آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

محمدهاشمی: سران نظام باید به شهردار تهران اعتماد داشته باشند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , محمدهاشمی
اگر ضریب اعتبار سیاسی شهردار از تخصصش بیشتر نباشد، کمتر نیست 

 معاون اجرایی دولت‌های سازندگی و اصلاحات گفت: شهر تهران متعلق به یک گروه و جریان سیاسی نیست، متعلق به همه گروه‌ها و شهروندان است. همه گروه‌های سیاسی باید شهردار را امین بدانند و به او اعتماد داشته باشند تا حرف‌ها و پیشنهادهای‌شان را با او در میان بگذارند.

 

محمد هاشمی درباره بلاتکلیفی در سطح مدیریت عالی شهرداری تهران و ضرورت سامان پیدا کردن مدیریت شهری پایتخت به خبرآنلاین گفت: «ثبات» از اصول مدیریت است و بی ثباتی آفتی برای هر حوزه مدیریتی محسوب می شود. هر چقدر مدیر قوی باشد اما بی ثبات، قطعا نمی تواند برنامه ریزی و درست عمل کند.

 

وی افزود: تهران بزرگترین کلانشهر کشور است و 8 تا 10 میلیون جمعیت دارد. شهردار باید مسائل گوناگون شهری را پیگیری کند اما بدون ثبات این مسئله امکان تحقق نخواهد داشت. البته درباره شرایطی که برای شهردار تهران پیش آمد و او استعفا داد نمی توانم اظهارنظر کنم اما هر کس عامل این مسئله بود، بداند که متأسفانه به مردم تهران ظلم شد.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: مردم تهران استحقاق آن را دارند شهردار قوی و با ثبات در مدیریت شهرداری داشته باشند تا او بتواند بحث ترافیک و مترو را به عنوان مهمترین مسئله پایتخت دنبال کند. اگر برنامه ریزی برای تکمیل پروژه مترو در زمان مدیریت قبلی عملی می شد، امروز تهران این مشکلات ترافیکی را نداشت؛ چون پیش بینی آن بود که مترو روزی 7-8 میلیون نفر را جابه جا کند اما شهردار سابق تهران روی احداث دو پل وقت گذاشت و به پیشبرد پروژه مترو کمتر پرداخت. بنابراین آثارش این شد که امروز مترو فقط 2 میلیون مسافر جابه جا می کند.

 

وی تغییرات لحظه ای برنامه ها را آسیب رسان به حال مدیریت شهر تهران خواند و افزود: ثبات در مدیریت می تواند رافع مشکلات تهران باشد. شهرداری باید انتخاب شود که نه 4 سال بلکه 8 سال بماند تا بتواند مشکلات شهر را حل کند.

 

معاون اجرایی دولت‌های سازندگی و اصلاحات درباره علت مخالفت برخی اعضای شورای شهر با شهردار شدن محسن هاشمی، گفت: با موافقان و مخالفان صحبت نکردم و زیاد به این مسئله ورود پیدا نمی کنم. چون با آقا محسن ارتباط خویشاوندی دارم و اظهارنظرم درباره او مشکل است.

 

وی افزود: کسانی که می گویند آقا محسن هاشمی فرد قوی برای شهردار شدن است، سخنان خود را مبتنی بر معادلات و محاسباتی انجام می دهند. آقا محسن آشنا و مشرف به مسائل مهم شهری است، برنامه خوبی برای تکمیل پروژه مترو و حل مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای شهر تهران دارد.

 

هاشمی یادآور شد: در دیدارهای نوروزی و بحث های محفلی دیدم وقتی صحبت می کند، امور شهر را به مسائل مهم همچون ترافیک و آلودگی هوا و مسائل روزمره تقسیم می کند. در واقع به مسائل شهر تهران مسلط و آشنا است و اطلاعات کامل نسبت به اولویت ها و مشکلات دارد.

 

وی افزود: البته شاید آقا محسن تنها فردی نباشد که اطلاعات کامل نسبت به مسائل شهر تهران دارد اما مسئله شهردار تهران فقط انتخاب یک شهردار متخصص با نگاه کارشناسی نیست. بلکه تهران پایتخت است. جمعیت 8 تا 10 میلیونی با مسائل گوناگون دارد پس اگر ضریب اعتبار سیاسی شهردار از تخصصش بیشتر نباشد کمتر نیست.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: جناح ها، گروه ها، شخصیت ها و مسئولان باید شهردار را بپذیرند و با او همکاری کنند بنابراین اصل اعتماد خیلی مهم است که سران نظام به شهردار تهران اعتماد داشته باشند او را بپذیرند و با او همکاری کنند.

 

معاون اجرایی دولت‌های سازندگی و اصلاحات افزود: شهر تهران متعلق به یک گروه، یک جناح یا یک خط سیاسی نیست، متعلق به همه گروه ها، گرایش ها، سلایق سیاسی و شهروندان است. همه گروه های سیاسی باید شهردار را امین بدانند و به او اعتماد داشته باشند تا حرف ها و پیشنهادهای‌شان را با او در میان بگذارند. پس موضوع شهردار تهران متفاوت با یک شهردار شهر دور افتاده است. بنابراین علاوه بر تخصص و آشنایی با مدیریت شهری، شهردار تهران باید مقبولیت میان گروه های سیاسی و سران نظام داشته باشد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------