آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

اگر مردم باشند هیچ کس توان ضربه به نظام اسلامی را ندارد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سید حسن خمینی
یادگار امام راحل با تاکید بر این‌که «شوراها نماد مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی ایران هستند»،‌ گفت: تحقق عزت و توانایی جامعه اسلامی و برون رفت از بحران‌ها تنها با انسجام، وحدت کلمه و اتحاد مردم محقق خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با حضور در پنجمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که در محل قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: قطعا دوام نظام جمهوری اسلامی ایران به دینداری و مردم‌سالاری است. بر همین اساس هرچه این دو رکن تضعیف شود در حقیقت تضعیف پایه‌های نظام است. نباید شک کرد که ما هرچه بتوانیم درخصوص تقویت این دو رکن بکوشیم در حقیقت سرمایه‌های اجتماعی و معنوی جامعه را تعالی بخشیده‌ایم.

 

وی افزود: حضور دین در عرصه اجتماع پیام انقلاب است. به شکلی که در میان انقلاب‌های بزرگ و کوچکی که در دنیا واقع شده و بسیاری از آن‌ها نیز ایدئولوژیک بوده همچون انقلاب‌های روسیه، فرانسه، چین و سایر انقلاب‌ها، انقلاب ایران به عنوان آخرین انقلاب قرن بیستم پیام بزرگ بازگشت دین به عرصه جامعه را داشته است. این اتفاق در مقطع زمانی رخ داد که نیمی از جهان با پارادایم عبور از دین و دین گریزی مواجه بود؛ در حقیقت انقلاب ایران نقطه بطلانی است بر همه چیزهایی که مجموعه‌های ضد دینی القا می‌کردند.

 

وی تاکید کرد: در همین مجلس قانون اساسی ما شکل می‌گیرد که محوریت دین درون جامعه توسط منتخبین مردم در متن این قانون پدید می‌آید. هیچ جریان سیاسی اعم از کودتا و انقلاب و ... در دنیا وجود نداشته که در کمتر از دو ماه خود را به رای مردم بگذارد.

 

یادگار امام در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی ایران گفت: بی تردید حضور خردمندانه با حضور هیجان مدارانه فرق می‌کند. جمهوری اسلامی ایران از آغازین روزها خود را در معرض یک آزمایش خردمندانه مردمی قرار داد. به این ترتیب مردم سالاری و حضور مردم در جامعه ما یک واقعیت بی بدیل و یک دست گره‌گشاست به شکلی که هر کجا مردم حضور داشتند گره‌ها باز شده است. قطعا آن روزی که مردم هستند مسئولین اثر دارند. حضور مردم در عرصه هدایت و حمایت جامعه جز دو رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی درباره نقش جایگاه شوراها در کشورمان نیز گفت: برخی اظهار می‌کنند که شوراها تمرین دموکراسی هستند اما شوراها تمرین دموکراسی نیستند بلکه همه دموکراسی نظام جمهوری اسلامی هستند. شما نمایندگان هویت جمهوری اسلامی هستید و شوراها همه حیثیت جمهوری اسلامی هستند؛ چراکه همه حیثیت جمهوری اسلامی ایران به مردم سالاری است. اگر مردم باشند هیچ کسی توان ضربه زدن به نظام اسلامی را ندارد.

 

وی یادآور شد: وقتی که عراق به ایران حمله می‌کند جز عزم ملی برای مقابله چیز دیگری در زمین وجود نداشت؛ لذا باید بدانیم شوراها نماد مردم سالاری جمهوری اسلامی هستند و کار بزرگی که در ابتدای انقلاب انجام شد شروع شوراها بود که بعدها در دوره‌هایی به صورت خفیف ادامه پیدا کرد و در دوره دولت اصلاحات کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد و امروز پس از 20 سال به یک بلوغ رسیده‌ است. شما نمایندگان شوراها می‌توانید اصول بر زمین مانده شوراها را پیگیری کنید.

 

سیدحسن خمینی ادامه داد: ان‌شاءالله این انقلاب باقی می‌ماند ولو این‌که ما می‌رویم. در آینده اندیشمندانی می‌آیند و پیرامون انقلاب ایران تحقیق می‌کنند. بزرگترین دستاورد امام و انقلاب در کنار سایر دستاوردهای بزرگ عزت است. چیزی که قبل و بعد مشروطه جامعه ایران را آزار می‌دهد ذلت در مقابل خارجیان است. هیچگاه کشور ما مستعمره نبوده اما در دوره‌های مختلف مردم از این ذلت در مقابل خارجیان آزار می‌دیدند. اساسا جمهوری اسلامی و انقلاب مردم برای همین بود. البته عزت باید تعریف شود اما اصل آن را نباید فراموش کنیم که بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. عزت یعنی توجه به منافع خودمان و نگاه نکردن به آن سوی مرزها و نترسیدن از قمپوز در نکردن‌های دیگران.

 

وی خاطر نشان کرد: هرگاه نسبت به عزت ملی تزلزلی نشان دادیم بدانیم با یکی از دستاوردهای بزرگ جامعه بازی کرده‌ایم و نمی‌توان این دستاورد بزرگ را حفظ کرد مگر با همدلی، انسجام و وحدت. می‌توانیم عزت و توانایی جامعه اسلامی و برون رفت از بحران‌ها را جز با انسجام، وحدت کلمه و اتحاد مردم حل کنیم. تردید ندارم هر گلویی، هر دستی،‌ هر قلم و تریبونی که نفرت پراکنی می‌کند و جامعه را چند شقه و از انسجام دور می‌کند خواسته و ناخواسته در راستای اهداف ایران‌ستیزان و دشمن حرکت می‌کند.

 

وی تاکید کرد: ما یک ملت هستیم. یک آب و خاک داریم و از هر چابهار تا ماکو و از خرمشهر تا سرخس درد ما یک درد و شادی و خوشی ما با یکدیگر است.

 

یادگار امام راحل در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که «عزت جامعه مهمترین چیزی است که فرد فرد مردم باید نسبت به حفظ آن احساس مسئولیت کنند» گفت: این محقق نخواهد شد مگر این‌که همه باهم باشیم و در مقابل آن‌هایی که پاره پاره می‌کنند بایستیم. اگر باهم باشیم می‌توانیم این مهم را محقق کنیم و در غیر این صورت به هیچ کجا راهی نخواهیم برد.

 

وی تاکید کرد: شوراها نماد مردم سالاری هستند اما این همه چیز نیست. شورا باید نمایندگی مردم را نیز به درستی انجام دهد. یکی از اتفاقات مهمی که می‌تواند صورت گیرد این است که شوراها حتی می‌توانند زبان انتقادات مردم هم باشند. لازم نیست مردم وقتی انتقادی دارند در میدان شهر جمع شوند بلکه شوراها باید زبان آن‌ها باشند. هویت جمهوری اسلامی بر دو رکن دینداری که در قالب ولایت فقیه جلوه می‌کند و مردم سالاری است و قطعا عزت اسلامی بزرگترین دستاورد ما است.

 

وی ادامه داد: هرچه می‌خواهد بشود بشود اما عزت ما نباید دستخوش طمع شود،  البته عزت به تندروی نیست بلکه عزت به خرد است. حرکت امام حسن(ع) همان مقدار عزتمند است که حرکت سیدالشهداست. باید با تدبیر و اعتماد گام در مسیر آینده بگذاریم و این جز با انسجام، همدلی، همراهی محقق نخواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------