قاسمی: عربستان را به تغییر سیاست در قبال ایران تشویق می‌کنیم/ هیات انگلیسی با خانواده زاغری دیدار کرد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,قاسمی

سخنگوی وزارت خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره سیاست مسالمت‌جویانه در عرصه بین‌المللی را دنبال کرده و با توجه به منویات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص تعامل گسترده با دنیا، وزارت خارجه از این بیانات بهره خواهد برد.

 هیات انگلیسی با خانواده زاغری دیدار کرد 

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی در نشست سخنگویی این هفته در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در اخبار منتشر شده است که بین مقامات ایرانی و مقامات انگلیسی در ارتباط با موضوع نازنین زاغری بحث و گفت‌وگوهایی شده است گفت: هیات انگلیسی که برای شرکت در مراسم تحلیف به تهران سفر کرده بود با خانواده زاغری دیداری داشتند. خانم زاغری ایرانی هستند و همسرشان انگلیسی و این دیدار بین این هیات و خانواده خانم زاغری انجام شد.

 

وی در همین چارچوب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است بین ایران و انگلیس تبادل زندانی صورت بگیرد، گفت: هیچ بحثی در این مورد وجود ندارد.

 

روادید و مجوز پرواز برای سفر تیم دیپلماتیک عربستان به ایران صادر شده است

 

قاسمی همچنین در ارتباط با اظهار نظرهای اخیر مقامات عربستانی مبنی بر اینکه ایران در صدور روادید جهت سفر هیات عربستانی به ایران در راستای بازدید از ساختمان‌های این کشور در ایران کارشکنی‌هایی را انجام داده است، با رد این موضوع گفت: از حدود چند هفته قبل ویزای طرف عربستانی برای سفر به ایران صادر شده است و قرار بود که این هیات با یک هواپیمای اختصاصی به ایران سفر کند. در مدت کوتاهی با تلاش وزارت خارجه و هماهنگی‌هایی که صورت گرفت مجوز پرواز برای این هیات صادر شد ولی به علت برخی از مشکلات بروکراتیک و همچنین نبود کانال‌های مستقیم دیپلماتیک اطلاع این موضوع به عربستان با تاخیر مواجه شد ولی همانطور که گفتم در حال حاضر هیات عربستانی هر موقع که بخواهد می‌تواند این سفر را انجام دهد.

 

این دیپلمات کشورمان ادامه داد: در شرف دریافت ویزا برای سفر هیات ایرانی به عربستان جهت بازدید از اماکن دیپلماتیک کشورمان در عربستان هستیم و فکر می کنیم طی روزهای آینده ویزا برای هیات ایرانی را نیز دریافت کنیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: ممانعتی برای ورود هیات عربستانی به ایران وجود ندارد و فکر می کنیم نیت خاصی وجود دارد که در فضا سازی رسانه‌ای اعلام شود که ایران در این ارتباط کارشکنی می کند و مخالف این موضوع بوده است. در حالی که ما این موضوع را تکذیب می‌کنیم و همانطور که گفتم ویزا و مجوز پرواز برای این هیات صادر شده است و آنها هر موقع که تصمیم بگیرند می‌توانند به ایران سفر کنند.

 

سخنگوی وزارت خارجه صبح روز دوشنبه در نشست خود با خبرنگاران با بیان این‌که در جریان سفر هیات‌های خارجی به تهران به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور تا کنون بین این هیات‌ها و مقامات ایرانی حدود ۱۳۵ الی ۱۴۰ ملاقات صورت گرفته است تصریح کرد: این ملاقات‌ها امروز و فردا نیز ادامه پیدا می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، قاسمی تصریح کرد: در ملاقات‌های انجام شده بین این هیات‌ها و مقامات ایرانی در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و گفت‌وگو شده است.

 

وی همچنین در مورد برخی از سخنان مبنی بر این‌که این دیدارها تشریفاتی بوده است واکنش نشان داد و گفت: این دیدارها تشریفاتی نیست و همان‌طور که اشاره کردم در جریان این دیدارها در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی شده است.

