آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

دیدار نمایندگان استان لرستان با رئیس‌جمهور



اخبار,اخبار سیاسی, سفر روحانی به لرستان


 اخبار سیاسی - دیدار نمایندگان استان لرستان با رئیس‌جمهور

رییس جمهور دستیابی به اهداف سند چشم انداز و توسعه همه جانبه ایران اسلامی را اولویت اصلی کشور دانست و بر تلاش و همکاری همه قوا بر اساس هدایت ها و ارشادات داهیانه رهبر معظم انقلاب تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، رییس جمهوری روز دوشنبه و در جمع نمایندگان استان لرستان با تاکید بر اولویت بندی نیازهای کشور گفت: ایران اسلامی برای توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیازمند حضور مردم در همه عرصه ها است و دولت وظیفه دارد شرایط و تسهیلات لازم را برای حضور ایرانیان داخل و خارج کشور فراهم آورد.

روحانی تصریح کرد: اگر قرار است کشور در مسیر توسعه و ثبات قرار گیرد لازمه اش عمل به سند چشم انداز بیست ساله کشور است که به گفته رهبر معظم انقلاب، بالاترین قانون بعد از قانون اساسی است.

رییس جمهور با بیان اینکه امروز نیمی از فرصت در اختیار برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز بدون دستیابی به پیشرفتی خاص سپری شده است ، اظهار کرد: دولت برای جبران عقب ماندگی ناامید نیست و اگر همه مسولان نظام دست در دست هم قرار دهند و به توسعه کشور به عنوان اولویت نخست بیاندیشند می توان در سال ۱۴۰۴ به اهداف سند چشم انداز رسید.

وی ادامه داد: امروز کشورهای بسیاری برای حضور و سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده اند و حتی پیش نویس های قراردادهای اقتصادی امضا شده است و اگر فشار تحریم های ناروا و ظالمانه از دوش مردم برداشته شود می توان امیدوار بود که شرایط برای کل کشور و بویژه لرستان تغییر کند.

روحانی ضرورت بهره گیری از تجربه برخی کشورهای همسایه در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و اداره کشور از طریق درآمدهای مالیاتی را یادآورشد و تصریح کرد: اگر مسیر تفکرمان را در نحوه اداره کشور عوض نکنیم به توسعه دست نخواهیم یافت و اهداف سند چشم انداز محقق نخواهد شد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه باید دغدغه همه مسولان توسعه مادی و معنوی کشور باشد، از طرح برخی مسایل جزیی در فضای سیاسی کشور که موجب هدر رفتن توان مسولان می شود انتقاد کرد و گفت: باید با اتحاد، همدلی و با حضور همه اقوام و اقلیت ها دست در دست یکدیگر قرار دهیم و از همه استعدادها و ظرفیت ها برای حرکت رو به جلو و شکوفایی کشور بهره بگیریم.

روحانی با ابراز خرسندی از نزدیکی قوای سه گانه کشور، گفت: امروز همه ما هدایت ها و ارشادات رهبر معظم انقلاب را با جان و دل قبول داریم و سرلوحه کار قرار داده ایم و این عامل مهمی برای پیوند و اتحاد همه مسولان نظام است.

رییس شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشریح اوضاع حساس منطقه، سیاست های برخی قدرت ها در حمایت از گروه های تروریستی نظیر داعش را نکوهش و خاطرنشان کرد : آنها نگران اتحاد دنیای اسلام بودند و می دانستند که اگر مسلمانان دست به دست هم بدهند می توانند منافعشان را در جهان بخطر بیاندازند.

روحانی افکار و رفتار تروریست هایی نظیر داعش را دارای فرسنگ ها فاصله با اسلام واقعی دانست و با اشاره به سیاست اختلاف افکنی قدرت ها در منطقه افزود : اگر آنها ابراز می کنند که از اختلاف ، وحشیگری و کشتار در منطقه متاسفند، صد در صد دروغ می گویند چرا که آنها می دانند این اتفاقات از یک سو موجب عقب افتادگی دنیای اسلام و از سوی دیگر موجب نیازمند شدن مسلمانان به آنها می شود.

