آخرین اخبار سیاسی

مهاجری,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید

آقای ذوالنور، نایب‌رییس مجلس و نماینده قم در اظهاراتی که پایه اصلی‌اش نقد به آقای قالیباف است، به نکته قابل اعتنایی اشاره دارد که هر چند…

آقای مصباح ؛ کمی با مردم مهربان باشیم...



اخبار,اخبار سیاسی,مصباح یزدی

 
 اخبار سیاسی -  آقای مصباح ؛ کمی با مردم مهربان باشیم...

آیت الله مصباح شعارها و سیاست هایی از دولت را مورد نقد قرار می دهند که با کسب بیش از 50 درصد از رای مردم در 24 خرداد 1392 مشروعیت اجرا یافته است. مگر روحانی امروز چیز جدیدی بر حرف ها و مواضع و شعارهای انتخاباتی خود افزوده است؟ اتفاقا یکی از انتقادات حامیان و مردمی که به روحانی رای داده اند در این است که رییس جمهور با سرعت بسیار آرامی در حال محقق کردن وعده های انتخاباتی خود است.

  آیت الله مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس موسسه آموزشی امام خمینی (ره) روز گذشته در سخنانی در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی که به مناسبت سالگرد شهدای مؤتلفه اسلامی صورت گرفت، بار دیگر دولت یازدهم را مورد انتقاد قرار داد و برخی مسئولان و سیاست های دولت یازدهم را به نشخوار سخنان و مواضع اصلاح طلبان در دوره اصلاحات متهم کرد.

 عضو مجلس خبرگان رهبری که درست یک سال پیش نامزد مورد حمایت او برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری حتی نتوانست در جمع 8 کاندیدای نهایی قرار گیرد و در نهایت نامزد مورد حمایت "توفیق اجباری"! ایشان موفق به کسب اندکی بیش از 4 میلیون رای از 50 میلیون واجد شرایط رای دادن در انتخابات شد، با زیر سوال بردن سیاست های دولت یازدهم و مواضع و شعارهای مسئولان دولت، دولت جدید را به انحراف و عقبگرد از مواضع و تفکر امام(ره) و داشتن افکار لیبرالی و غربگرایانه متهم کرد.

آیت الله مصباح گفت: "این‌که شخصی بگوید عده‌ای دین را نمی‌شناسند و متوهم هستند، در همین مسأله ریشه دارد. چون این عده، دین خود را با الهام از فرهنگ غربی تفسیر می‌کنند و شناخت آنها نسبت به دین، به گونه‌ای نیست که امام(ره) آن را معرفی کرد. بله، ما دینی را که آن‌ها می‌گویند، نمی‌شناسیم، ما دینی را می‌شناسیم که امام(ره) به ما یاد داده است و برای آن انقلاب شده و خون‌های زیادی به خاطر آن فدا شده است."

رییس موسسه آموزشی امام خمینی در ادامه افزود:" بسیاری از کسانی که در طول نهضت، منبرها رفته و سخنرانی‌ها کردند، قلم زده و مقاله‌ها نوشتند، زندان رفته و شکنجه‌ها شدند، عقب گرد کرده اند! حتی به یاد دارم اولین کسانی را که سعی می‌کردند در سخنرانی هایشان در مسجد اعظم قم یا تهران، حتی با استدلال به آیات قرآن، عنوان امام را برای امام خمینی(ره) ترویج کنند و امروز برخی از آنها برگشته‌اند؟ کسانی که برای جهاد و شهادت، سخنرانی‌های پرشور داشتند، امروز عقب گرد کرده‌اند. لذا یک گروه پویا و زنده باید به آسیب شناسی پرداخته و عواملی را که سبب شده تا وضع به اینجا برسد، شناسایی کند و راهکاری برای مقابله با این آسیب‌ها و قرار گرفتن در مسیر صحیح ارائه کند."

اظهارات آیت الله مصباح در نقد دولت یازدهم نخستین اظهارات از این دست نیست و ایشان در طی یک سال گذشته بارها سیاست هاو جهت گیری های دولت یازدهم را بر خلاف اسلام و عدول از ارزش های انقلاب و امام (ره) دانسته اند.

درباب سخنان و نقدهای آیت الله مصباح سخن بسیار است و پیشتر نیز در برخی قلم ها به آن اشاره شده است، اما بد نیست چند نکته من باب " جدال احسن" راجع به اظهارات اخیر ایشان ذکر گردد:

1- ایشان با تعریض به روحانی گفته است: بسیاری از کسانی که در طول نهضت، منبرها رفته و سخنرانی‌ها کردند، قلم زده و مقاله‌ها نوشتند، زندان رفته و شکنجه‌ها شدند، عقب گرد کرده اند! حتی به یاد دارم اولین کسانی را که سعی می‌کردند در سخنرانی هایشان در مسجد اعظم قم یا تهران، حتی با استدلال به آیات قرآن، عنوان امام را برای امام خمینی(ره) ترویج کنند و امروز برخی از آنها برگشته‌اند.کسانی که برای جهاد و شهادت، سخنرانی‌های پرشور داشتند، امروز عقب گرد کرده‌اند...."