 

دیوار بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا بلندتر شده است

 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات مقامات آمریکایی درباره فعالیت‌های موشکی ایران و بی‌اعتمادی بین تهران و واشنگتن تصریح کرد: بی‌اعتمادی بین ما و آمریکا وجود داشته و بحث جدیدی نیست.

 

قاسمی افزود: این بی‌اعتمادی ادامه دارد و اتفاقات اخیر دیوار بی‌اعتمادی بین دو کشور را بلندتر کرده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه همچنین با تاکید بر این‌که بحث فعالیت‌های موشکی ایران جنبه دفاعی و بازدارندگی دارد خاطرنشان کرد: فعالیت‌های موشکی ایران بحث داخلی ما است و این فعالیت‌ها هیچ مغایرتی با قطعنامه‌های شورای امنیت ندارد و ادعاهایی که آمریکایی‌ها در این ارتباط انجام می‌دهند بی‌ربط است.

 

قاسمی در مورد صحبت‌های مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور مبنی بر این‌که تعامل گسترده با جهان باید یکی از اولویت‌های مهم دولت باشد، ادامه داد: صحبت‌های مقام معظم رهبری در حوزه تعامل با جهان بحث مهمی است. ایران همواره سعی کرده که از سیاست مسالمت‌آمیز و مسالمت‌جویانه در عرصه جهانی پیروی کند. تاکید ایشان در این دوره در ارتباط با این موضوع بحث مهمی است که باید روی آن کار شود و قطعا در برنامه‌های کشور منظور خواهد شد و حتما از منویات ایشان بهره‌مندی‌های لازم به عمل خواهد آمد.

 

قرار نیست شخصیت‌ها و مقامات عراقی در سفرها و گفت‌وگوهایی که با دیگران دارند،‌ از ما اجازه بگیرند

 

در این نشست مطبوعاتی خبرنگاری خطاب به سخنگوی وزارت خارجه گفت: اخیرا آقای مقتدی صدر به عربستان سفر کردند و در آنجا دیدارهایی را با مقامات عربستان انجام دادند. در حال حاضر بحث‌هایی نیز در مورد سفر آقای عمار حکیم به عربستان مطرح است. با توجه به نوع رابطه ایران با جریان تشیع در عراق آیا ایران از این سفرها آگاه بوده است؟ موضع ایران در ارتباط با این سفرها و مباحث مطرح شده در آن چیست؟ که سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ خاطر نشان کرد: روابط ایران و عراق روابط حسنه‌ای است. دو کشور به دلایل تاریخی ومذهبی همواره ارتباطات گسترده‌ای در سطوح مختلف با یکدیگر داشته و خواهند داشت.

 

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: عراق کشور مستقلی است و قرار نیست که شخصیت‌ها و مقامات عراقی در سفرهای خود به خارج از عراق و گفت‌وگوهایی که با دیگران دارند،‌ از ما اجازه بگیرند یا به ما گزارشی بدهند. چنین بحثی مطرح نیست و ما در مسائل داخلی عراق دخالت نمی‌کنیم.

 

بهرام قاسمی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد نشست استانبول که چند روز پیش از سوی سازمان همکاری اسلامی با محوریت تحولات مسجد الاقصی برگزار شده بود، گفت: آقای ظریف در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی شرکت کردند. جلسه خوبی بود و فرصت مناسبی به وجود آمد که ایشان با تعدادی از وزرای خارجه کشورهای اسلامی گفت‌وگو کنند.

 

وی افزود: این سفر، سفر کوتاهی بود و نیاز بود که در این برهه سازمان همکاری اسلامی با توجه به وظایف ذاتی خود در ارتباط با موضوع فلسطین تشکیل جلسه دهد و این موضوع را مورد توجه قرار دهد. نیاز بود که بار دیگر کشورهای اسلامی حمایت‌های خود را از مقاومت و آرمان‌های ملت فلسطین بیان کنند و این نشست در همین راستا برگزار شد.

