آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

روحانی: خیلی‌ها ثروت خود را مخفی می‌کنند



 اخبار,اخبار سیاسی,همایش سراسری قوه قضائیه

 
 اخبار سیاسی - چرا گاهی اصل برائت فراموش می‌شود؟
روحانی: خیلی‌ها ثروت خود را مخفی می‌کنند

رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم پی‌گیری راه اعتدال در کشور، منطقه و جهان، گفت: بداخلاقانی که فکر می‌کنند راه پیشرفت آنها، اتهام و درشت‌گویی و حتی افتخار کردن به آن است، هنوز در جامعه ما وجود دارند.

حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در همایش سراسری قوه قضائیه که با حضور سران قوا در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: هفته قوه قضائیه را به تلاش‌گران این قوه تبریک می‌گویم و برای آنها در جهت خدمت به مردم، احقاق حقوق مردم و اجرای عدالت آرزوی توفیق بیشتر دارم.

وی یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی را گرامی داشت و او را معمار قوه قضائیه معرفی کرد و افزود: به روان پاک آیت‌الله شهید دکتر بهشتی معمار قوه قضائیه و همه همرزمان شهیدش درود می‌فرستم. شهید بهشتی یک نمونه روشن و بارز از یک مدیریت پخته و آگاه و توام با سعه صدر، صبر و استقامت بود.

روحانی به جایگاه علمی شهید بهشتی اشاره کرد و یادآور شد: وی هم ازحوزه علمیه قم و هم از علوم روز و مکاتب فلسفه و فکری غرب بهره گرفته و دارای فکر و اندیشه بلندی بود. از این‌رو در همه مراحل زندگی‌اش خدمات کم‌نظیر و گاهی بی‌نظیری داشت.

رئیس جمهور اضافه کرد: تاسیس مدارس در حوزه علمیه قم و آشنایی طلاب و دانش‌پژویان حوزه علمیه با علوم و دانش‌های روز نشان از تفکر عمیق و مدیریت صحیح آن مردم بزرگ بود و امروزه صدها مدیر در دستگاه قضائی، مجلس شورای اسلامی، قوه مجریه و سایر بخش‌ها حضور و فعالیت دارند که از شاگردان مستقیم ایشان بوده‌اند و یا در مدارسی درس خوانده‌اند و که طراح آن مدارس این شخصیت بزرگ بود.

روحانی به آشنایی خود با آیت‌الله شهید بهشتی اشاره کرد و افزود: من از سال 1340 با این مردم بزرگ آشنا بودم و یکی، دو روز قبل از شهادت با وی در کاخ دادگستری صحبت کردم. او خوب فکر می‌کرد و خوب می‌اندیشید، عادلانه تصمیم می‌گرفت، مصمم بود و هراسی هم نداشت و همه وجودو حتی آبرویش را برای انقلاب و نظام در تبق اخلاص گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: من در اوایل تیرماه 1360 در کاخ دادگستری به خدمت وی رسیدم، نماز و نهار در خدمت او بودم و سخن زیادی گفته شد. نکته‌ای را به من گفت و آن نکته این بود که او (شهید بهشتی) خدمت امام رفته بود و از ایشان اجازه می‌خواست که از سمت قضایی خود استعفا دهد. از این‌رو به من گفت می‌خواستم تصمیم خود را به ایشان اعلام کنم. امام احساس کرد که چه چیزی می‌خواهم بگویم که حرفم را قطع کرد و گفت که بیرون خانه اجتماع کردند و درود بر خمینی می‌گویند. اگر همه مردم به جای درود بر خمینی مرگ بر فلانی بگویند برای من تفاوتی ندارد.

"مرحوم بهشتی می‌گفت وقتی امام این موضوع را گفت که من پیشنهادم را پس گرفتم و مطرح نکردم."

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اگر ملتی بزرگانی و مدیرانی به این نقطه رسیدند که درود و مرگ و فریاد موافق و مخالف در راه صحیح درست و منطقی آنها تاثیرگذار نباشد آن وقت می‌توانیم به راحتی بار مسئولیت را بر دوش بگیریم و حتی می‌توان ترور شخصیت را هم به راحتی تحمل کنیم، چرا که شهید بهشتی قبل از شهادت ترور شخصیت شد.

