژادی ها؟

او که تا پیش از این نامی از محمدرضا رحیمی معاون اول دربندش نمی‌آورد، او را هم به جمع کسانی که حامی حقوق شان شده اضافه کرد. «مردم مي دانند كه دولت هاي نهم و دهم دولت هايي پاك پاك بودند. اگر يك ريال داشتند ما را بيچاره مي كردند. آقاي رحيمي را بردند غيرعلني به موضوعي كه مال قبل از دولت بود! آقاي بقايي را هم كه حاضر نيستند علني محاكمه بكنند. مي خواستند يك چيز ديگري بچسبانند، مي‌خواستند بگويند كه قبول كن كه جاسوس هستي، ناجوانمردانه و خائنانه مي خواستند چيزي را به او تحميل كنند ولي او ايستادگي كرد و قهرمانانه از حقوق همه ملت دفاع كرد.»

 

بست نشینی‌ای که با اعتراض متولی پایان یافت

با انتشار این فیلم، دور دوم بست نشینی ها آغاز شد. بست نشینی بهاره احمدی نژادی‌ها با دعوت از عموم، در صحن امامزاده صالح و در دو هفته پیاپی برگزار شد. هرچند تعداد جمعیت حاضر در این مراسم چنگی به دل نمی زد اما، محمود احمدی نژاد بالاخره یکبار دیگر توانست خودنمایی کند تا همچنان نام و جایگاه خود را در رسانه ها حفظ کرده باشد. اما این نمایشی که قرار بود هر پنج شنبه غروب پخش شود، با هشدار تولیت آستان امام زاده صالح به پایان رسید تا احمدی نژاد دوباره به دنبال محافلی بگردد که بتواند مردم را پای سخنان خود بنشاند.

 

بیانیه 43 عضو کابینه و برائت از آقای رئیس

اگرچه بخت تاکنون با احمدی نژاد یار بود که غیر از تعداد معدودی از اعضای دو کابینه اش که علیه او مصاحبه می کردند، کسی علنا اعتراض خود را اعلام نکند اما به یکباره و پس از بست نشینی های پی در پی، آنها نیز تاب نیاوردند و بیانیه ای را علیه او امضا کردند. نامه‌پراکنی‌های غیرمتعارف، طرح خواسته‌های غیرقانونی مانند برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، تضعیف نهادها و ارکان نظام اسلامی به‌بهانه نقد و اصلاح‌گری، عدم ترجیح مصالح ملی بر مسائل شخصی و گروهی مانند تکرار موضوع مهندسی انتخابات و... از جمله مسائلی بود که آنها بر محمود احمدی نژاد و عواملش خرده گرفتند و اعتراض خود را طی برائت‌نامه ای اعلام کردند. هرچند این بیانیه با واکنش های زیادی روبه رو شد اما خود احمدی نژاد اصلا به روی خود نیاورد که چنین اتفاقی رخ داده است.

 

پیش بینی وقوع سیل در بهار

فروردین پر فراز و نشیب احمدی نژاد اما با سخنرانی در مسجد جلوه تهران به پایان رسید. او در این سخنرانی ضمن هشدار در مورد اینکه سیل در راه است، گفت: فکر می کنند تا ابد هستند، زیر پاهایشان خالی شده اما حواسشان نیست، خیال می کنند جایشان محکم است، نسیمی در جامعه در حال شکل‌گیری است که همه چیز را اصلاح می کند. همه این‌هایی که دارند ظلم می‌کنند، روزی که قرار است بروند، مثل غباری هستند که روی آینه نشسته باشد و با یک فوت ترتیب‌شان داده می‌شود. او می گوید: هشدار می‌دهیم سیل در راه است، می‌گویند آرامش را بهم زده پدرش را درآورید! دهان ما را ببندید سیل نمی‌آید؟! خدا وقتی می‌خواهد ببرد غفلت می‌دهد، این مکر خداست، نمی‌بینند و نمی‌شنوند، ‘یخربون بیوتهم بایدیهم'، کاخ‌های قدرت‌شان را به دست خودشان خراب می‌کند.

 

همین صحبت ها بود که خون معاون اول رییس جمهور را به جوش آورد تا جهانگیری مجبور شود هشدارهای لازم را به تندروی های رییس دولتهای گذشته بدهد. «کسی که هشت سال رییس‌جمهور این کشور بوده است و اکثر مشکلات امروز، نتیجه کار اوست اینقدر جسور شده که می‌گوید سیل می‌آید و زیر پای شما خالی می‌شود و انقلابی بزرگ‌تر در حال اجرا است. شما با کشور چه کردید؟ منابع کشور را چگونه هزینه کردید؟ شما می‌خواهید سیل راه بیندازید؟ شما نظام را تهدید می‌کنید؟ به خودتان بیایید و حد خودتان را بدانید. ما پای نظام و رهبری ایستاده‌ایم. با وجود همه انتقادات با هم تا پای جان پای نظام ایستاده‌ایم. اگر بخواهید به نظام نزدیک شوید با سیل توده مردم مواجه می‌شوید که تحمل نمی‌کنند که کسی سال‌ها در راس کشور بوده مطالبه‌گر شده و اخطار بدهد، امیدوارم به خودتان بیایید.»

 

احمدی نژاد به ناکجااباد می رود

اما این هشدار برای احمدی نژاد تازگی ندارد. او مدتهاست که گوشش را به همه صداها بسته است و هرچه می خواهد بر زبان می راند. نه نصیحتی برای او کار ساز است و نه نهیبی می تواند تکانی به او دهد. او قصد کرده که پا بر روی گاز گذاشته و با همان سرعت مسیر ناکجا آباد را طی کند. هرچند پرونده های او همچنان در دستگاه قضایی در حال بررسی است، اما محمود احمدی نژاد، رییس دولت های نهم و دهم، مردی که روزی شخص دوم مملکت نام داشت، فعلا فرصت این را دارد که همچنان میدان داری کرده و حرکاتی به مراتب قابل تامل تری را از خود نشان دهد، جنجال پشت جنجال...

 

 خبرانلاین 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------