آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رشیدی کوچی: آقای رئیسی، دولت شما یکبار با تقویت غیرمنطقی گشت ارشاد کشور را تا لبه پرتگاه پیش برد

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت که برای انتخابات اخیر مجلس ردصلاحیت شد، در توییتی نوشت: آقای رئیسی، دولت شما یکبار با تقویت غیرمنطقی و مخرب…

تشکیل کمیته حصر در فراکسیون امید



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,غلامرضا حیدری

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس با اشاره به روند حمایت اصلاح‌طلبان از حسن روحانی در دو دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، از جلسات حسن روحانی با سیدمحمد خاتمی و سایر چهره‌های اصلاح‌طلب برای رایزنی درباره کابینه دوازدهم خبر داد. 

 به  گزارش  ایسنا  ؛غلامرضا حیدری به تشریح عملکرد فراکسیون امید مجلس در بیش از یک سال گذشته، عملکرد اقتصادی دولت یازدهم و انتظارات از دولت دوازدهم و تشکیل کمیته حصر در فراکسیون امید پرداخت.

 

وی با اشاره به زمینه فعالیت سیاسی جریانات مختلف در ادوار متفاوت سیاسی، اظهار داشت: قبل از انقلاب فضای فعالیت‌های سیاسی فضای تخریبی بود و متاسفانه این شرایط در دوران پس از انقلاب هم ادامه پیدا کرد که خسارت‌های زیادی را برای کشور به دنبال دارد. من در آخرین نطقم در اردیبهشت سال ۷۱ در مجلس سوم گفتم که اگر تخریب چهره‌ها و شخصیت‌ها بدعت شود مثل شتری است که در خانه هر کسی می‌خوابد و اکنون به وضوح این را می‌بینیم.

 

اهم اظهارات حیدری به شرح زیر است:

 

* آقای روحانی درباره چینش کابینه دوازدهم با آقای خاتمی جلساتی داشته و ایشان و برخی دیگر از چهره‌های اصلاح‌طلب را طرف مشورت خود برای انتخاب کابینه دوازدهم قرار داده است.

 

*{درباره برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم}: در مورد وزارت ارتباطات شنیده‌هایی مطرح است که باید دید چقدر صحت دارد و ما امیدواریم این مواردی که درباره گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات گفته می‌شود صحت نداشته باشد.

 

*{با اشاره به برخی مخالت‌ها با رحمانی فضلی}: بیشتر مسائل آنها مربوط به استانداران و فرمانداران است که این انتقادها در جای خود قابل توجه است البته برخی انتقادات هم درباره خانم مینوخالقی به ایشان وارد بود که ایشان توضیحی داد و گفت که در حد خود تلاشش را کرده و مابقی از اختیارش خارج بوده است.

 

*ظریف، زنگنه، قاضی‌زاده هاشمی و حجتی امکان رای‌آوری بالایی در مجلس دارند.ممکن است نسبت به عملکرد برخی وزرا مخالفت وجود داشته باشد اما در آخر رای موافق داده شود. به هر حال لازم است که انتقادها و ضعف‌ها گفته شود. این مخالفت با عناد و لجاجت فرق می‌کند.

 

* انتقادهایی به عملکرد ربیعی در وزارت کار نیز وجود دارد، در فراکسیون امید نظرسنجی‌هایی درباره وزرای فعلی صورت گرفته که برخی ارزیابی خوبی داشتند و برخی دیگر در صورت معرفی مجدد امکان رای‌آوری کمتری خواهند داشت.

 

*انتخابات با احزاب عجین است و احزاب وقتی به میدان رقابت می‌آیند هر حزبی درون خود غربالگری انجام می‌دهد و مردم با حزب شعار و برنامه‌های آن طرف هستند. در نهایت این احزاب هستند که باید به مردم پاسخگو باشند اما در کشور ما احزاب خیلی در انتخابات میدان‌دار نیستند. در دو دوره انتخابات گذشته آقای خاتمی بسیار نقش تعیین‌کننده‌ای داشت، هم در سازماندهی نیروها و هم پیام ایشان به جامعه‌ای که مورد اقبال قرار گرفت. خود بزرگان اصولگرا هم به نقش تعیین‌کننده آقای خاتمی اذعان داشتند.

 

*عدد ۱۶۰ نفری که به عنوان لیست امید وارد مجلس شدند واقعی نبود

 

* یکی از مهم‌ترین تغییرات، آرامش کلی است که بر مجلس حاکم شده و این آرامش از تریبون علنی مجلس به جامعه منتقل می‌شود. رویکرد کلی مجلس دهم تعامل مثبت با دنیاست. همچنین مجلس دهم به وضوح نشان داد که رویکردهای اصلاح‌طلبانه دارد و مجموع مجلس معتدل‌تر شده، ادبیات گفتاری آن تغییر کرده و حتی کسانی که در لیست امید بودند و بعد فراکسیون مستقلین را تشکیل دادند در ایجاد چنین فضایی نقش مثبتی دارند.

 

* فراکسیون امید پیگیری‌های غیررسانه‌ای در این زمینه داشته اما با توجه به انتقادات برخی اعضا نسبت به کندی روند کار قرار شد این فعالیت‌ها به شکل رسانه‌ای‌تر دنبال شود. من به شخصه از آقای دکتر عارف انتظارم این بود که برای پیگیری جدی مطالبه رفع حصر محور قرار بگیرد و گلایه‌ام را به ایشان هم منتقل کردم.

 

*کمیته‌ای برای پیگیری مطالبه رفع حصر در فراکسیون امید تشکیل شد. همین صحبت‌ها منجر به این شد که کارگروه خاصی برای پیگیری مطالبه رفع حصر به دستور دکتر عارف و با محوریت ایشان تشکیل شود که امیدواریم اقدامات صورت گرفته در این کارگروه به نتیجه برسد؛ به ویژه اینکه محصورین در شرایط جسمانی خوبی قرار ندارند. من در صحن علنی هم مطرح کردم که اگر خدای ناکرده اتفاقی مشابه آنچه برای آیت‌الله هاشمی پیش آمد برای این افراد هم پیش بیاید در شان نظام نیست و به نظرم الان بزرگان اصولگرا باید بیش از اصلاح طلبان به دنبال این موضوع باشند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------