آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

مجلس توجه داشته باشد که وزیران باید با رئیس جمهور هماهنگ باشند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , مجلس

 

 روزنامه آرمان نوشت: عموما روسای جمهور، پیش از انتخاب وزرا با کمیسون‌های مربوطه، فراکسیون‌ها و گروه‌های مرجع مجلس رایزنی‌های انجام می‌دادند. دلیل این رایزنی‌ها این است که گزینه‌های مد نظر رئیس جمهور با عدم رأی اعتماد مواجه نشوند و یاحتی در صورت رأی اعتماد، با مجلس به مشکل نخورند.

 

 این مشورت‌های پیش از انتخاب کابینه، به صورت عرفی مطرح ‌است که در همه دنیا انجام می‌شود و در ایران هم سابقه دارد. نکته مهم این است که این موضوع بدان معنا نیست که رئیس جمهور افراد مد نظر مجلس را انتخاب کند چراکه رئیس قوه مجریه رئیس جمهور است و وزرا باید مد نظر او باشند. درصورتی که وزرا به رئیس جمهور تحمیل شوند، گونه‌ای سلب مسئولیت از رئیس جمهور رخ داده و این موضوع خلاف مصلحت عمومی کشور و قانون اساسی است. اگر از سوی رئیس مجلس یا هریک از فراکسیون‌ها وکمیسیون‌ها فردی به رئیس جمهور تحمیل شود، بعد از مدتی عملکرد وزیر هر چه که باشد رئیس جمهور نمی‌تواند در مقابل عملکرد وزیر پاسخگو باشد.

 

نمایندگان محترم مجلس در هر صورت نباید فراموش کنند عملکرد وزرا هر چه باشد، رئیس جمهور مسئول است و در صورتی که وزرا با رئیس جمهور هماهنگ نباشند، انرژی دولت به جای اینکه صرف مشکلات مردم شود، صرف برطرف کردن تعارض میان اعضای کابینه می‌شود، در چنین شرایطی دولت نمی‌تواند موفق باشد و در نهایت کشور و مردم متحمل زیان‌های گسترده‌ای خواهند شد. رئیس‌جمهور، باید هرکس را که شایسته وزارتخانه‌ای می‌داند به مجلس معرفی کند. بهتر است مجلس با نهایت تعامل وارد این عرصه شود تا همه افراد مد نظر رئیس‌جمهور در کابینه حضور داشته باشند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------