آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

تردید جمهوری‌خواهان درباره کفایت ترامپ برای ریاست جمهوری



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, ترامپ

خبرگزاری آسوشیتدپرس در مصاحبه‌هایی با بیش از ۲۰ مقام و سیاستمداران برجسته حزب جمهوری‌خواه آمریکا گزارش کرده که تعداد زیادی از این جمهوری‌خواهان نسبت به رفتار و کفایت دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری دچار تردید شده‌اند. 

به گزارش ایسنا، در این مصاحبه‌ها چندین سیاستمدار بانفوذ دیگر جمهوری‌خواهان علاوه بر جمهوری‌خواهانی که واکنش چند روز پیش ترامپ به خشونت‌های نژادپرستانه شارلوتزویل را محکوم کردند نگرانی‌های جدی نسبت به ریاست جمهوری ترامپ ابراز کردند.

 

۲۵ سیاستمدار،‌ مشاور، حامی و عضو حزب جمهوری‌خواه آمریکا در ۹ ایالت در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفته‌اند که نگران هستند ترامپ انضباط شخصی و قابلیت برای ریاست جمهوری موفق را نداشته باشد.

 

اریک کانتور، رهبر سابق اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا ازویرجینیا گفت: جمهوری‌خواهان در روزهای اخیر این پیام را داده‌اند که رفتار ترامپ در قبال اعتراضات شارلوتزویل فراتر از یک حواس پرتی بوده است.

 

چیپ لیک، یک عضو حزب جمهوری‌خواه در ایالت جورجیا که در انتخابات به ترامپ رای نداد دورنمای کنار رفتن ترامپ از ریاست جمهوری پیش از پایان دوره‌اش را مطرح و تاکید کرد: این غیرممکن است که در وضعیت فعلی ریاست جمهوری ترامپ یک دوره چهار ساله را تاب بیاورد.

 

واکنش ترامپ به خشونت‌های شارلوتزویل ریاست جمهوری او را به لرزه درآورده و پس از آن رهبران تجاری و رهبران نظامی تلاش داشتند که از ترامپ فاصله بگیرند حتی بعضی اعضای تیم خود ترامپ هم از واکنش وی به این خشونت‌ها ناخرسند شده‌اند.

 

برخی از جمهوری‌خواهانی که مصاحبه کردند اظهار امیدواری کردند که تغییرات اخیر در مشاوران کاخ سفید به ترامپ کمک کند که کنترل دستور کار جمهوری‌خواهان را به دست بگیرد.

 

سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا و یک هم‌پیمان سیاست خارجی دولت ترامپ شدیدترین انتقاد را از وی به عمل آورده و اعلام کرد: ترامپ هنوز نتوانسته ثبات و یا حتی میزانی از کفایت لازم برای مدیریت بحران‌ها را از خود نشان دهد.

 

جمهوری‌خواهان مصاحبه کرده نیز نظراتی مشابه با کورکر داشتند اما تعدادی از آنها هم بدون ملاحظه از ترامپ دفاع کردند.

 

هنری مک‌مستر، فرماندار کارولینای جنوبی و از حامیان اولیه ترامپ گفت: با افتخار کنار ترامپ می‌ایستد و او به رغم حملات منفی چپ در حال موفق شدن است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------