 

نابودی برجام به دست ایران خوابی است که تعبیر نمی‌شود

 

این دیپلمات کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها در تلاش هستند که با هزینه ایران برجام را نابود کنند، تصریح کرد: این خوابی است که تعبیر نمی‌شود.

 

قاسمی ادامه داد: تلاش دولت آمریکا این است که با هزینه ایران و با دست ایران برجام را تخریب و نقض کند. ایران نیز بارها اعلام کرده که ما پیش قدم در نقض برجام نخواهیم بود و در برابر بدعهدی‌ها آنها با هوشیاری تمام عمل خواهیم کرد و اقدامات مقتضی را در این ارتباط انجام خواهیم داد.

 

وی همچنین به تشکیل جلسه هیات عالی نظارت بر برجام در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در آن جلسه نیز تصمیمات مناسبی اتخاذ شد.

 

قاسمی با بیان اینکه ما برای حفظ برجام تلاش می‌کنیم و در نقض آن پیش قدم نمی‌شویم ادامه داد: در این چارچوب در تماس دائم با کشورهای ذی نفوذ این توافق هستیم. خانم موگرینی در اوایل هفته جاری در تهران بودند و این فرصت خوبی بود که مذاکراتی بین ایشان و مقامات ایرانی در این ارتباط انجام شود.

 

این مقام مسئول در وزارت خارجه تاکید کرد: راه ما دیپلماسی، مذاکره و رایزنی است و تلاش ‌های خود را در این چارچوب ادامه می‌دهیم.

 

خبرنگاری در همین چارچوب از سخنگوی وزارت خارجه پرسید که مصادیق فاحش نقض برجام از نظر هیات عالی نظارت بر اجرای برجام چیست؟ که وی در پاسخ گفت: این مصادیق را هیات نظارت بر اجرای برجام مشخص می‌کند. این موضوع یک بحث فنی است و فکر می‌کنیم در زمان خودش این هیات می‌تواند در این خصوص اظهار نظر کند.

 

بحث تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در جریان است

 

قاسمی در پاسخ به این سوال که آیا در جریان سفر خانم موگرینی به تهران در مورد تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران بحث و گفت‌وگویی شد، خاطر نشان کرد: بحث تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در جریان است. این موضوع مراحل خود را طی می کند و هرگاه به نتیجه برسد،‌ آمادگی‌های لازم برقرار شود و مجوز آن صادر شود حتما اطلاع رسانی می‌کنیم و همانطور که گفتم این موضوع در دستور کار است.

 

عربستان را برای تغییر سیاستش در قبال ایران تشویق می‌کنیم

 

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از تحلیلگران با اشاره به سفر حجاج ایرانی به عربستان و همچنین دیدار کوتاه آقای ظریف و عادل الجبیر در استانبول این گمانه زنی را مطرح می‌کنند که عربستان می‌خواهد سیاست خود را در مورد ایران تغییر دهد، اظهار کرد: این که عربستان بتواند سیاست خود را در مورد ایران تغییر دهد امر خوبی است و ما آنها را تشویق می‌کنیم که سیاست‌شان را در مورد ایران تغییر دهند و منش جدیدی داشته باشند.

 

وی ادامه داد: ولی آن چه که در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی صورت گرفت، یک امر طبیعی است و نشانه اتفاق خاص و بارزی نیست.

 

این مقام مسئول در وزارت خارجه تاکید کرد: ما امیدواریم عربستان رفتار گذشته خود را تصحیح کند و ما بارها گفته‌ایم علاقه‌مند به مفاهمه و رایزنی با کشورهای پیرامونی و همسایه خود هستیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه نشست خود با خبرنگاران که بیش از یک ساعت به طول انجامید در پاسخ به سوالی در ارتباط با اظهارنظر نماینده مقتدی صدر در عربستان مبنی بر این‌که ایران در عراق به دنبال منافع خود است، تصریح کرد: آقای مقتدی صدر می‌تواند دیدگاه‌ها و نظرات خود را داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: این سخنان را نباید جدی گرفت و شاید در بیان موضوع و ترجمه‌ای که صورت گرفته کم کاری‌هایی شده باشد و امیدواریم چنین صحبت‌هایی را نکرده باشند.

