آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

احمدی‌نژاد در «میدان 72» یا «هیات علمداران»؟



اخبار,اخبار سیاسی,دیدار احمدی نژاد با هیات علمداران


 اخبار سیاسی - 2مراسم همزمان یاران دونیمه‌شده
احمدی‌نژاد در «میدان 72» یا «هیات علمداران»؟

 یاران دونیمه شده‌اند و مراسم نیمه‌شعبان را در دو محل متفاوت اما در یک روز و یک ساعت برگزار می‌کنند، حالا این مدعو است که باید تصمیم بگیرد در کدام مراسم شرکت کند. آنها که به «مشایی» نزدیک‌ترند در میدان 72نارمک، مراسم نیمه‌شعبان را پنجشنبه برگزار می‌کنند و آنها که از «مشایی» دورترند در هیات علمداران حسینیه قائم‌آل‌محمد در خیابان ولیعصر بالاتر از مهدیه تهران گردهم آمده‌اند. میهمان مراسم اما یکی‌ است. «محمود احمدی‌نژاد» رییس دولت سابق.

اخبار منتشرشده در سایت‌های نزدیک به «احمدی‌نژاد» هم حاکی از این است که هیچ‌کدام حاضر به کوتاه‌آمدن؛ لغو یا جابه‌جایی تاریخ برنامه‌ خود نشده‌اند. سایت میدان72 نوشته است: «هر چند که در این بین تلاش‌هایی برای برگزاری برنامه واحد صورت گرفت اما با توجه به برگزاری سالانه هیات محلی میدان ۷۲ و همچنین برنامه‌ریزی‌های هیات علمداران متاسفانه عملا لغو یکی از برنامه‌ها صورت نپذیرفت.»

 

سایت دولت بهار پیش‌تر اعلام کرده‌‌ بود: «دوستداران دکتر احمدی‌نژاد روز پنجشنبه ۲۲خرداد، از ساعت 17:30 تا 19:30 در این جشن شرکت خواهند کرد و دکتر «احمدی‌نژاد» نیز از ساعت ۱۸ در میدان ۷۲ نارمک حضور پیدا خواهد کرد.» از آن ‌سو اما ایسنا گزارش داده ‌است که ششمین اجتماع علمداران بعد از گذشت پنج اجتماع با حضور و سخنرانی محمود «احمدی‌نژاد» رییس‌جمهور سابق از ساعت18 تا 20 مصادف با شب میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) در خیابان ولیعصر؛ بالاتر از مهدیه تهران، خیابان بشیری، برگزار می‌شود.»

 

البته این نخستین‌بار نیست که «احمدی‌نژاد» در جمع علمداران «حسینیه قائم‌آل‌محمد» حضور پیدا می‌کند. او که سال گذشته کمتر در مجامع عمومی حضور می‌یافت، 18اسفند ماه گذشته به همین حسینیه رفت و هم‌پای مداحی «مهدی ارضی» نشست و هم سخنرانی سخنگوی سابقش. اتفاقی که قرار است دوباره تکرار شود. آنطور که اعلام شده هم «مهدی ارضی» مداحی می‌کند وهم «غلامحسین الهام» سخنرانی.


اگر خبر دوری «احمدی‌نژاد» از «مشایی» و کوچ او از دفتر ولنجک به دانشگاه ایرانیان درست باشد «احمدی‌نژاد» باید از مراسم میدان72 با وجود اینکه به محل زندگی‌اش نزدیک‌تر است چشم بپوشد و دومی را که جنبه رسمی آن بیشتر است و پیش‌تر هم در جمعشان حضور یافته ‌بود، انتخاب کند. اما اگر این دوری تاکتیکی یا حتی غیرواقعی باشد «احمدی‌نژاد» احتمالا میهمان همان محله خود می‌شود. با این حال سایت میدان ۷۲ دیروز در گزارشی مدعی شد که «احمدی‌نژاد» در هر دو مراسم شرکت می‌کند.