چه خوب است آیت الله مصباح که به خوبی از روند انقلاب و شکنجه انقلابیون مطلع هستند، قدری درباره نقش خود در انقلاب در دوران پیش از انقلاب سخن بگویند.

البته نمی خواهیم بگوییم هر کس در جریان مبارزات انقلابی صاحب نقش برجسته نبوده حق اظهار نظر یا دلسوزی برای انقلاب را ندارد:
اما سوالی که مطرح است این است که : چرا آیت الله مصباح و جریانی که ایشان نقش پدر معنوی آن را دارد، به طور مشخص با افراد و علما و شخصیت هایی زاویه دارند که اتفاقا جزء نزدیک ترین یاران امام بوده اند و از دوران پیش از انقلاب تا دوران پس از آن و در دوران حیات 10 ساله امام پس از انقلاب همواره در کنار امام بوده اند و هیچ جدایی بین امام و ایشان نبوده است؟

چگونه است که امام این همه افراد ضد انقلاب و منحرف دور و بر خود داشته و خود از وجود آنها خبر نداشته است؟
وقتی می گوییم یاران امام مشخصا شخصیت ها و مقامات و علمایی را در نظر داریم که در دهه نخست انقلاب جزء نزدیک ترین یاران و همراهان امام بوده اند و امروز برخی از آنها به رحمت خدا رفته اند و برخی دیگر نیز هر از چند گاهی به تیغ تیز انتقادات آیت الله مصباح و جریان مورد حمایت ایشان نواخته می شوند.

به راستی رمز و راز این همه عداوت و اختلاف با نزدیک ترین یاران امام در دوران مبارزه و در دوره رهبری 10 ساله ایشان در دهه نخست انقلاب چیست؟
2- آیت الله مصباح شعارها و سیاست هایی از دولت را مورد نقد قرار می دهند که با کسب بیش از 50 درصد از رای مردم  در 24 خرداد 1392 مشروعیت اجرا یافته است. مگر روحانی امروز چیز جدیدی بر حرف ها و مواضع و شعارهای انتخاباتی خود افزوده است؟


اتفاقا یکی از انتقادات حامیان و مردمی که به روحانی رای داده اند در این است که رییس جمهور با سرعت بسیار آرامی در حال محقق کردن وعده های انتخاباتی خود است.

جناب آیت الله مصباح
مگر روحانی در جریان مناظرات تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی به صراحت نگفته : عرصه فرهنگ باید به دست مردان و زنان و صنف فرهنگ ساز کشور اداره و مدیریت شود و دولت تنها باید بستر ساز و حامی باشد؟!

مگر این روحانی نبود که در جریان مبارزات انتخاباتی و در مناظره تلویزیونی خود شعار تعامل مثبت و سازنده با جهان و تنش زدایی  و تلاش برای رفع تحریم های بین المللی را مطرح کرد؟

آیا روحانی نبود که مدام در جریان مبارزه انتخاباتی از ضرورت رفع شرایط امنیتی کشور و بازگشت به شرایط عادی سخن می گفت ؟
مگر این روحانی نبود که در جریان مناظرات انتخاباتی که بنا به اذعان سازمان صداوسیما بیش از 50 میلیون بیننده داشته است و تقریبا همه واجدان شرایط رای دادن آن مناظرات را دیدند و سپس تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتند، نگفت : "مساله دوم مساله آزادی است که در همه ابعاد زندگی آزادی مسئولانه را احساس کنند.

 

یعنی جایی که باید نظرشان را اعلام کنند و یا اینکه در یک انتخابات با آزادی تمام بیایند و حضور یابند که متاسفانه امروز در برخی موارد آزادی مردم برای حضور در عرصه انتخابات با سخت گیری هایی که نیازی نیست روبرو شده است. .. مساله دیگر  مساله عدالت در سراسر کشور و بحث حقوق شهروندی است که همه مردم کشورمان از هر قبیله و نژاد و قومیتی، احساس کنند که شهروند یک کشور واحد هستند و از حقوق مساوی و عادلانه برخورداند و زمینه برای مشارکت همه مردم فراهم کنیم تا مردم با اعتماد کامل مشارکت کنند و این تنها برای انتخابات و 22 بهمن نباشد. تا کشور به سمت انسجام و قدرت ملی حرکت کند. برای اینکار نیاز به عقلانیت و اعتدال و دوری از افراط و تفریط داریم. در سیاست خارجی هم باید منافع کشور و امنیت ملی را حفظ کرده و شرایطی فراهم کنیم که فرصت های لازم برای مردم ما بوجود آید..."