رییس جمهور در ابتدای این دیدار از مردم استان لرستان به عنوان مردمانی انقلابی ، عاشق خاندان رسالت و تاثیر گذار در دوران دفاع مقدس یاد کرد و با اشاره به ویژگیهای مرجع عالیقدر آیت الله بروجردی ، گفت : ایشان علاوه بر مرجعیت تام و عام شیعیان جهان ، مبتکری بود که شیعه و سنی را به هم وصل کرد و تقریب مذاهب را پایه گذاری نمود.

روحانی بزرگترین امتیاز استان لرستان را ثبات ، امنیت و یکدست بودن مردم آن نامید و با اشاره به مطلوبیت های استان برای جذب سرمایه گذاری ، بر تلاش برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی به منظور توسعه و اشتغالزایی تاکید کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه سرمایه دولت انجام طرح های بزرگ محدود است ، از افزایش بهره وری و راه اندازی طرح های صنعتی نیمه فعال به عنوان اولویت دولت در لرستان خبر داد و اظهار داشت : دولت یازدهم در سفر به استان ها وعده هایی به مردم خواهد داد که در سه سال آینده محقق شود.

روحانی با اشاره به جلسات مکرر با وزرا و معاونان در خصوص طرح های اجرا شده در سفر به استانها به منظور پیگیری روند پیشرفت آنها ، از اختصاص صد در صد بودجه تعیین شده برای لرستان در سالجاری خبر داد

رییس جمهور با اشاره به سفر قریب الوقوع خود به استان لرستان برای عرض ارادت به مردم ، گفت قرار است در این سفر شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی درکنار پتروشیمی خرم آباد آغاز شود که این موضوع می تواند در اشتغال زایی برای استان و ایجاد ارزش افزوده نقش عمده ای داشته باشد.

پیش از سخنان رییس‌جمهوری، نمایندگان لرستان با اشاره به سفر قریب‌الوقوع دکتر روحانی و هیأت همراه به این استان، از نگاه و عزم جدی دولت برای انجام این سفر و حل مشکلات لرستان تشکر کردند.

نمایندگان استان لرستان با اشاره به مشکلات استان نظیر معضل بیکاری، نیمه تمام ماندن طرح‌های بزرگ عمرانی، نیاز به سرمایه‌گذاری و کمبود خدمات زیربنایی و رفاهی، مزیت‌های نسبی لرستان در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت را برشمردند، توجه ویژه دولت در این خصوص را موجب تقویت کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی ارزیابی کردند.

نمایندگان استان لرستان به طور جداگانه نیازهای حوزه انتخابیه خود را در راه‌اندازی واحدهای صنعتی، آبیاری مدرن زمین‌های زیرکشت، تأمین آب آشامیدنی، اتمام پروژه‌های سدسازی، راه‌آهن و ساخت جاده و احداث بیمارستان و مراکز خدماتی و درمانی، مطرح و تأکید کردند: اهتمام دولت به اصل ۴۸ قانون اساسی در توزیع عادلانه امکانات و منابع در کل کشور می‌تواند زمینه‌ساز توسعه متوازن در همه مناطق کشور و بویژه لرستان شود.

مجمع نمایندگان استان لرستان از تحرک جدی دولت و پیگیری مستمر معاونان رییس‌جمهوری برای ایجاد رونق و تحرک اقتصادی در لرستان و دور کردن این استان از شاخص‌های هشدار دهنده بیکاری، و رساندن به مولفه‌های توسعه یافتگی قدردانی کردند.

استاندار لرستان نیز از افزایش اشتیاق سرمایه‌گذاران برای حضور در لرستان و فعال شدن برخی طرح‌های متوقف مانده خبر داد و گفت: موج تازه‌ای از توسعه و سازندگی در لرستان آغاز شده و امیدوار هستیم به مطالبات مردم، در عرصه های مختلف پاسخ دهیم.
 اخبار سیاسی - ایسنا
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------