 

سیاست ایران در حوزه ورزش رویارو نشدن تیم‌های ایران با تیم‌های رژیم اشغالگر قدس بوده است

 

قاسمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با حاشیه‌های ایجاد شده در مورد حضور دو بازیکن ایرانی در مسابقه فوتبال در برابر یک تیم از رژیم صهیونیستی گفت: موضع ما نسبت به رژیم صهیونیستی مشخص است. این رژیم یک رژیم نامشروع است که ما آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و به طور عمده سیاست ایران در حوزه ورزش رویارو نشدن تیم‌های ایران با تیم‌های رژیم اشغالگر قدس بوده است.

 

وی ادامه داد: در خصوص اتفاقی که افتاده باید وزارت ورزش پاسخ‌گو باشد. البته آنها در روز نخست انتشار این اخبار موضع‌گیری‌هایی را داشتند.

 

این دیپلمات کشورمان ادامه داد: آن‌چه که مهم است این که باشگاه‌های ایران و سازمان ورزش در تبادل با باشگاه‌های خارجی به این موضوع توجه بیش‌تری کنند و در قراردادهایی که انعقاد می‌کنند موضوع بحث بازی با تیم‌های رژیم اشغالگر را مشخص کنند و در قراردادها به صورت شفاف و دقیق تکلیف این موضوع مشخص و روشن شود، البته من نمی‌دانم در قراردادهای این دو بازیکن این بحث مد نظر بوده یا نه.

 

قاسمی تصریح کرد: این بازیکنان بخشی از مردم هستند و نگاه‌شان در ارتباط با این موضوع شبیه مردم ایران است و همان‌طور که اشاره کردم مهم این است که در قراردادهایی که انعقاد می‌شود این موضوع به صورت شفاف و دقیق مشخص شود.

 

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با توافق اخیری که از سوی مصر در ارتباط با موضوع آتش بس در بخشی از سوریه صورت گرفته و این که آیا این توافقات خارج از روند آستانه می‌تواند تاثیر منفی در نشست‌های آستانه داشته باشد، گفت: من در مورد مصر صحبت نمی‌کنم ولی به طور کلی می‌گویم که آروزی ما آتش بس در سوریه است. ما از ایجاد امنیت و ثبات در سوریه استقبال می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه هدف نشست آستانه ایجاد ثبات در سوریه است، ادامه داد: ما در این روند فعال هستیم و می‌توانیم از همکاری و کمک‌های دیگر کشورها نیز در این راستا استفاده کنیم و از فعالیت‌های دیگر کشورها در این راستا استقبال می کنیم.

 

هفته جاری نشست کارشناسی آستانه در تهران برگزار می‌شود

 

قاسمی تاکید کرد: سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری نشست کارشناسی آستانه در تهران برگزار می‌شود و قرار است در هفته اول شهریور ماه نیز ششمین نشست روند آستانه در سطح عالی در پایتخت قزاقستان برگزار شود.

 

حاشیه‌های ایجاد شده در مورد سلفی تعدادی از نمایندگان با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سوال دیگری بود که در این نشست از سخنگوی وزارت خارجه پرسیده شد. در همین چارچوب خبرنگاری خطاب به سخنگوی وزارت خارجه گفت روز شنبه شاهد گرفتن سلفی تعدادی از نمایندگان با خانم موگرینی بودیم که از آن می‌توان به عنوان سلفی تحقیر نام برد. در این رویداد آقای قشقاوی خلاف عرف دیپلماتیک اقدام به گرفتن عکس از خانم موگرینی با این نمایندگان کرد. آیا به آقای قشقاوی در مورد این اقدام خلاف دیپلماتیک تذکری داده شده است یا خیر که بهرام قاسمی در واکنش گفت: آنچه که در صحن مجلس اتفاق افتاد، مربوط به مجلس است و با توجه به موضوع تفکیک قوا در کشور من نمی‌توانم وارد این مساله شوم و اظهار نظر کنم. در این ارتباط شما باید از سخنگویان مجلس سوال کنید.