روحانی با بیان اینکه متاسفانه بعد از گذشت سالیان دراز هنوز هم بداخلاقانی که فکر می‌کنند راه پیشرفت آنها بد حرف زدن است، اظهار داشت: آنها مسائل را واژگونه مطرح می‌کنند و به اتهام درشت‌گویی افتخار می‌کنند و این اقدامات هنوز در جامعه ما وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بهشتی و یارانش شهید شدند، اما ما وظیفه داریم راه آنها را ادامه دهیم، تاکید کرد: در داخل، منطقه و جهان افراط و خشونت بالاترین خطر برای اخلاق، مدیریت، مدیریت صحیح و دستیابی به اهداف بوده و امروز هم است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: افراط و خشونت در منطقه(لبنان، سوریه، عراق و افغانستان) چه می‌کند. راه، راه عدالت، اعتدال، میانه‌روی و اجرای صحیح از سیره و روش راه نبی مکرم و ائمه اطهار(ع) است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، مهمترین محورهای سخنان رئیس‌جمهور به شرح ذیل است:

*امروز دارای قانون اساسی مترقی هستیم.

*افراطی‌گری و خشونت بالاترین خطر برای اخلاق و امنیت است.

*هیچ کس نمی‌تواند در برابر احقلق عدالت واجرای حقوق به قوه قضائیه احترام نگذارد. همه از بالاترین مسئولان نظام تا سایر افراد در برابر قانون برابر هستند.

*سه قوه و همه مسئولان کشور وظائف و رسالت‌های مشترکی دارند. درست است که سه قوه استقلال دارند اما براب کمک له نظام همه در کنار هم هستند.

* رئیس‌جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی و پاسدار حقوق مردم و پاسدار عدالت وظیفه سنگینی در کنر دو قوق دیگر مسئولیت سنگینی دارد.

*امروز دول، مجلس و قوه قضائیه در کنار دولت و قوه مجریه به فکر توسعه کشور و مطالبات مردم و اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری هستند.

*امروز در کشور به توسعه نیاز داریم.

*اگر بخواهیم مسیر توسعه همه‌جانبه را طی کنیم، باید کار را به مردم بسپاریم.

*باید بدانیم اگر دولت به معنای عام کلمه راه را در میان مردم تسهیل کند و امور به مردم واگذار شود سریع‌تر به مقصد می‌رسیم.

*امروز کشورهایی توسعه یافته‌اند که دولتشان کارفرما نیست.

*باید مردم، بخش خصوصی و تعاونی را کمک کنیم.

*برخی از مردم فکر می‌کنند در اقتصاد و فرهنگ باید نگاهشام به دولت باشد. دولت براساس قانون بخشی از امور را می‌تواند برعهده گیرد. رسانه‌ها باید مردم را برای حضور در امور تشویق کنند.

*باید به فکر مسئولیت‌های مشترک در میان سه قوه باشیم.

* مشارکت مردم در خردادماه سال گذشته حماسه آفریدند. در کنار مدیریت جهادی عزم ملی نیاز است.

*خیلی هستند که ثروتمند هستند و مخفی می‌کنند و مالیات هم نمی‌دهند.

*سلامت قوق قضائیه برای همه ما مهم است. قوه قضائیه در تلاش است تا کار به سلامت انجام شود.

*تنها جایی که نمی‌تواند جناجی باشد و باید فراجناحی باشد، قوق قضائیه است.

*هیچ فرقی میان این و آن وجود ندارد.

*هیچ گروه فشاری حق ندارد به قوه قضائیه فشار وارد کند.

*احزاب و گروه‌ها حق دارند حرف بزنند، اما حق ندارند حکم صادر کنند.

*حکم قضایی فقط در داگستری و دادگاه صالحه صادر می‌شود.

*دادگاه است که امنیت می‌آفریند. قوه قضائیه است که امنیت می‌آفریند.

*خوشبختانه امروز وکلا یار و کمک کار دستگاه قضای ما هستند.
اخبار سیاسی - اقتصاد آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------