جناب آیت الله مصباح یزدی
با وجود این اظهارات صریح و مواضع روحانی در شعارهای قبل از انتخابات بود که نزدیک به 19 میلیون ایرانی یعنی نزدیک به 51 درصد از شرکت کنندگان در انتخابات به روحانی رای دادند. در واقع مردم به قیافه یا لباس یا نام خانوادگی و دیگر خصوصیات ظاهری ایشان رای ندادند (هر چند این خصوصیات نیز در شماء کلی در رای مثبت مردم نسبت به رییس جمهور موثر بوده اند) بلکه مردم به خاطر اظهار این مواضع و عملی شدن این گفته ها و شعارهای رییس جمهور در ایام انتخابات به او رای دادند و اینک نیز انتظار دارند آن شعارها و سخنان اجرا شود.

3- جناب آیت الله مصباح یزدی
به راستی تعریف شما از مردم چیست؟ آیا اکثریت مردم ایران را مسلمان و مومن می دانید یا معتقدید اکثریت مردم ایران مسلمان نیستند یا اسلام را نمی فهمند؟!

بهتر است خیلی اسلام را پیچیده نکنیم به گونه ای که گویی فقط معدودی اسلام اصیل و ناب را می شناسند و دیگران از آن بی بهره اند. همان مردمی که در جریان تظاهرات زنجیره ای انقلاب از دی ماه 1356 تا بهمن 1357 انقلاب اسلامی را آفریدند و امام بارها در سخنان خود به صراحت مردم را عامل اصلی پیروزی انقلاب معرفی می کردند ، دیگر عرصه های حماسی پس از انقلاب را هم خلق کردند که یکی از مهم ترین فرازهای آن دفاع مقدس 8 ساله و پس از آن بازسازی ویرانه های جنگ بود و همان مردم در 2 خرداد 1376 با رای 20 میلیونی به شخصیتی رای دادند که امام ایشان را فرزند فاضل خود می دانستند و همین شخصیت که امروز با عنوان سید محمد خاتمی رییس جمهور اسبق کشورمان از او یاد می کنیم دارای پیوندهای ناگسستنی ارتباطی و خانوادگی با بیت شریف امام است.

حسن روحانی را نیز همین مردم در انتخابات 24 خرداد 1392 که رهبری معظم انقلاب از آن با عنوان حماسه سیاسی تجلیل کردند به ریاست جمهوری رساندند.

جناب آیت الله مصباح یزدی
بهتر است پیش از آنکه این و آن را متهم به عدول از انقلاب و ارزش های اسلام و استحاله شدن و غربگرا و لیبرال شدن و امثالهم کنید نگاهی به مواضع جریان مورد حمایت تان بیندازید و این که چرا جریان مورد حمایت جنابعالی نتوانسته است در انتخابات کامیاب شود و چرا مردم نگاه جریان مورد حمایت شما را نگاهی افراط گرایانه به موضوعات مختلف داخلی و خارجی می بینند؟

 اسلام دین مردم ایران است و مردم ایران به مسلمان بودن مفتخرند. اکثریت مردم ما مسلمان هستند یعنی نماز می خوانند ، روزه می گیرند ، خدا را عبادت می کنند و آیین های اسلام را پاس می دارند و البته در جایی که احساس کنند دین و ناموس و شرف شان  در خطر است به صحنه می آیند.

اما مردم نگاه تنگ نظرانه ندارند و فرق بین  فریادهای واقعی "وااسلاما" و دیگر " ضجه ها" را تشخیص می دهند . مردم در جایی که احساس کنند اسلام شان در خطر است وارد صحنه می شوند ، اما آن قدر سعه صدر و برداشت بلند نظرانه و متسامحانه از دین و دنیا دارند که کل اسلام را به امور جزئی و تغیبرات طبیعی فرم و شکل اجتماع و تحولات طبیعی جامعه گره نزنند.

اکثریت مردم ما 14 قرن است  اسلام دارند و اسلام خواهند داشت ، چه در دورانی که هنوز فرهنگ غربی این چنین عالمگیر و فراگیر نشده بود و چه امروز که یک فرهنگ جهانی مخلوط در حال شکل گیری است .

جناب آیت الله مصباح
باید خدمت حضرتعالی معروض داریم که هیچ اتفاق شومی قرار نیست بیافتد تنها و تنها جریان مورد حمایت شما و شاید همه ما باید عینک خود را عوض کنیم و از زاویه دیگری به تحولات دنیا و مردم نگاه کنیم ونکته پایانی اینکه کمی با مردم مهربان باشیم...
اخبار  سیاسی - نو اندیش

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------