 

این دیپلمات کشورمان افزود: من در آن جلسه حضور نداشتم و صحنه را ندیده‌ام . فقط تعدادی عکس در فضای مجازی در این ارتباط دیدم بنابراین اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم.

 

وی در مورد وجود برخی از مشکلات بانکی در روابط ایران و تعدادی از کشورها گفت: برخی از مشکلات بانکی وجود  دارد که علل آن بعضا فنی و سیاسی است و می‌توان علت‌های مختلفی را برای آن برشمرد. از جمله دلایل سیاسی آن فشارها و بد عهدی‌های آمریکایی‌ها و فضای روانی که در مورد ایران انجام  می‌شود. از دیگر سو در برخی از این بانک‌ها سهامدارانی از کشورهای خاص حضور دارند که علاقه‌مند نیستند که روابط بانکی ایران با این بانک‌های بزرگ تسریع شود  و مانع روان شدن این همکاری ها هستند.

 

باید با دیپلماسی فعال بانکی، اقتصادی و سیاسی مشکلات بانکی را برطرف کنیم

 

قاسمی اظهار کرد: در بخشی از روابط بانکی مشکلات کمتر است ولی در تعامل با بانک‌های بزرگ مشکلات وجود دارد و باید با دیپلماسی فعال بانکی و اقتصادی در کنار یک دیپلماسی فعال سیاسی تلاش کنیم مشکلات را برطرف کنیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در مورد برخی از انتقادها در ارتباط با سطح شرکت کنندگان هیات‌های خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور ادامه داد: من فکر می کنم با  توجه به اینکه مراسم تحلیف آقای روحانی بود، سطح شرکت کنندگان در مراسم سطح بسیار خوبی بود. معمولا در دور دومی که رئیس جمهور انتخاب می‌شود، تعداد شرکت کنندگان هیات‌های خارجی در مراسم تحلیف نسبت به دور اول کمتر است و ما در مراسم تحلیف روز شنبه مشاهده کردیم که بیش از ۱۰۵ هیات خارجی در این مراسم شرکت کرده اند که نسبت به دور اول افزایش داشته است.

 

وی گفت: البته همیشه بهانه برای انتقاد وجود دارد ولی باید توجه داشت که حضور پر تعداد هیات‌های خارجی در مراسم تحلیف آقای روحانی یک اقدام معنادار است و این هیات ها در سطح خوبی حضور پیدا کرده‌اند.

 

قاسمی همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با برجام گفت: ایران هرگز بازگشت مجدد به مذاکرات مربوط به برجام و مسائل هسته ای نخواهد داشت و روند گذشته را با جدیت ادامه می دهد.

 

این دیپلمات ارشد کشورمان در مورد همکاری‌های نظامی ایران و روسیه و توافق اخیری که بین دو کشور در این زمینه صورت گرفته است، گفت: ایران و روسیه در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی،‌ فرهنگی و نظامی با یکدیگر همکاری دارند. در گذشته با یکدیگر همکاری‌هایی در حوزه نظامی داشته‌اند و در آینده نیز همکاری‌های لازم را در این حوزه خواهند داشت.

 

کمترین بودجه نظامی را در منطقه داریم

 

قاسمی خاطر نشان کرد: ما کشوری هستیم که کمترین بودجه نظامی را در منطقه داریم و در صورت نیاز با دیگر کشورها در زمینه نظامی رایزنی، تبادل اطلاعات و همکاری‌هایی خواهیم داشت، ولی بیشتر در این زمینه متکی بر توانمندی‌های داخلی خودمان هستیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه همانطور که نمایندگان مجلس در جریان مراسم تحلیف آقای روحانی با خانم موگرینی سلفی گرفتند، آقای احمدی نژاد نیز در هنگام آزادی ملوان‌های انگلیسی با آنها عکس یادگاری گرفت،  نظر شما در مورد این عکس‌ها چیست که بهرام قاسمی در واکنش گفت: این‌ها مسائلی است که مربوط به حوزه داخلی کشور است. من در عکاسی و عکس گرفتن تبحر ندارم. عکس تا عکس داریم و همانطور که گفتم من در این زمینه تبحری ندارم که بخواهم اظهار نظر کنم.

