آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیشنهاد یک استاد دانشگاه پس از کشف ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش: فهرست اموال ۱۰۰ روحانی مشهور و آقازاده های شان را منتشر کنید

یک استاد دانشگاه با انتشار توئیتی به حواشی ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که عصرایران روایت…

تابش: ساز وکار هماهنگی اطلاع رسانی اصلاح طلبان در مجلس و شوراها پیش بینی شود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,محمدرضا تابش

نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد دبیرخانه‌ای در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برای هماهنگی اطلاع رسانی و نظارت بر عملکرد اصلاح طلبان در مجلس و شوراهای شهر تشکیل شود. 

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برخی حاشیه‌سازی‌ها علیه فراکسیون امید پس از رای اعتماد مجلس به وزرای دولت، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان به دلیل اینکه در مسند قدرت قرار گرفته‌اند باید نسبت به عملکردها پاسخگو باشند و این حق مردم است که طلب پاسخگویی کنند اما از طرفی گاهی دوستان خارج از مجلس، اطلاعات صحیحی از روند طی مسیرکار در مجلس و فراکسیون امید ندارند که موجب می‌شود بعضا غیر دقیق اظهارنظر کنند. این مسئله قدری از ضعف ماست که فراکسیون امید باید اطلاع‌رسانی‌های خاص و عمومی خود را بیشتر و موثرتر کند و از سویی اصلاح‌طلبان بیرون مجلس بیشتر دقت و مراقبت کنند و اظهار نظراتشان بر پایه اطلاعات صحیح باشد. آنها می‌توانند از ما یا دیگران بپرسند و بعد اظهارنظر کنند و اگر از چیزی اطلاع کاملی  ندارند خوب نیست درباره آن اظهارنظر کنند.

 

وی افزود: در حال حاضر وضعیتی که قبلا اصولگرایان داشتند برای اصلاح‌طلبان هم پیش آمده و آنها در قوه مجریه، قوه مقننه و شوراها ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند، صاحب کرسی شدند و مسئولیت دارند و لزوم این مسئولیت‌پذیری پاسخگویی است که نیازمند دقت و مراقبت لازم است.

 

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی‌ها باید به نحوی باشد که مجموعه مردمی که به اصلاح‌طلبان اعتماد کرده‌اند مایوس نشوند و همان سرنوشتی که برای اصولگرایان رقم خورد برای ما رقم نخورد.

 

تابش با بیان اینکه عملکرد نمایندگان، شوراهای منتخب مردم و وزرای دولت توسط مردم رصد می‌شود، تصریح کرد: هرگونه حرکت نابجا و خطا و مساله‌ای که روح مردم را آزرده کند و توضیحی برای آن داده نشود پیامدهای منفی برای جریان اصلاح‌طلبی خواهد داشت و از این منظر باید دقت و نظارت بیشتری داشته باشیم و خصوصا با گسترش فضای مجازی خود را در اتاق شیشه‌ای را ببینیم که همه افعال و تصمیم‌گیری‌های ما در منظر مردم قرار می‌گیرد.

 

نایب رییس فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: پاسخگویی یک ضرورت محرز است و مردم باید در جریان کم و کیف قضایا قرار گیرند و اگر جایی خطایی رخ می‌دهد لازم است که فرهنگ عذرخواهی وجود داشته باشد اما دوستان ما که بیرون از مجلس یا شورا هستند سعی کنند اطلاعات‌شان را کامل کنند و در زمینی که رقبا طراحی کرده‌اند بازی نکنند و با اظهارنظرهای خود موجب تضعیف روحیه مردم نشوند.

 

وی در پایان گفت: پیشنهاد من این است که همانطور که مکانیزم شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان شکل گرفت دبیرخانه‌ای در این شورا تشکیل شود تا بر عملکرد اصلاح طلبان در مجلس و شورای شهر نظارت کنند و هماهنگی در اطلاع‌رسانی‌ها را عهده‌دار شوند و مخصوصا موثرین اصلاحات را از حوادث و وقایع مطلع کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------