 

در گزارش این سایت آمده‌ است: «چند روزی بود که ابهامات فراوانی درخصوص نحوه برگزاری برنامه نیمه شعبان از سوی محمود احمدی‌نژاد و حامیان وی مطرح بود، در این میان فاصله نسبتا طولانی محل برگزاری دو برنامه در کنار لحاظ ترافیک تهران در شب نیمه‌شعبان باعث سردرگمی حامیان رییس‌جمهور سابق شده بود.» آنطور که این سایت نوشته «احمدی‌نژاد» تنها چند دقیقه در میدان محله خود حاضر می‌شود و سپس راهی ولیعصر می‌شود.


تاکتیک القای محبوبیت
«احمدی‌نژاد» برخلاف سال 92 که با تحویل پاستور به «روحانی» کلا از دیده نهان شد، سال 93 را متفاوت شروع کرد. فروردین‌ماه دوبار به خوزستان سفر کرد و از کاروان راهیان نور بازدید کرد و در یکی دو مراسم ختم دیده شد. آخرین بار هم به سفر مشهد رفت و در یک مسجد سخنرانی کرد. اگرچه این حضورش در عرصه عمومی برخلاف انتظار همگان به شکست سکوت یک‌ساله‌اش منجر نشد. «احمدی‌نژاد» برخلاف یک سال پایانی دولتش که مدام تهدید به افشاگری می‌کرد این روزها حتی تهدید هم نمی‌کند. او قصد پاسخگویی ندارد.

 

تا جایی که در مشهد هم گفت: «بنای صحبت ندارم، هدف، عرض ارادت بود و بیان چند جمله درباره امام‌راحل.» در شرایطی که بازی چندان به نفع رییس سابق دولت نیست، یاران دیروز ریزش کرده‌اند و حامیان پیشین، به جمع منتقدان پیوسته‌اند، انتقادها از عملکرد دولت قبلی اوج گرفته و هر روز خبری از یک ماجرا یا پرونده قضایی درباره نزدیکان «احمدی‌نژاد» رو می‌شود، شاید اعلام دو دعوت از «احمدی‌نژاد» در یک زمان؛ تاکتیکی است برای شکستن این فضا و القای تصویر محبوبیت او؛ آن هم در حالی که واقعیت خبر از چیز دیگری می‌دهد.

 

برخلاف تصور حامیان، «احمدی‌نژاد» حتی پایگاه مردمی چندانی هم ندارد. آن‌طور که خبرنگار «شرق» در مشهد گزارش داده‌ بود: «به جز چند خبرنگار و عکاس و چند نفر که به‌نظر می‌رسد از عوامل برگزار‌کننده مراسم سخنرانی او هستند، چیزی و کسی اطراف او دیده نمی‌شود. دور او خالی‌تر از همیشه است... شمار اندک حاضران و فضای سرد استقبال از رییس‌دولت سابق، توجه هر ناظری را جلب می‌کرد.» در آن سفر از یاران گذشته تنها «الهام» و «کلهر» که ساکن مشهد است در تصاویر مخابره‌شده، دیده شدند.

 

همه اینها درحالی است که در یک هفته گذشته هم دو فعال اصولگرا به صراحت از تمام‌شدن تاریخ مصرف سیاسی «احمدی‌نژاد» سخن گفته‌اند: «حمیدرضا ترقی» عضو شورای مرکزی موتلفه و «پژمان‌فر» نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری. عضو جبهه پایداری درباره عدم استقبال از «احمدی‌نژاد» در سفر او به مشهد به هفته‌نامه مثلث گفته‌ بود: «او جایگاهی ندارد که به دلیل سفر او کسی حضور پیدا کند چون ضرورت و تعلق خاطری الان به آقای احمدی‌نژاد وجود ندارد.

 

احمدی‌نژاد تمام شد و رفت.» «ترقی» هم به سایت «پیام نو» گفته‌ بود: «آقای احمدی‌نژاد هشت سال در قدرت بود و الان دوره او تمام شده است. امروز دیگر احمدی‌نژاد چیز قابل طرحی برای گفتمان‌سازی در جریان اصولگرایی و حتی خارج از آن یا دستاویزی برای جلب نظر جامعه ندارد، بنابراین طبیعی است که سرمایه‌گذاری در جهت مطرح‌کردن مجدد آقای احمدی‌نژاد یک سرمایه‌گذاری بدون فایده خواهد بود.»
 اخبار سیاسی - شرق
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------