 

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نیویورک تایمز اخیرا در مقاله ای نوشته که ایران در افغانستان به دنبال منافع خود است و تلاش دارد روند را در این کشور به نفع خود تغییر دهد، بیان کرد: روابط ما با افغانستان  روابط روشن و شفافی است. دو کشور از روابط خوبی برخوردارند. ایران و افغانستان دارای فرهنگ،‌ تاریخ و زبان مشترکی هستند و این علاقه بین مردم دو کشور برای گسترش همکاری‌ها وجود دارد.

 

قاسمی افزود: گاهی به دلیل طبیعت همسایگی و هم مرزی مسائلی بین دو کشور به وجود می‌آید که جدید نیست و ما سعی می‌کنیم که این مسائل را در گفت‌وگوها و رایزنی‌ها بین مقامات دو کشور حل کنیم.

 

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: استقرار ثبات و امنیت در افغانستان برای ما مهم است و ما براساس عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها،  با آنها رابطه داریم و در کنار آن اجازه نمی‌دهیم که دیگران نیز در امور داخلی ما دخالت کنند.

 

قاسمی تاکید کرد: ما هرگز در مسائل داخلی کشورها دخالت نمی‌کنیم و آنچه که وجود دارد در قالب همکاری‌ها و تفاهماتی است که بین دو کشور صورت گرفته است.

 

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گویی به تازگی برخی از بانک‌های چینی برای حساب‌های ایرانی مشکلاتی را به علت تحریم‌های جدید آمریکا به وجود آورده‌اند، تصریح کرد: در این خصوص اطلاعاتی را دریافت کرده‌ایم؛ از جمله در ارتباط با وضعیت دانشجویانی که در آنجا مشغول به تحصیل هستند در حال پیگیری این مشکل هستیم. احساس می‌کنیم که یک مشکل بانکی که مربوط به سیستم بانکی چین است که در یک دوران تحول قرار دارد.

 

وی ادامه داد: در حوزه‌های دیگر نیز در ماه های گذشته اشکالات فنی به وجود آمده بود که با گفت‌وگو حل شد. بحث اخیر نیز یک بحث جدید است که امیدواریم با رایزنی و گفت‌وگو حل شود.

 

قاسمی همچنین در پاسخ به این سوال که شما حدود دو هفته پیش اعلام کردید که صرفا نفس صدور ویزا برای هیات کنسولی ایران جهت سفر به عربستان مدنظر نیست و باید مکانیزم‌های لازم برای این تیم جهت انجام ماموریتش از سوی عربستان تدوین شود. حال با توجه به اینکه برای هیات کنسولی ویزا صادر شده است، آیا مکانیزم های لازم نیز برای فعالیت‌های این هیات کنسولی از سوی عربستان نیز تهیه شده است؟ اظهار کرد: چند روز پیش و البته با تاخیر ویزا برای این هیات کنسولی صادر شد و آنها در عربستان مستقر شدند.

 

وی ادامه داد: مباحثی در مورد مکانیزم کار آنها در عربستان وجود داشت ولی طبق گزارش هایی که سازمان حج و زیارت ارائه کرده روند کار در حال حاضر در عربستان بدون مشکل خاصی در جریان است. کارها به پیش می‌رود و امیدواریم همین چارچوب تا پایان این مراسم ادامه پیدا کند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان صحبت‌های خود در مورد عملکرد وزارت خارجه در حوزه اقتصادی با دفاع از عملکرد این وزارتخانه و سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور در این حوزه تصریح کرد: ان‌شاءالله در دولت دوازدهم، وزارت خارجه دیپلماسی فعال‌تری در حوزه اقتصادی خواهد داشت و در این زمینه چابک‌تر می‌شود.

 

قاسمی در ابتدای گفت‌وگوی خود با خبرنگاران فرا رسیدن روز خبرنگار را تبریک گفت و یاد شهدای خبرنگار را گرامی داشت.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------