آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

ابتکار: اتفاقات‌ خوب در رسانه‌ ملی منعکس نمی‌شود



اخبار ,اخبار سیاسی,سازمان حفاظت محیط زیست


 اخبار اجتماعی - ابتکار: اتفاقات‌ خوب در رسانه‌ ملی منعکس نمی‌شود

عده ای از همه امکانات خود که کم هم نیست به طور غیرقانونی استفاده می کنند تا مقابل دولت سنگ اندازی و مسیر برای کار و فعالیت دشوار شود.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: عده ای دلواپسند که اگر تحریم ها برداشته شود هم منافعی از دست می دهند و هم مسیرهایی که به نفع خودشان دور می زدند، از دست می رود.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار شنبه شب در همایش اصلاح طلبان بوشهری به مناسبت سالروز 24 خرداد افزود: با بهبود فضای کسب و کار در کشور منافع مردم تامین می شود اما عده ای نمی خواهند این اتفاق بیفتد.

وی گفت: عده ای از همه امکانات خود که کم هم نیست به طور غیرقانونی استفاده می کنند تا مقابل دولت سنگ اندازی و مسیر برای کار و فعالیت دشوار شود.

وی با بیان اینکه هدف آنها چیزی جز ناامید کردن مردم نیست، ادامه داد: این افراد مسایلی را مطرح می کنند تا دستاوردهای دولت به شکست در ذهن مردم تبدیل و پیشرفت ها به عقب ماندگی تعبیر شود.

معاون رییس جمهوری اضافه کرد: هر اتفاق خوبی که در کشور رخ می دهد نه تنها در رسانه ملی منکعس نمی شود بلکه در بخش های خبری به شکلی مطرح می شود که اذهان مردم به سمت مسائل حاشیه ای رهنمون شود.

ابتکار گفت: پیشرفت هایی که باید سبب افتخار ملی همه جناح ها و گروه ها در کشور شود، تبدیل به موضوعی می شود که برای همه سوال ایجاد می کند در حالی که این دستاوردها در سطح بین المللی حاصل شده و مورد حمایت همه ارکان نظام و رهبر معظم انقلاب است.

معاون رییس جمهوری افزود: با وجود آنکه در عرصه اجتماعی و سایر تحولات، فضای لازم برای حضور جوانان و دانشجویان فراهم می شود اما به گونه ای این رویکرد دولت مطرح می شود که گویا قرار است محدودیت ها افزایش یابد.

وی ادامه داد: با همه موانعی که فراروی دولت بوده اما در یکسال اخیر شاهد تغییر رویکردها، نگرش ها و روش های دولت هستیم به طوری که تغییر فضای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور با همه مشکلات قابل مشاهده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه رییس جمهوری بر وعده های خود با ملت پایبند است، افزود: برگزاری آیین های نکوداشت 24 خرداد حاکی از شور و شوق مردم برای پیشبرد اصلاحات و بهبود شرایط عمومی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در کشور است.

ابتکار خاطرنشان کرد: با وجود آنکه بارها گفته اند اصلاحات و اعتلال مرده است و سعی کردند افراطی گری را بر فضای جامعه حاکم کنند اما حضور فعال مردم در عرصه های مختلف نشان می دهد ملت ایران پای آرمان های اصیل انقلاب ایستاده اند و تا آخر خط خواهند بود.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه رویکرد اقتصادی دولت آرامشی را در اقتصاد کشور بوجود آورده و روند تورم مهار شده است، افزود: تلاش دولت ایجاد اشتغال و رفاه مردم به دور از آمارهای ساختگی و خلاف واقع است که در دولت گذشته مرسوم بود.

وی ادامه داد: هم اینک فضای اجتماعی شاهد حمایت دولت از خبرنگاران، فعالان جامعه مدنی و فضای نقد است به طوری که رییس جمهوری به صراحت از انتقادکنندگان خود استقبال می کند تا نقد کنند هرچند منتقدان بسیار فراتر از چارچوب های قانون برای تهمت، ابهام آفرینی و ایجاد ناامیدی عمل می کنند اما دولت همچنان سعی کرده فضا را باز نگه دارد تا همه صداها شنیده شود.

ابتکار افزود: امروز نقشه راه آینده جریان اعتدال که برآمده از ائتلاف سیاسی بین جریانات اعتلال خواه اصلاح طلب و اصولگرایان میانه رو و ائتلاف اساسی بین هفکران سید محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی شکل گرفت، سبب نقطه امید در سپهر سیاسی کشور شده است.

ابتکار افزود: امروز هر حرکتی باید مبتنی بر همدلی، همگرایی و همراهی برای ایجاد امید جهت تبیین خط مشی ها و اصول حاکم بر مناسبات دولت باشد.

معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در دولت گذشته، فرصت ها و امکاناتی برای پیشرفت و تحول کشور داشتیم که از دست دادیم؛ این موارد به ما یادآوری می کند که امروز از تجربه پیشینیان عبرت بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: باید در شرایط کنونی، کشور به سمت تحول، اصلاح، اعتلال و فراخواستن همه سلایق فکری سیاسی، قومی و دینی پیش برود تا کشور از این مخاطرات دور شود؛ ضمن آنکه همه در کنار هم از خطر افراط گری، امنیتی شدن دوباره کشور، خشونت و تک صدایی و مسایلی که در گذشته تجربه کردیم فاصله بگیریم.

معاون رییس جمهوری گفت: نباید اجازه داد بدخواهان از اختلافات سوءاستفاده کنند و ناامیدی و یاس را در جامعه دامن بزنند زیرا با تحقق آن، مشکلات زیادی برای کشور ایجاد می شود که در آن صورت هیچکدام از جناح های سیاسی نمی توانند شرایط کشور را سروسامان دهند.

ابتکار افزود: باید آماده باشیم برای مقاطع بعدی و انتخابات آینده از نظر سیاسی فعالانه حضور داشته باشیم و فضای پرنشاطی را در کشور ایجاد کنیم تا نمایندگان واقعی مردم به دور از روش های برخورد حذفی و سلیقه ای، افرادی شجاع، فهیم، توانمند و کارشناس باشند و بتوانند مجلس شورای اسلامی را به دست گیرند.

ابتکار افزود: با تحقق این مهم، کشور از هر جهت مقاوم، با امید و نشاط پیش خواهد رفت و دستاوردهایی که به آن نیاز دارد در شان ملت ایران فراهم خواهد شد.
 اخبار سیاسی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------